~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!

~*~*~*~*~*~*~*~*~*[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~*~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~**~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~***~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~*~*~*~* ~*~ ~*~
PESAN Rasululah S.A.W
“Sesungguhnya PALING diRASA BERAT oleh seOrg MUNAFIK, ADALAH melaksanakan SOLAT ISYA' dan SOLAT SUBUH. Sekiranya mereka tahu akan ke AGUNGAN PAHALAnya, NISCAYA mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2
(HR Bukhari Muslim)

~*~ “Sesungguhnya ALLAH akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM
(An Nisa:140).

SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“
(HR Bukhari – Muslim)

~*~ Download Audio Kuliah
***
~***~أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا (Setelah diterangkan) APAKAH mereka[KAMU] SENGAJA tidak berUSAHA MEMAHAMI serta meMIKIRkan isi Al-QURAN? ATAU HATI mereka TERKUNCI RAPAT (yg mghalangnya drpda MENERIMA AJARAN Al-QURAN)? (QS Muhamad: 24) ~*~*~***~

Friday, October 30, 2009

SEKS : Bahaya Nafsu Lelaki

Bahaya Nafsu lelaki
( Kandungan ini akan memaparkan satu petikan artikel yang dihantar melalui email kepada saya oleh seorang pemuda)
Komentar Saya
Ada seorang menghantar kepada saya email ini yang mana saya merasakan artikel yang disertakannya agak memeranjatkan tetapi mempunyai banyak kebenaran serta dapat memberikan kaum wanita perspektif sebenar luahan seorang lelaki biasa di Malaysia.
Inilah sebabkan saya menyatakan semakin ramai orang yang sudah menjadikan duit dan seks sebagai tuhan di ketika ini.
Anda boleh melihat statistik web skim cepat kaya, sungguh ramai yang menyertainya walaupun ia terlalu karut untuk dipercayai.
Ketika saya bertemu dengan penerbit TV 9, saya bertanya apakah tajuk rancangan Halaqah yang biasanya mendapat rating tinggi. Maka dijawabnya "apabila tajuk berkenaan harta Pusaka".
Minat kepada tajuk harta pusaka ini menunjukkan betapa ghairahnya umat Islam tentang harta mudah (free) dan cepat kaya tanpa usaha. Benar ia memang halal, tetapi secara ringkas menunjukkan kecenderungan serius dan minat meningkat apabila berkisar tentang harta. Risau saya meningkat bila memikirkan bagaimana dunia semakin mengikat minat kita hari ini, jika kecintaan kepada harta dilayan dengan perhatian yang cukup menggunung, pastinya ia akan menakluki seluruh jiwa seseorang itu, ketika itu, tiada lagi ruang buat ALLAH, RASULULLAH SAW  atau Islam itu sendiri. Minta kepada kebenaran dan Islam luntur lunturnya warna dari pakaian yang menjadi buruk.
Satu lagi peluru berbisa cabaran duniawi hari ini yang semkain menggila adalah nafsu dan seks. Kecenderungan apabila berkisar tentang seks dan hubungan laki wanita amat luar biasa perkembangannya. Cuba lihat berapa hits di web saya berkaitan "hukum Onani" iaitu 10,627 hits. Begitu ramai yang tertarik untuk melihat hukumnya, alhamdulillah, itu bagi mereka yang ada minat untuk faham redha Allah, bagaimana pula halnya mereka yang langsung tiada cenderung kepada hal ini?
Lihat juga apakah senarai hit ‘top four' di sebuah web himpunan soal jawab agama di http://soaljawab.wordpress.com/ iaitu : 1) Seks dalam keadaan bogel 2) Orgams Tanpa Setubuh 3) Suami Isteri tonton Filem Blue 4) Hukum Melancap. Lihat, semua tajuk seks dan nafsu menjadi perhatian .
 
Tidak dinafikan sama sekali firman Allah SWT yang menyebut yang ertinya:-
"Dihiaskan dalam diri manusia(lelaki) cintakan syahwat kepada wanita dan anak-anak dan harta melimpah ruah dari emas dan perak...."
Setelah membuat sedikit pemotongan (terpaksa delete kerana bahasanya agak keterlaluan) kepada isi kandungan email dan artikel yang dihantar ini, disertakannya sebagai satu pendedahan tergempar kepada para wanita.
Berhati-hatilah dengan para lelaki, jangan mengambil mudah perihal nafsu mereka.
Sekian
 
Ust Zaharuddin Abd Rahman
www.zaharuddin.net
 
PETIKANNYA :-
 
Ustaz,
 
Apa pandangan ustaz tentang petikan artikel yang saya ambik ni ustaz?.. saya rasa macam ada benarnya bagi diri saya ni. Saya pemuda berusia 26 tahun, belum berkahwin..walaupun malu tetapi banyak yang diluahkannya mewakili apa yang saya alami.
 
Saya petik dari web www. (deleted)
 
Apa yang patut saya buat ?
 
