~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Saturday, April 7, 2007

Surat utk En Md Radzi Hanafi





~*~Tok Guru Sebenar[bukan PaLsu]~*~
Sbb kenapa Kes ini menjadi serious? Sbbnya kerana Prihatin, bila mana Guru;
Tidak Amanah dan Cakap Bohong = Mana nak datang Murshidnya..???
~*~Masuk Rumah juga..
~*~SeLuk Juga tangan tu...
~*~Tolong Picit lagi...
~*~Hutang dgn anak Murid

Pemberitahuan - Md Radzi Telah Dipecat

E-mail Cetak PDF


Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia
5592/94 (Selangor)
PEMBERITAHUAN
Adalah dimaklumkan bahawa Md Radzi Hj Hanafi (No. KP: 610803-02-5577) telah dipecatkeahlian beliau dari Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia berkuatkuasa sejak 25 Mac 2007. Beliau dipecat kerana mengingkari arahan Majlis Mesyuarat Kebangsaan (MMK) dan didapati masih menjalankan aktiviti persatuan walaupun setelah digantung keahlian kerana kesalahan mencabul kehormatan wanita.
Beliau kini bukan lagi Presiden dan Guru Utama bagi Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia. Oleh itu beliau tidak boleh mewakili dan/atau bertindak bagi pihak persatuan ini dalam apa-apa urusan yang berkaitan dengan Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia.
Harap maklum. 
Sabda Rasulullah SAW:


“Ada empat perkara, Sesiapa yg melakukannya maka ia adalah seOrang MUNAFIK tulen. Sesiapa yg melakukan SATU drpda EMPET perkara itu, maka ia mempunyai salah satu drpda sifat MUNAFIK, hingga dia meninggalkannya .
(EMPAT SIFAT itu adalah)

1. apabila dipercayai ia KHIANAT
2. apabila bercakap ia BERDUSTA
3. apabila berjanji ia MUNGKIR dan
4. apabila BERTENGKAR ia mengenepikan KEBENARAN. 
(Menegakkan BENANG BASAH ) “.

[HR Ahmad ]

Huraian Pengajaran Hadith:

i) AMANAH bermaksud tanggungjawab yang diterima oleh SesSorang yang kepadanya diberikan kepercayaan bahawa ia dapat melaksanakannya sebagaimana yang dituntut tanpa mengabaikannya.

ii) AMANAH meliputi berbagai-bagai aspek seperti AMANAH tehadap Allah dan Rasul-Nya, amanah terhadap diri sendiri dan AMANAH terhadap masyarakat dan perkhidmatan.

iii) Monopoli kuasa dan tanggungjawab yang luas di tangan seseorang akan menyebabkan kuasa itu tidak berkesan dan tanggungjawab tidak dapat dijalankan. Oleh itu sesuatu tugas itu hendaklah di AMANAH kan kepada mereka yang layak dan mampu melaksanakannya di mana ia memiliki ciri-ciri AMANAH, KEPAKARAN dan KETAKWAAN.
iv) Tidak AMANAH adalah satu tanda MUNAFIK. Akibatnya SeSeorang itu tidak lagi DIPERCAYAI oleh Masyarakat disebabkan SIFAT KHIANAT yang telah dilakukannya terhadap sesuatu tanggungjawab yang diberikan kepadanya.
Kepada anda sekelian tanyalah pada diri anda semua adakah guru anda itu sebenarnya Guru.
WallahHu'Alam.   

KAJIAN SUMBER: Silat CekakSilat Cekak2, Silat Cekak3
Misteri terkini(",)   

