~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Tuesday, October 13, 2009

Yasin_40

Tentang Yasin 40 nih, macam2 dah cerita aku baca dan aku dengar, gini lah
Yasin40 nih asalnya aku ambil dari sifu kat rumah dia dulu, masa tu bini dia masih meniaga kat kantin lagi, masa aku ambil tu, Yasin40 nih masih berterabur, susah nak baca, nak baca doa je kene belek belakang.. so, aku dengan rela hati, buat la versi Yasin40 yg cantik macam yg ada hari nih
Yasin40 mula2 publish di web www.komputer.com.my .. iaitu adik kepada sifu sendiri, owner DARUL SAKA.. Yasin40 yg aku hasilkan awalnya sebesar 7.7MB.. bapak besarnya.. lepas tu slow2 aku buat semula tulisan dan re-touching pada setiap page.. dan hasilnya selepas tu.. 1.1 MB je.. dan selepas tu .. aku buat lagi .. final re-touch .. dan hasilnya.. 0.8MB.. bersamaan 800++ kB je.. hahahhaha..
Ijazah Yasin40? still kene mintak kat sifu aku, owner DARULSAKA.. aku just penyusun sahaja.. editor selaku design semula yasin40 tu.. Bagi aku, Yasin40 nih aku guna masa emergency je, aku tak gunakan untuk suka2 sebab aku dah nampak hasilnya.. :) ..
Nak huraian lebih lanjut tanya lah pada sifu.. takyah sms .. dia jarang layan.. gentlemen pi suri lah .. :)
:: Download Yasin40 ::
Namun Yasin40 yang berada dalam simpanan aku dan sifu, adalah versi complete.. :) … mahu tau? tanya sifu lah.. itu DARULSAKA sana… yg publish.. hanya untuk UMUM.. namun Yasin40 tetap asli. Tiada yang berbeza.
Ada yang jual Yasin40.. sifu mmg tidak izin. :) .. JANGAN DI JUAL !! Boleh check di DARUL SAKA pun blog pasal Yasin40. Ingat! Ambil Yasin40 ini tapi gunakanlah untuk kebaikan, bukan kejahatan. :) ..
Amanah oleh guru saya, Tok Belagak, DARUL SAKA.



LadingEmas27@gmail.com

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~