Sekian
 
-Yang ingin bertaubat-
ini artikelnya :- 
Apa itu SEKS ?
(bagaimana mengelakkan Zina)
18-SX, entry ini mengandungi unsur-unsur yang keterlaluan dan mungkin menyinggung sesetengah pihak, ada unsur kelucahan yang melampau, korang di nasihati tidak membaca seorang diri kerana di kuatiri akan terlanjur dengan tangan kiri, juga tidak boleh membaca bersama bukan muhrim kerana akan menggalakkan kepada penghampiran zina(janganlah korang menghampiri zina), juga hanya mereka yang berfikiran terbuka sahaja layak membaca-harap maklum!)
18-SX, serius, entry ini betul-betul lucah. Tidak di galakkan membaca kepada mereka yang cepat terangsang!!
18-SX, bagaimana lagi nak aku gambarkan? Entry ini merbahaya kepada ‘bot-bot kecil' kerana takut di salah gunakan, tapi sekiranya korang adalah ‘bot-bot besar' maka aku tak perlulah bimbang..insyAllah.
...................
Baiklah, kita mulakan sekarang sebuah entry yang bercerita tentang SEKS...
Suatu hari dalam perjalanan dari Kuantan ke Terengganu, sebuah kereta bergerak dengan lajunya seolah-olah, "sekarang, sayalah yang terpantas.."
Kereta itu bukanlah ambulance, juga bukan kerata bomba, apatah lagi kereta polis, kereta mayat pun bukan..
Kereta itu adalah kereta hak milik persendirian, sebuah proton satria kuning yang di bawa oleh anak Pak Taib dengan nafsu gelora jiwa remaja, aku yang dah berkahwin menasihatinya..
"jangan bawak laju-laju, aku belum pergi haji lagi"
Semantara itu si jo yang masih bujang pula menasihati anak Pak Taib supaya bawak perlahan dengan alasan;
"aku belum kahwin lagi.."
Atau hakikat sebenar..
"aku tak nak mati lagi kerana aku belum rasa nikmat berset....,!!"
------------------
Seks! Satu dari nikmat hidup..., banyak manusia jadi gila kerananya, ada yang bergaduh, berbunuhan, malahan berperang kerana seks!!!
Dan tak kurang juga yang di campakkan ke dalam neraka kerananya.. oh!
Hari ni jika korang rajin(banyak masa) cubalah semak akhbar dan berita, begitu banyak sekali kes zina, sumbang mahram, gangguan seks, seks oral, liwat, bersekedudukkan, buang anak, rogol-bunuh-bakar!!
Sehingga tak tercapai akalku..isk...
Daripada yang suka sama suka hinggalah kepada yang suka suka, yang mula mula tak suka sehingga jadi sukarela, yang agak suka sehingga yang suka setia, apa dah jadi?,
Masyarakat jadi huru hara, anak tak tahu nak berbin dan berbinti kan siapa, penyakit kelamin dan doctor sakit puan semakin kaya, HIV positif, Siflis, maruah tergadai, keturunan tercemar, lahir anak anak yang cenderung kepada maksiat, dosa dan noda sehingga kawan aiman yang umur 5 tahun tapi dia kecik sajer, bila main dia cepat letih, tapi aiman cakap: "dia tak kisah.."
Akupun tak mendikrimasikan kawan aiman, tapi kisahkah kita jika jumlah kawan ‘aiman' semakin bertambah?..oh!
Kawan aiman menjadi mayat yang sukar di uruskan sehingga terpaksa meminta pengurus mayat yang pakar...
Apa perasaan Aiman bila lihat mayat sahabatnya....?
Seseorang telah jumpa Nabi Muhammad SAW dan mintak izin untuk berzina, sahabat lain ingin membunuhnya dek lantaran kekurang ajarnya kepada baginda lalu nasihat baginda lebih kurang maksud:
Sukakah kamu jika orang berzina dengan ibumu?
Sukakah kamu jika orang berzina dengan adikmu?
Sukakah kamu jika orang berzina dengan isterimu?
Sukakah kamu jika orang berzina dengan anakmu?
Sahabat itu menyatakan tidak suka sama sekali..
Lalu Nabi bersabda(lebih kurang maksud):
Begitu jugaklah orang yang kamu nak zina itu, dia adalah seorang anak, seorang ibu, seorang adik, seorang isteri (lebih kurang maksud-tak sama macam Nabi sabdakan, tapi maksud sama)
Lalu Nabi SAW letakkan tangannya yang mulia di dada lalu berdoa untuk hamba Allah tersebut..
Sahabat ini terharu, ketika perasaan untuk berzina memuncak dalam dirinya lalu dengan iman yang masih ada telah pergi minta izin dengan rasulullah untuk berzina, sahabat yang lain ingin membunuhnya, tapi baginda SAW telah menasihati dengan hikmah dan berdoa untuknya.., sehingga berkata sahabat ini:
"sejak hari itu, tiada yang lebih aku benci daripada zina"
Namun, dewasa ini, kita orang islam mengaku benci zina, tapi tidak dapat tidak, kita tak dapat mengelak dari zina...., di jalanan kita terdedah kepada segalam macam bentuk pra zina.., malahan di mana sahaja!!!
Kes zina telah menular ke seluruh cerok kampong, ke gugusan felda, ke celah celah bangunan sekolah, ke ITP, ke balai polis, ke kem tentera, ke Universti, malahan sampai ke masjid!!!
Naduzubillah?
Kenapa semua ini terjadi?
Adakah kerana masyarakat hari ini kurang pendidikan seks?
Tahukkah korang tentang pendidikan seks?
Dah lama aku dengar desas desus dan ura ura untuk mewujudkan pendidikan seks di sekolah, tapi apa sudah jadi pada cadangan itu?
Telah wujudkan?
Serius, aku tak tahu, jika sudah wujud, apakah silibusnya?
Adakah titik inzal juga akan di masukkan ke dalam silibus?
Baru baru ni masa aku ‘jalan-jalan pergi makan' kat KL aku nampak ada anak-anak gadis yang pakai T-shirt yang bertulis ‘I'm seks education".
Dahsyat..., dan dahsat juga untuk mata aku yang sempat membaca tulisan di baju anak dara..oh!
Hmm, betulkah anak dara? Zaman sekarang nak cari anak gadis yang betul betul berdara, bagaimana?