   Benarkah Orang-Orang lama Silat Cekak hendak menjatuhkan GURU UTAMA?   Tidak benar sama sekali..! Tiada terlintas oleh mereka-mereka ini untuk menjatuhkan GURU UTAMA. Apa yang mereka lakukan selama ini adalah untuk meneruskan AMANAH dan PERJUANGAN yang telah dirintis oleh Utz HANAFI. Namun apabila melihat keadaan dan suasana yang sudah tidak ada kawalan serta tindakan liar yang di luar batasan oleh Orang-Orang yang kononya taat kepada GURU, Orang-Orang LAMA ini telah mengambil keputusan mengundurkan diri NAMUN telah ditolak Perletakkan Jawatan Mereka oleh MMK.  Kalaulah benar mereka hendak menjatuhkan GURU UTAMA, KENAPA mereka PERLU MAHU mengundurkan Diri?😮😑 Walaupun Sekarang Mereka masih Memegang Jawatan, tetapi kesan oleh kata-kata kesat Mak Teh semasa mesyuarat MMT yang lalu banyak meninggalkan LUKA yang DALAM yang AMAT susah untuk disembuhkan.
  Mereka juga tidak dapat menerima hakikat bahawa seOrang GURU yang di sanjung selama ini telah melakukan perkara yang AMAT KEJI dan AMAT MEMALUKAN.

   Mereka percaya, jika Ustaz Hanafi masih hidup, NESCAYA DI TAMPAR dan DISEPAK TERAJANGNYA MAD RADHI itu kerana MEMALUKAN beliau dan KETURUNAN beliau...  


  Kita mungkin boleh MENIPU SeSeOrg dalam "Satu-satu MASA.." 
  Ttpi KITA tak boleh nak MENIPU Semua Org dalam "Satu-satu MASA..," bahkan Wpun "Semua MASA" Sekali pun..
  👇 👇 👇
  Utk Lebih teliti dlm Penilaian..
 Mata👀 mungkin boleh tertipu, Pendengaran👂 mungkin terSilap,  Ttpi Kajian n Ujian akan menentukan KEBENARAN yg MUTLAK dan HAKIKI  [Dgn Kajian Akal yg WARAS]
 👇 👇 👇  
 http://pak-kaduk.blogspot.com/




atau..   👇
  www.pak-kaduk.blogspot.com/?m=1



MUNAFIK DAN CIRI2 PENGENALANNYA  
Nifaq adalah penyakit HATi💓 yang berbahaya dan merupakan DOSA BESAR, karena ia menampakkan diri sebagai seorang MUSLIM, sementara BATINnya ia KAFIR.
    NiFAQ lebih berbahaya dari KUFUR dan siksaannya lebih pedih. Allah swt menempatkan Org2 MUNAFIK pada NERAKA yang paling BAWAH, sebagaimana firman Allah :
   "Sesungguhnya Org2 MUNAFIK itu ditempatkan pada tingkatan NERAKA paling bawah dan kamu sekali2 tidak akan mendapat se0rg pun penolong bagi mereka" (QS AnNisa:145)

   Org2 MUNAFIK akan selalu berada dalam keadaan bingung dan HATi💓 yg RESAH untuk melakukan TIPU-DAYA dan DUSTA, secara ZAHIR mereka ada bersama Org2 yg MUKMIN akan ttpi HATi💓 mereka bSama Org2 KAFIR. Firman Allah SWT:
    "Mereka selalu ada dalam keRAGUan, sebab mereka TIDAK TERMASUK pada golongan orang MUKMIN dan tidak pula golongan mereka ( Org kafir). Ssiapa yg disesatkan Allah maka kamu sekali2 tidak akan mendapat jalan utk memberi petunjuk baginya". (AnNisa:143).
   (Org2 MUNAFIK itu) sama sahaja, engkau meminta ampun utk mereka atau engkau tidak meminta ampun bagi mereka. Jika engkau (Wahai Muhammad) meminta ampun bagi mereka tujuh puluh kali (sekalipun) maka Allah tidak sekali2 mengAMPUNkan mereka; yg demikian itu, kerana mereka telah KUFUR kepada ALLAH dan dan ALLAH tidak akan memberi HIDAYAT
   PETUNJUK kpd KAUM yg FASIK. [AtTaubah:80]

   Tidaklah dibenarkan bagi Nabi dan Org2 yg berIMAN, meminta AMPUN bagi Org2 MUSYRIK, sekalipun orang itu kaum KERABAT sendiri, sesudah nyata bagi mereka bahawa Org2 MUSYRIK itu adalah AHLI NERAKA.
  [AtTaubah:113]

