~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Wednesday, October 7, 2009

Khasiat Kalimah Lam ALif


Khasiat Kalimah Lam ALif pagar kereta...(Lam Jalallah)


Sebenarnya banyak rahsia huruf Lam Alif ...boleh buat pagar kereta pun boleh dengan izin ALlah....Baru-baru niii saya pergi ke KL sebab ada urusan....saya parking kereta di kawasan Chow kit... Kebiasaan saya akan tanda kan Lam ALif ini di cermin kereta dan baca Wa ma alaina illal balagul mubin ....Tapi kali ni selepas parking kereta saya buat Huruf Lam Alif tapi bila hendak baca ayat Wa ma alaina...saya tiba-tiba sahaja terlupa dan terus terpadam dari ingatan...puas jugak nak ingatkan ayat niii....terdetik kat hati ...apasal jadi camniiii...saya cover dengan ayat Kursi kat kereta saya tu....dengan niatkan benteng 4 penjuru....Pada rasa saya kemungkinan sesuatu perkara nak berlaku kat kereta saya....hilang ke kena rompak ke....apapun saya terus kan urusan saya dan terus meniggalkan kereta saya tu...dalam hati tuhan sahaja tahu risaunya...apapun tawakal ajelah......apabila habis urusan terus saya bergegas ke kereta nasib baikkk tiada apa yang berlaku.....keesokan harinya saya terbaca akbar tentang senario kecurian kereta di Kula LUmpur dan tarikh kecurian pada tarikh saya ke K.L......Emmmm menarik jugak perkara ini dan boleh difikirkan...selain itu LAm ALif digunakan untuk pagar rumah,kereta, boleh juga digunakan untuk pagar manusia supaya tidak dicuri atau disihir....Mengikut Ustaz Wan Asrol pagar kat jantung pun boleh pasal jin suka bergayut kat situ dan apabila memulakan sesuatu rawatan....Tok Belagak juga menggunakan Lam ALif untuk benteng dari radiasi Hand Phone...just buat lam alif aje kat cover HP tu......menarik jugak apapun semua dengan izin ALlah....ada juga untuk pertahanan diri

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~