Akupun tak tahu, kalau korang baik! insyaAllah korang akan dapat pasangan yang baik...
Maka kali ni, aku yang dah berkahwin, nak nasihat sikit kat orang perempuan terutamanya, kerana secara amnya merekalah punca segala zina...
Al maklumlah, wanita itu adalah senjata syaitan..
Maka korang orang perempuan, kena beringat, jangan sampai setan jadikan korang sebagai ‘senjata'..
Aku bila terpandang wanita yang cantik dan seksi, yang memakai baju yang nampak ‘lurah neraka' di jalanan berkata "oh! Kasihan kepada senjata setan ini..., lalu tundukkan pandangan dan membaca doa terlihat perempuan"
(jauhilah aku dari fitnah wanita dan azab kubur)
Nampak beriman dan baik aku kan? Huh, cuba wanita cantik macam Sonale bandre goda aku di tempat tertutup, kat luar hujan lebat, bini pulak datang bulan, huh! meremang bulu janggutku, tercabut kopiah, dan masuk neraka aku agaknya.. naduzubillah.
Aku berlindung dari ujian godaan seks..oh!
Aku sekarang ni pun dah dapat anak perempuan, bila besar jadi senjata syaitan jika aku tak didik betul betul.., bahaya-bahaya.. (kepada Allah aku memohon pertolongan)
Untuk pengetahuan korang wahai orang perempuan sekalian, orang lelaki boleh naik nafsu untuk seks adalah pada bila bila masa dan mampu stim dengan alasan yang simple sahaja, so korang kena jaga betul betul bila berurusan dengan orang lelaki, mereka orang lelaki ni, dengar suara orang perempuan dah naik stim, belum lagi bab tengok, tak tengok, just imagine pun boleh stim, kalau korang bagi peluang pada lelaki untuk pegang korang, bersedialah untuk masuk neraka dunia dan neraka jahanam!!
Dan ada orang lelaki yang boleh inzal just dengar suara perempuan dalam telepon.., so korang orang perempuan bila dah bergayut lama lama dengan lelaki apa akan jadi? Huh bila masuk cerita bab dalam kain, jadi senjata setanlah korang-naduzubillah..
Aku tahu kerana aku lelaki dan hidup dengan lelaki lelaki gila meroyan...oh!, dan lelaki bila dah stim, anu menegang, dalam masa yang agak lama, jika tak di pancutkan air mani, maka testis (DELETED) akan rasa ‘senak', dan pada waktu ini keinginan untuk mencari (DELETED) untuk di pancutkan air mani meningkat dengan dahsyatnya..., masa tu otak lelaki jadi tak waras, tak boleh tidur (aku sendiri pernah alami-tak boleh tidur kerana teringin nak (DELETED)..oh!),
Masa tu jika ada iman, masih boleh buat buat sibuk dengan berzikir atau baca Al-quran atau buat-buat sibuk..., bagus jugak perasan sibuk ni..
Masa aku bujang dulu, jika aku stim malam malam, aku akan start motor keliling kampong, (nasib baik tak jumpa bohsia- tak caripun-Allah masih sayangkan aku)
Kemudian cari kawan, atau lepak minum teh' tarik, lepak di jalan tengok orang atau tengok mat remp-it buat aksi yang cemas dan mendebarkan... mak aku selalu membebel bila aku keluar malam-malam, tahukah mak yang saya waktu tu "air mani dah penuh (DELETED) hingga naik ke kepala dan meleleh kat telinga", tak boleh tidur, tak boleh tengok TV, nak baca Al-quran waktu tu langsung takde kekuatan iman..oh!!
Tahukah korang?
MAT REMP-IT SEKARANG INI SEDANG BERGERAK DENGAN KEINGINAN SEKS YANG DAHSYAT..
Awas, perempuan-perempuan yang tak pandai jaga diri, jika ada peluang mat rempit ini akan rogol korang beramai-ramai-naduzubullah!
Perasan tak korang akan hadiah yang jadi rebutan mat rempit dalam kejohanan lumba haram mereka? Ya! Seorang bohsia yang dapatlah si remaja ini lepaskan segala nafsu ZINA & ROGOL yang memuncak sepuas-puasnya, dan mereka mat rempit rela mati kerana itu!!!
Tahukah korang?
ANAK ANAK PEREMPUAN ZAMAN INI KELUAR RUMAH DENGAN KEINGINAN SEKS YANG DAHSYAT.. Yang mana jika di belai, maka sangguplah anak dara ini membiarkan dadanya di ramas, buat oral seks dan akhiranya berzinalah anak dara yang dah tak de dara ini,..oh!
Kalau mamat Bangladesh atau pendatang asing yang bulu kening iras shahrukh khan datang belaipun boleh.., akan hanyutlah ke dasar neraka anak remaja kita ..kesian...kesihan.., adakah ‘bukan aiman' semua tak kisah???
Tahukah korang?
REMAJA -REMAJA YANG SEDANG BELAJAR DI IPT SEKARANG SEDANG BERGERAK DENGAN KEINGINAN SEKS YANG DAHSYAT..
Banyak mana kes zina telah di tangkap di ITP, bakal ustaz dan ustazahpun ada! Naduzubillah..
Jagalah pendidikan iman anak kita, jika anak kita tersilap dapat pakwe, kena rogollah dia di rumah sewa pakwenya beramai-ramai,
Dan ada juga yang kena ‘rogol' secara terhormat, tak nak sebenarnya, tapi bila di belai dengan kasih sayang, mulalah ketagih untuk inzal.., akhirnya masuk neraka..
Mula mula pegang tangan.., dapat pegang tangan nak peluk-peluk, dapat peluk peluk, nak cium pipi, dahi, lepas ( DELETED)......., lepas tu hari hari berzina, kemudian boring, sedar sedar dah mengandung, cari awek lain dan cerita kat member yang kau tu sudah jadi bekas orang, beranak buang anak, bunuh diri, masuk neraka!!!
Nota: aku bukan doa korang yang dah terlanjur untuk masuk neraka, aku Cuma cakap amalan dosa itu yang boleh buat korang masuk neraka, aku sayang korang, sebelum korang jadi mayat, korang bertaubatlah, dan zahirkanlah taubat korang melalui kahwin!!!!
Zaman sekarang anak-anak muda kita mudah dapat ‘pendidikkan seks', zaman pakcik muda-muda dulu nak bawak pita video lucah bukan senang, letak dalam poket nampak, kena bungkus dengan surat khabar, tapi remaja sekarang ‘bahan melancap' itu hanya dalam bentuk CD, dan lebih haru lagi sekarang boleh simpan dalam handphone, rasa nak melancap boleh bukak handphone dalam tandas, itu yang takde awek lagi, yang dah ada awek apa jadi?
Huh siap buat filem sendiri guna kamera handphone.., itu yang dah depan mata, apa akan berlaku pada anak anak kita yang baru lahir untuk tempoh sepuluh tahun akan datang?
Hanya imanlah penyelamat sepanjang zaman, sehingga jadi mayat, sehingga ke negeri akhirat...
Nasihat seorang alim:
BUATLAH USAHA ATAS IMAN (BERAMAL IBADAT)
SAMPAI KAMU PENAT DAN LETIH SEHINGGA KAMU TIDAK BERUPAYA LAGI UNTUK BUAT MAKSIAT..
Tapi apa jadi pada aku yang hina ini?
Aku telah buat maksiat sampai penat dan letih sehinggalah aku tidak berupaya lagi untuk buat usaha atas iman...isk..isk...
Sahabat sahabat nabi SAW telah berpeluh kerana ugama, tapi aku hari ini berbeluh kerana berbuat dosa... isk.. isk..
Nabi SAW solat sampai bengak kaki, tapi aku bergerak ke arah maksiat setiap hari sampai lenguh tumit kakiku ini.., kepada Allah aku memohon keampunan dan pertolongan..oh!
(Taufan durian pun datang melanda hatiku..)
 