Org2 MUNAFIK adalah mereka yg paling menentang penegakan SYARI'AT ALLAH swt, walaupun mereka mengaku sebagai seOrg Muslim, hal itu yg digambarkan dalam Al Quran:
   "Apabila dikatakan kpda mereka; marilah KAMU (tunduk) kepada HUKUM Allah telah turunkan ke RasuL-Nya" Niscaya kamu lihat Org2 MUNAFIK mghalangi MANUSIA dgn SEKUAT2nya dari MENDEKATi kamu" (AnNisa:61)

   Kita dapat lihat pada hari ini 0rg2 yg mengaku Islam mereka beriya2 bercakap dikhalayak ramai bahawa merekalah yg memajukan ISLAM, merekalah yg sebenarnya menurut ajaran AlQURAN dan SUNNAH tetapi mereka jugalah yg RAKUS melakukan keMUNGKARAN dgn mengadakan bermacam2 PESTA MAKSIAT, NYAYIAN dan TARIAN, pertandingan RATU CANTIK.

  Merekalah juga yang membenarkan wujudnya kelab2 JUDI, ARAK, DISKO, kelab2 MALAM dan berbagai2 keMunkaran yang HARAM disisi ISLAM. ULAMAK2 yg jujur menyatakan ISLAM TIDAK mereka BENARKAN BERCAKAP utk diDENGAR didalam RADIO dan TV dgn ALASAN bolih menyesatkan umat tetapi mereka benarkan pula rancangan2 yang HARAM dan KEJi seperti NYAYIan2 dan MUZIK, PEREMPUAN2 menari dgn mendedahkan AURAT yg semuanya itu diLAKNAT ALLAH SWT dan Rasulnya.
  Tetapi mereka kata rancangan2 sebegini diHARUSkan olih Islam untuk hiburan.
 Na’uzubillah min zalik. Kerana itulah MUNAFIK itu merupakan KEKUFURAN yang paling KEJi.
    SEPAK TERAJANG/PERMAINAN Org2 MUNAFIK hanya berputar utk kemaslahatan mereka, jika mereka bertemu dgn Org2 MUKMIN mereka menampakkan IMAN untuk melakukan TIPU-DAYA mereka dan bermuka2 agar mereka mendapatkan kebaikan dari Org2 MUKMIN, sebaliknya jika mereka bertemu dengan tokoh2 (pemimpinnya) mereka berkata:
     "Kami bSama2 kamu sekelian dgn apa yg ada pada kalian dlm keMUSYRIKAN dan keKUFURan" (AlBaqarah:13-15).
  Diantara sifat dan ciri Org2 MUNAFIK adalah:
  1. KUFUR kpd Allah SWT.
  2. Mempunyai sifat HASAD-DENGKI kepada 0rg MUKMIN.
  3. MENIPU2 ALLAH dan RasulNya serta HUKUM AGAMA
  4. Membuat keROSAKKAN dimuka bumi dgn melakukan berbagai2 keZALIMan.
  5. Sifat penDUSTA dan MANIPULASI terhadap org lain; memerintahkan keMUNGKARan dan menCEGAH KEBAIKAN seperti KIKIR, RAKUS, TAMAK dan membuat KEROSAKAN lain dgn cara dan gaya bahasa yg indah sehingga Org lain terpedaya.

    Hal ini disebutkan oleh ALLAH SWT:
   "Dan apabila melihat mereka, tubuh2 mereka menjadikan kamu kagum. Dan jika mereka berkata kamu mendengarkan perkataan mereka. Mereka seakan2 kayu yg tersandar. Mereka mengira bahwa tiap2 teriakan yg keras ditujukan kpd mereka. Mereka itulah musuh (yang sebenarnya) maka waspadalah terhadap mereka: semoga Allah mbinasakan mereka. Bagaimanakah mereka sampai dipalingkan (dari kebenaran)" (QS 63:4)

  Jika 0rg2 KAFIR itu sebagai musuh nyata dari LUAR, maka sesungguhnya MUNAFIK adalah musuh DIDALAM/terselubung yang lebih BERBAHAYA, sebab MUSUH DLM SELIMUT tidak bolih dilihat secara langsung, karena mereka turut bergaul dengan sesama umat islam. Dalam ayat tersebut diatas, disebutkan bahwa Allah swt akan menempatkan 0rg2 KAFIR di NERAKA JAHANNAM,
  "Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan mereka (0rg2 KAFIR dan Orang2 MUNAFIK) diNeraka JAHANNAM" (AnNisa:140)