Luahan hati:
Copy/paste email
assalamualaikum..sori menganggu...mungkin bro sibuk kot,tapi nak kacau gak..hal penting nih.disebabkan saya lelaki,maka stret to da point,masa bro belum kahwin,camna cara bro tahan diri dari inzalkan diri sendiri..
kadang2 susah la nak kawal...hmm..camne ek..ada cara mantap?ada baca pendapat ustaz(dari internet,bukan tanya ustaz)kata boleh 'buat' kalo takut sampai berzina ngan orang lain...sampai tahap mana tu..atau...memang x boleh...sekarang kat oversea
(x tau nak bahasa kan diri apa..aku,saya?....diri ni 20 tahun...bro 29 kan..hormat ke pakai aku...?)..
mmg ingat kawen lg bagus..tapi(ada tapi tu)baru datang x sampai staun...blaja pun x stabil lgi...JPA pulak kasi kawin bila taun ke3....hmm...berilah daku kekuatan ya Allah
Luahan hati ketiga:
Copy/paste Seseorang said:
org lain luar sane slalu ckp kat aku yg senang je kalo stakat ckp nk kawen awal..
tp nak buat tu susahaku sll bc blog hamka nitp aku bukanlah di kalangan org2 berilmu (alim)
aku bercadang nak kawen awal kerna salah satunya nak mengelakkan maksiat
tapi dek kerana aku belajar lagi, ramai yg tak menyokong aku.nak kawen awal. cakap senang. tapi nak buat, macam2 alasan
adakala aku rasa nak mintak putus dgn pasangan aku sebab aku tak sanggup tunggu dan terus buat perkara yang tak elok
aku gemar bc blog ni sbb dtg keinsafan.walaupon lagak aku mcm org biasa, tapi keinginan nak kawen tu mmg besar.dan org lain sll beri alasan utk tak kawen awal.mungkin aku patut lebihkan solat,solat hajat,istikharah.dosa aku tak terkira,taubat byk kali dah,masih buat dosa lagi
aku tak tahan lama...aku usaha blaja agama lebih byk
tapi sll terlupe..oh, Allah tentu murka dgn aku! :'(dan makin aku blaja agama,makin hari kawen awal makin jadi keperluan
tapi org kata, duit takde tak bleh kawenaku pikir lebih sgt ke ?aku cuma harap aku dpt cahya kebenaran dan dpt menangkis godaan2 duniawi
aku harap allah dpt beri petunjuk kpd aku dan pasangan aku kirenya kami ade jodoh dan beri petunjuk yg dpty beri menfaat pd kami
 
Hamka said:
Ok, kita sambung balik, aku bukan ustaz dan juga bukan seorang pakar motivasi, aku Cuma keretamayat yang akan memudahkan perjalanan ke kubur, dalam kubur, korang pandai pandailah jaga diri, nasihat aku yang hina ini adalah..
Aku dulu pun takut buat maksiat..
Cerita aku:Bila bapak mertua aku (bakal) agak keberatan untuk kahwinkan anak dia pada mulanya dengan alasan nak anak dia bekerja dan stabil dulu..
Akupun pergi jumpa kadi kat jabatan ugama dan mintak izin kahwin berwalikan wakil, kerana:AKU DAH TAHAN, RASA NAK BERxxxxxH, AIR NAIK KEPALA, TAPI TAKUT DENGAN AZAB ALLAH....
Nasihat kadi tu, dia akan benarkan perkahwinan itu jika bapak perempuan berkeras tak nak kasi-sebab ini melibatkan dosa dan pahala, nasihat kadi tu lagi, suruh aku pujuk dulu bapak mertua, jika gagal dia akan buat surat untuk dakwa dan nikahkan aku guna wakil wali..
Dahsyat bukan?Tapi bila doa dah makbul, Allah yang pegang hati bapak dia, maka kahwin jugak aku berwalikan bapak dia, tiada pertumpahan darah, yang tumpah adalah cecair2 yang halal lagi lazat..(aku mengada-ngada)
Nasihat aku untuk yang nak kahwin tapi masih belajar:Takutlah Allah!! Takutlah azab Allah, jika korang ikhlas tak nak berdosa dan takut api neraka, buatlah usaha untuk kahwin cepat walaupun sedang belajar-Allah jua yang memegang hati-hati manusia..
KAHWINLAH CEPAT-CEPAT WAHAI PARA REMAJA...FITNAH SANGAT DAHSAT MENANTI, MAYAT ANAK ANAK LUAR NIKAH DI SINI SANA..BERTAUBATLAH SEBELUM MENJADI MAYAT...
Nasihat yang lain untuk Hamba Allah yang aweknya dah terlanjur..
Ada cerita dari kitab (mana ntah, aku lupa) seorang pelacur yang bagi minum air pada anjing dan Allah suka dengan amal ini, maka Allah bagi jalan hidayat yang mana akhirnya si pelacur ini berkahwin dengan orang soleh dan beliau telah menjadi ibu kepada Nabi Nabi bani Israel..
Ada jugak cerita orang alim di goda pelacur, kerana takutkan neraka, orang alim ni pengsan, dan akhirnya pelacur ini dapat hidayat dan berkahwin dengan orang alim..
Nasihat aku:Kalau kau dah suka dia...Jangan peduli lagi apa orang nak kata..
Lagu:Mana datang cahaya?.. Bukalah tajuk cerita... Siapa pun kau ku sudi terima... Biarpun dosa semalam... Sebesar gunung menembus awan... Yang penting... hatiku dapat kau tawan...!
Aku cakap ni, jika / Kalau kau dah suka dia betul-betul, kalau kau ragu-ragu, atau kesian, baik tak payah..
Aku cakap betul ni, jika ada wanita yang nak kahwin dengan aku, dia berjaya buat aku jatuh cinta padanya dan dia berjaya pujuk isteriku..ehem, ehem.., dan dia juga bersih dari sebarang penyakit HIV dll, aku terima walau siapapun dia...
Dalam islam, sejarah tidak boleh di hukum.. Macam saidina Umar yang bunuh anaknya hidup-hidup, beliau tetap boleh jadi khalifah islam yang ke dua..Sejarah dah lepas, yang penting, sebelum korang jadi mayat, korang sempat bertaubat..Yang pasti bila dah jadi mayat, baru ‘sejarah' di ambil kira...oh!..
 
Hamka said:
Ok, kita teruskan perbincangan kita, makin hangat dan makin hot nampaknya!!! Kena banyak beristighfar..oh!
Dalam islam melarang couple sebelum kahwin kerana dah berapa ramai yang terlajur perahu boleh di undur, terlanjur inzal, nerakalah jawabnya...
So sekarang ni, bila orang lelaki atau perempuan sudah akhil baligh, dan di tambah dengan suasana hiburan yang dahsyat, maka keinginan untuk bersetubuh telah datang menganggu gugat kehidupan para remaja, la ni.
Remaja sekarang nak bersxxxxh, tapi tak mampu nak kahwin kerana masyarakat tak galakkan kahwin awal dengan alasan masih belajar atau ekonomi yang tak stabil, lalu terlanjurlah mereka dan keluarga mereka ke lembah neraka...
Baru baru ni, makcik tiri belah mak tiri aku cerita akan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia telah terlanjur berzina dengan pakwenya yang sebaya dengan pasanganya, dan pasangan ini baru berumur 16 tahun, bila makcik tiri belah mak tiri aku ni cuba untuk kahwinkan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia ni di jabatan ugama islam, tok kadi tak dapat nak langsungkan perkahwinan mereka dengan alasan di bawah umur(?)
Lalu makcik tiri belah mak tiri aku tu sound akan tok kadi tu bahawa dia dah lepas azab Allah kerana makcik tiri belah mak tiri aku tu memang nak kahwinkan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia kerana mereka dah terlangjur, mendengar dosa dan azab Allah maka tok kadi yang beriman tu jadi takut lalu ‘adjust' juga pasangan ini berkahwin, ... menangislah setan...
Bagaimana Zina boleh terjadi?
Kajian rambang aku, biasanya zina ini terjadi bila korang sanggup dengar cerita dalam kain atau mendengar luahan hati seorang yang menceritakan pengalaman SEKSnya..
Sebagai contoh, korang mungkin bukan lesbian, tapi jika datang seorang lesbian dan menceritakkan pengalaman seksnya kepada korang, pengalaman berjumpa dengan titik inzal, kelazatan di belai dan bla bla bla.. dan pada waktu itu, korang berdua sahaja ada dalam bilik, akhirnya lahirlah seorang lagi new lesbian..
Begitu jugak jika korang orang lelaki mendengar cerita pengalaman seks dari bini orang yang tak pernah dapat nikmat inzal misalnya dan dan pada waktu korang berdua sahaja di tempat yang tertutup, akhirnya berzinalah engkau dengan bini orang -nauzubillah
Contoh lain adalah bila pakwe korang mengadu (DELETED)  dan anu tegang tapi tak pancut, maka ringan ringanpun bermula dan akhirnya..., setan ketawa di lurah neraka!!.
So moralnya jika korang nak bercakap dengan sapepun, jangan sesekali bercakap tentang SEKS di tempat tertutup, dalam telefonpun jangan!!!
Kerana ada hadith yang di riwayatkan dari Tarmizin dan Ahmad yang bermaksud:
"seburuk buruk orang di akhirat adalah orang yang menceritakan pengalaman bersertubuhnya kepada orang yang bukan hak"
Orang yang bercerita akan di laknat, apatah lagi orang yang mendengar..,!!!
(naduzubillah)
Hmmm, Masalah couple satu hal, ok, kita pergi pada masalah lain pulak, iaitu satu lagi masalah , masalah rogol...
Orang lelaki yang jauh dari Allah akan hilang kewarasan bila :
"air mani dah penuh xxxxx hingga naik ke kepala dan meleleh kat telinga",
Lalu bila ada peluang, akan mencari mana-mana xxxxx yang sempat dan mudah untuk pancutkan air mani haram:, korang perasan tak ramai kes rogol melibatkan budak-budak? Kerana budak budak senang di rogol...oh!
Bila air naik kepala, dan bila ada peluang, maka syaitan guna ‘senjata' ini lalu berlakulah

  • Bapa rogol anak


  • Ustaz rogol pelajar


  • Bapak saudara liwat anak saudara


  • Abang rogol adik,


  • Guru rogol murid


  • Polis rogol banduan


  • Jaga rogol budak 5 tahun


  • Pensyarah paksa pelajar buat oral seks


  • Pengangur rogol anak kambing


  • Penggali kubur rogol mayat budak


  • Lain lain:-Rogol, bunuh, bakar..


(ummat menderita sekarang..)
So, nasihat aku kat korang wahai para wanita, jangan bagi peluang walau sedikitpun untuk orang lelaki yang air sudah naik kepala (DELETED) lalu pangcutkan air mani ‘setan'nya ke dalam lurah ‘neraka' korang..., jangan..
Kita orang islam di larang bersangka buruk, tapi bila masuk bab muhrim, orang perempuan kena sangka buruk dengan lelaki bukan muhrim bila berdua-dua an, walaupun ustaz atau aku sekalipun..!!!
Bermakna, jangan sekali-kali korang duduk berdua-duaan sahaja walaupun dengan ustaz atau ulamak dan dengan bapak saudara atau ayah atau abang, jangan sekali kali kerana setan ada antara kalian..
Lelaki+wanita,
=Lelaki+setan+wanita
=Setan+lelakiXwanita+setan
=Kepala yang macam kepala setan masuk ke dalam lubang yang macam lubang neraka
=Masuk neraka jahamam!!!
Eh, tak kanlah dengan bapakpun kena ada muhrim?
Baca berita : bapak rogol anak.(tapi tengok jenis bapaklah, kalau beriman dan air tak naik kepala takpe..)
Tips kedua, jangan pakai baju seksi walaupun depan bapak
(pasal aurat ni aku malas nak tulis-dah banyak di debatkan orang)
Eh, tak kanlah dengan bapakpun kena tutup aurat?
Baca berita : bapak rogol anak.(tutup apa yang patut, jangan lah tidur just pakai kain tuala kat ruang tamu.., korang paham?)
Tips ketiga, Kalau berjalan, jangan berjalan seorang diri walaupun korang nak pergi masjid atau nak naik haji!!!
Ada cerita seorang cikgu naik kereta seorang diri, kena sondol dari belakang, bila turun untuk check bumper kereta kena rogol....
Lain lain cuba korang rujuk berita yang aku ingat-ingat lupa di ambil dari akhbar tempatan:-

  • Seorang lelaki bagi minum minuman sehingga korang orang perempuan jadi pengsan, apa lagi bawak rumah sewa dan rogol secara bergilir-gilir, ikut turn ke , ikut abjad ke , ikut angka giliran ke , ikut saiz ke, lantaklah....