  Akan tetapi Allah swt menempatkan Org2 MUNAFIK diNERAKA yang PALING BAWAH, karena amat BESARnya BAHAYA mereka
  "Sesungguhnya Orang2 MUNAFIK itu (ditempatkan) pada tingkatan NERAKA yang paling bawah ." (An Nisa: 145)

  Dan dikarenakan bahayanya 0rg2 KAFIR dan Orang2 MUNAFIK amat besar bagi umat Islam, maka dari itu, Allah memerintahkan Rasul-Nya untuk berjihad melawan mereka, hal ini seperti diterangkan dalam Al quran :
  " Hai Nabi, PERANGILAH orang2 KAFIR dan Org2 MUNAFIK dan bersikap keraslah kepada mereka! Tempat mereka adalah NERAKA JAHANAM dan itulah SEBURUK2 TEMPAT KEMBALI." (QS AtTahrim:9)
   "Tidakkah mereka (0rg2 MUNAFIK itu) mengetahui bahwasanya Sesiapa menentang Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya NERAKA Jahanamlah baginya, dia kekal di dalamnya. Itu adalah KEHINAAN yang BESAR. Org2 yang MUNAFIK itu takut akan diturunkan terhadap mereka sesuatu surat yg menerangkan apa yg tersembunyi dalam hati mereka.
 Katakanlah kepada mereka: "Teruskanlah ejekan-ejekanmu (terhadap Allah dan Rasul-Nya)". Sesungguhnya Allah akan menyatakan apa yang kamu takuti itu. [Dgn Sbb KEENGKARAN Mereka] Allah TUTUPKAN atas HATI mereka serta pDENGARan mereka dan pd pengLIHATan mereka ada PENUTUP dan bagi mereka pula disediakan AZAB YG AMAT BESAR[7] Dan diantara manusia ada yg bkata:
  Kami tlh berIMAN kpd Allah & kpd hari akhirat, pdhal mereka sbenarnya tidak berIMAN[8] Mereka hdk menipu Allah & Org2 yg berIMAN, pdhal mereka hnyalah mperdaya dirinya sendiri, bahkan mereka tidak menyedari[9]
    Dlm HATI mereka [golongan Munafik] terdpt penyakit [Syak & Hasad dengki] maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kpd mereka dan mereka pula akan berOleh AZAB SEKSA yg tidak terperi sakitnya dgn sbb mereka berdustakan KEBENARAN][10] ~[AlBaqarah: 7-10]
  Dan jika kamu tanyakan kepada mereka (tentang apa yang mereka lakukan itu), tentulah mereka akan menjawab:
  "Sesungguhnya kami hanyalah bersenda gurau dan bermain-main saja".
 Katakanlah:
 "Apakah dgn Allah, ayat2-Nya dan RasulNya kamu selalu berolok-olok?"
 Tidak usah kamu minta maaf, karena kamu Kafir sesudah BERIMAN.
 Jika Kami memaafkan segolongan daripada kamu (lantaran mereka tobat), niscaya Kami akan mengazab golongan (yang lain) disebabkan mereka adalah 0rg2 yg selalu berbuat dosa.
   Org2 MUNAFIK Lelaki dan Perempuan, sebagian dgn sebagian yg lain adalah sama, mereka MENYURUH membuat yg MUNGKAR dan MELARANG berbuat yg MAKRUF dan mereka menggenggamkan tangannya.
  Mereka telah lupa kpd Allah, maka ALLAH melupakan mereka. Sesungguhnya Org2 MUNAFIK itulah Org2 yg FASIK.
  Allah mengancam 0rg2 Munafik lelaki dan perempuan dan orang2 Kafir dgn Neraka Jahanam. Mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu bagi mereka; dan Allah melaknati mereka; dan bagi mereka azab yang kekal. [AtTaubah:63-68]

   WallahuA'lam ..
~*~. .


~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~