  • Seorang pakwe mengadu kemaluannya sakit kepada aweknya, sebagai simpati si awek sanggup tolong hilangkan senak xxxxx dengan cara membuat air mani dalam telur itu keluar, mula mula oral seks, lepas tu..argh tak payah cerita..


  • Seorang aweks dating bersama pakwanya, dah banyak kali pakwenya ajak berzina, tapi si aweks menolak, satu hari si pakwe bawak aweks ni dating dalam kereta dalam hutan, dan ugut jika si awek tak nak berzina, maka si balaks ini akan tinggalkan dalam hutan, kerana takut..berzinalah mereka..


  • Seorang wanita yang ‘cantik' telah di puji oleh seorang ‘pengarah filem', lalu uji bakat di adakan dalam hotel, untuk berlakon mestilah mempunyai body yang cantik dan tiada parut, wanita itu bersetuju untuk di ambil gambar dalam keadaan separuh bogel, bila dah macam tu, si ‘pengarah filem' ini suruh wanita itu buat pilihan, samaada nak oral seks, atau kena rogol, tak payah cerita apa jadi, wanita ‘cantik' sila berhati-hati bila di puji...


  • Jumpa kali pertama tak pegang, tak ambik kesempatan, wanita tu mulai percaya itulah lelaki beriman, jumpa kali ketiga kena rogol beramai-ramai..


  • Sedang aksyik bercumbu dalm kereta, datang sekempulan pendatang asing pecahkan kereta, belasah lelaki dan rogol aweknya depan lelaki tadi, (moral, jangan dating dalam kereta..)


  • Seorang dreber bas yang matanya selalu melihat masyarat terasa stim tengok pakaian anak anak muda, bila ada peluang di rogolnya penumpang yang bertudung kerana hanya mereka berdua ada dalam bas.


  • Di waktu pagi, cuaca sejuk, xxxxx lelaki akan tegang, so ada yang kena rogol bila berjogging di waktu pagi... jangan jogging seorang diri


  • Pasangan berkhalwat di serbu lalu ada pasangan yang sembunyi di luar tingkap dengan bergayut pada selimut, tapi terlucut lalu jatuh dan jadi mayat dalam keadaan yang cukup mengaibkan..


  • Pengawal keselamatan yang duduk dalam pondok seorang diri dah puas melancap, bila ada peluang nak rasa nikmat sebenar, so budak sekolah yang bersendirian jadi mangsa..


  • Emak benarkan bapa rogol anak dengan alasan takut suaminya kahwin lain...


  • Dan lain lain...

Walau macam manapun, kita tak boleh hina mereka, mereka berdosa kerana ada peluang, iman rosak dan nafsu menguasai diri, jika kita sombong, Allah sangat boleh buat korang yang pandang hina pada mereka terlibat dengan dosa yang sama macam mereka-naduzubillah..
Apa yang telah terjadi, dah terjadi, bertaubatlah, kembalilah kepada Allah dengan sebenar benar taubat, Allah Maha Pengasih dan Penyayang untuk mereka yang menangis berlutut dan bersujud asalkan korang tiada syirik, sebelum jadi mayat...., kembalilah kepada Allah..
Sesesungguhnya manusia itu memang tak boleh tahan dengan ujian seks ini, kecuali yang kuat imannya, sebab tu ada golongan yang di tempatkan di bawah arays Allah dengan sejahtera di akhirat kelak kerena mereka di dunia dahulu adalah golongan yang menolak zina dengan berkata "kami takut kepada Allah" walaupun di goda oleh wanita cantik lagi bangsawan...
Beruntunglah lelaki itu dan beruntungkah wanita yang berkahwin dengan lelaki itu dan beruntunglah juga wanita yang sudi BERMADU dengan lelaki ahli shurga itu....
Korangpun biasa dengar kisah seorang wali Allah iaitu ahli ibadat yang hebat ibadatnya tapi akhirnya tersungkur di kaki wanita(berzina) dan mati masuk neraka...oh!
(cerita detail-boleh rujuk kitab dan ustaz)
Juga cerita malaikat yang mempertikaikan taubat seorang manusia lalu Allah menjadikan 2 malaikat itu sebagai manusia tapi kesudahan ceritanya mereka juga tersungkur di kaki wanita (berzina) lalu di azab sampai sekarang..
(rujuk kitab Harut dan Marut)
Huh! Malaikat yang telah melihat alam ghaib boleh tumpas dengan ‘senjata setan', maka apatah lagi aku dan korang..
Maka untuk mengatasi masalah SEKS ini aku nasihatkan korang dan aku sendiri agar kita:
BUATLAH USAHA ATAS IMAN (BERAMAL IBADAT-bersolat, berpuasa, berzikir, berdakwah)
SAMPAI KAMU PENAT DAN LETIH SEHINGGA KAMU TIDAK BERUPAYA LAGI UNTUK BUAT MAKSIAT..
Dan kalau tak mampu juga..
Jalan Penyelasaian yang terbaik untuk masalah SEKS kerana dapat sempurnakan separuh ugama dan juga sunnah Nabi SAW..
Jawapannya adalah:
KAHWIN...
Last update: 04-06-2009 06:26
Published in : Soal Jawab, Lelaki dan wanita
Quote this article in websiteFavouredPrintSend to friendRelated articlesSave this to del.icio.us

Users' Comments (114) RSS feed comment

Posted by gadis sino kadazan, on 18-10-2009 01:42, IP 65.49.2.11, Guest
1. ..
sebenarnya,sy ada problem ckit..bf sy skrg pernah trlanjur dgn bekas gf dia masa kat sekolah dlu..tapi diorang dah break.skrg ni kami dah kapel selama 1 bulan..dari apa yang sy nmpak dari diri dia,dia memang menjaga kesucian sy kerana sy masih dara tetapi kadang2 dia meminta sy agar membuat oral dgn dia namun sy selalu menolak permintaan dia.adakah sy patut meneruskan hubungan ini atau memutuskan hubungan ini?tolong lah sy...sy dah bingung nak buat apa..

UZAR : memutuskan adalah yang terbaik, lelaki sedemikian buat oral dengan entah berapa ramai wanita dah agaknya. sebelum kahwin begitu, lepas kahwin makin menjadi,

» Reply to this comment...


Posted by cheerful + sucessful, on 07-10-2009 16:45, IP 203.82.91.102, Guest
2. hukum berkapel + dah disentuh
ustaz.. apa perlu saya uat klw bf sya dah sentuh saya tapi kami x pernah buat maksiat.. saya malu kerana bagi dia tengok.. dia mendesak saya membuka baju dan seluar saya mase kami dating kali ke-3.. adakah saya perlu menjauhkan diri daripadanya atau teruskan hubungan saya dengannya?? sya masih belajar di sekolah menengah.. ayah dan ibu saya menyuruh saya agar meninggalkan nya tetapi ap akan jadi ble kami tiada jodoh?? dia sepatutnya mengambil saya sebagai isterinya kerana dia dah tengok tubuh saya... pliz bagi saya gambaran sebenar.. saya diganngu ngan peristiwa nie.. lagi 1, macam mane saya nak berhentikan dia dari melakukan fon seX?? n menghentikan nafsu yang memuncak?? :? :sigh :upset

UZAR : ya, wajib putus hubungan dengan lelaki sebegitu.

untuk kawal nafsu memuncak, sila baca artikel ini

» Reply to this comment...


Posted by ilmuan zuhud, on 30-09-2009 10:09, IP 202.184.124.14, Guest
3. hambaALLAH
perlukah seks melampau masa kat dunia..? bkn kah kat syurga nanti juga tersedia nikmat seks yang jauh lebih hebat..!!

1). Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa dia akan mati, tetapi masih ketawa.

2). Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa dunia akan binasa, tetapi masih mencintainya.
3). Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa semua perkara terjadi menurut takdir, tetapi masih bersedih kerana kehilangan sesuatu.

4).Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa di akhirat ada perhitungan, tetapi masih sibuk mengumpulkan harta.

5). Aku hairan melihat orang yang sudah kenal dengan neraka, tetapi masih melakukan dosa.

6). Aku hairan melihat orang yang sudah mengenal Allah dengan yakin, tetapi masih mengingat selainNya.

7). Aku hairan melihat orang yang sudah mengenal syaitan sebagai musuhnya, tetapi masih mahu mematuhinya.

» Reply to this comment...


Posted by al, on 12-09-2009 10:25, IP 60.48.32.245, Guest
4. seks
boleh ka adik lelaki umur 20thn tidur bilik kakak sendiri walaupun di siang hari?

UZAR : tidak boleh

» Reply to this comment...


Posted by sha, on 16-08-2009 12:30, IP 203.82.79.103, Guest
5. masalah teman lelaki
slm ustaz, sy seorang hamba Allah yang menjaga adab2 dalam pergaulan dengan lelaki dn juga teman lelaki sy. kami memang merancang hendak kawin. kedua2 belah pihak sudah tahu hbungan kami ini, tapi belum bersua muka lagi..teman lelaki sy plan nak kawin dlm tahun ni jugak.kalao boleh esk die nk kwin. sy bru shj bekerja.fmily sy xnk tergopoh2 pasal ni..sb kmi bru knal awl thun ni..sy ikutje mne yg ok
tp yg sy risau..teman lelaki sy sejak akhir2 ini selalu mengadu nak **** dgn sy..di ckp xthn..rs senak...sy nasihat kat di spy byk berzikir, bc quran..tp dia ckp xboleh nk tumpu..mlm2 die xleh nk tdo teringt sy..kekdg die imagine be*** dgn sy..
tiap hujung mgu kmi berjumpa sekdr kuar mkn..xlebih dr itu..sy x pnh berpegangan tgn dengan dia. mmg sy akui dia bknnya sopan dlm pergaulan tp dia tak pernah melakukan sesuatu yg tidak sopan kpd sy krn menghormati kpribadian sy.
sy kesian dgnnya yg tak mau tguh kawin krana dia takut xkuat iman..smpai tahap skrg dia xmalu bercerita keinginan s***nya kpd sy...kdg2 di mnta maf ats kterlanjuran keinginnya..kdg2 dlm bergurau dia ajk sy pg bercuti..tdo..kdg2 serius..sy jd takut..sy tak tau nk mgadu kat siapa.sy tak mau terlanjur satu ari dia buat bnda yg bakal memusnahkan idup sy dan dia..tlg bg sy panduan...sy sygkan die dan hidupnya

» Reply to this comment...


Posted by Hamba Allah, on 16-08-2009 02:03, IP 118.101.32.113, Guest
6. Pembetulan
Salam..maalish ye..
sini ade skit pembetulan..
hal mengenai harut dan marut itu tidak benar..
ia merupakan pembohongan yahudi..
Imam abu al-farj menghukumkan hadis itu Palsu..
Boleh tanya ustz atau cari di internet..
Harap maklum..

» Reply to this comment...


Posted by ai mei cutie, on 05-08-2009 11:39, IP 124.82.222.177, Guest
7. snoop dog
bertaubat la b4 tlmbt..sex bkn mainn ttp hargai harga diri kita .neraka blh ditempah but nyawa xblh dibeli... :zzz 8) :)

» Reply to this comment...


Posted by rin, on 17-07-2009 14:14, IP 118.100.0.122, Guest
8. suami isteri
bagaimana harus sy lakukan lagi
kami langsung tiada kefahaman langsung
sy da pnt menjg hubungan namun mash tiada hasil
apa perlu saya buat?

UZAR : sukar untuk nasihat kerana terlalu umum dan saya nasihtakn puan mendapatkan kaunseling yang proper. InshaALlah semoga ruamhtangga dapat diselamatkan. semuanya perlu bertitik tolak dari kerjasama dan tolak ansur

» Reply to this comment...


Posted by k-rul, on 20-06-2009 18:50, IP 60.50.215.110, Guest
9. takut
sy pernah bersumpah x kan tengok gbr lucah....
tp sy dah terlanggar..
mcm mn yee
tlong sya.....

UZAR : sumpah yang kena denda dalam Islam mesti guna lafaz Wallahi, wabillahi, atau watallahi

selain dari itu, bukan sumpah yang valid dalam islam

namun demikian, taubatlah dari melihat gamabr sedemikian

» Reply to this comment...


Posted by pening, on 18-06-2009 13:14, IP 60.53.31.101, Guest
10. bro..boleh bagi email x? ade hal penting
salam bro...
sy musykil ni..cmne ek? tentang psgn sy ni..
adehh..tolong reply n tgk pada email sy...

p/s: sgt2 memerlukan nasihat bro...

» Reply to this comment...


Posted by me,myself n I, on 13-03-2009 17:46, IP 115.132.4.114, Guest
11. hukum
pe hukum bercOuple? :?
thanx yea,,

UZAR : tiada jawpaan sebaris utk soalan ini.

» Reply to this comment...
» See all 1 replie(s)


Posted by ija, on 07-03-2009 00:31, IP 60.51.108.182, Guest
12. Tanggungjawab atas sorg laki yg terlanju
Askum Ustaz,
Saya nk tanye..pe tanggungjawab sorg laki ke ats pmpn yg dh die ambil kesempatan atasnya?Wlupn x smpi melakukan zina @ overnite.:?

» Reply to this comment...


Posted by ain, on 02-03-2009 13:28, IP 58.26.173.202, Guest
13. jaga solat
pernah bertanya kepada seorang ustaz bagaimana untuk menghindarkan diri daripda mkasiat dan perkara larangan Allah yang lain.. jawab ustaz tu.. jaga solat kamu.. kerana solat mampu menghindarkan kita dri perkara yang tidak baik.. dan sy tanya lagi.. klu masih tidak dapat membantu.. ustaz tu jawab.. jaga solat kamu.. secara kesimpulannya.. solat adalah satu perkara asas dalam hidup kita.. solat itu tiang agama.. jaga solat itu bukan beerti sekadar cukup lima waktu, tpi kita kene setiap aspek dalam solat( 1st wudhuk, 2nd bacaan,) ade juga hadis Nabi yang berkaitan dengan solat iaitu mencuri dalam solat( maksudnya kita tidak melaksanakan pergerakan solat sebtul-betulnya). apa yang sya faham daripada kata2 ustaz tu adalah kita perlu pastikan solat kita mencapai tahap yang sepatutnya barulah fungsi solat sebagai pencegah kemungkaran benar2 berlaku.. wallahualam..

» Reply to this comment...


Posted by safiya88, on 21-02-2009 06:44, IP 41.249.84.237, Guest
14. salam
assalamualaikum..oo,artikel ni dr satu blog yang agak terkenal diantara pelayarinternet dgn cr dakwah dia yg amat berbeza dr yg lain tp menarik..ini ada link bloh penulis asal artikel itu..

http:// keretamayat.blogspot.com/

» Reply to this comment...


Posted by solehah, on 02-02-2009 00:16, IP 192.55.54.38, Guest
15. doa
Assalamualaikum,Uzar tolong berikan doa untuk mengelakkan ahli keluarga dari menghampiri zina.Menitis airmata ini bila membaca artikel tentang umat islam yang xkuat melawan nafsu.Semoga Allah dapat memelihara umat2 yg akan datang dari dosa zina amin.....

» Reply to this comment...


Posted by laniaz, on 17-11-2008 05:41, IP 89.194.192.162, Guest
16. ...
it is so true.. the article really represent what happen in men's and their dillema when the nafs' rise.. Maybe bahasa die serabut sikit, tp betul2 boleh dijadikan panduan untuk perempuan mengenali bahaya nafsu lelaki.

» Reply to this comment...


Posted by Guest, on 16-11-2008 23:17, IP 194.80.178.1, Guest
17. ...
assalamualaikum
terima kasih ustaz
saya sebenarnya tengah cari kekuatan untuk tak keluar dating.
mungkin Allah AWT dah tunjukkan saya jalan dengan terklik laman web ni. kawan lelaki yang saya kenal datang. Saya memang tak nak keluar. Saya nak kat sayang tak sangat. Tapi lelaki tu datang dari jauh..Dia tunggu ja jawapan dari saya. Nak ajak keluar. Kawan2 semua pujuk saya supaya keluar. tapi saya tahu..memang mula2 saya diteman oleh kawan2. lama2 mesti rasa biasa keluar ngan lelaki dan saya sangat takut. terima kasih. Bila saya baca ayat dimana ustaz kata "mula2 keluar memang tak pegang tangan, lama2 mesti baut lebih" dengan ayat ni saja langsung perasaan saya yangg kesian sebab dia datang jauh terpadam. alhamdulillah saya tidak terpengaruh ngan perasaan kesian. dalam hati saya takut... Saya usaha surfing internet supaya lupa yang lelaki tu ada di sini... Sedang tunggu keputusan saya. Terima kasih yang teramat. Kalau dia memnag jodoh saya, dia akan terima cara saya... Saya harap saya tak berubah...Sekeliling saya semua dah biasa dengan dating...Jadi saya seorang yang jadi pelik. Ya Allah..SEmoga saya terus mendapat hidayah dan perlindungan dari Allah SWT. Amin.

» Reply to this comment...


Posted by isteri848, on 15-11-2008 22:30, IP 194.80.178.1, Guest
18. ...
aslam ustaz, terlalu byk kurangnya diri kami dalam bab2 agama wlau umur tlh separuh abad. suami sorang kakitangan kerajaan, bab agama kosong, zaman silam penuh dengan crita yg mgngerikan. puas saya myuruh tanamkan keinsafan dan btaubat demi mpbaiki sisa2 hdup , namun perubahan hanya seketika aja. jika solat 5 waktu , pd dia ckup sekadar 2 waktu. pernah bkali2 sya mgingatkn dia akan waktu kematian dan azab2 yang dijanjikan olh Allah namun mcm masuk kanan keluar kiri. ustaz bagaimana saya dpt memjgkan bebelan saya kpd suami demi memperbaiki diri yang kurang spurna.

UZAR : Hal ini tidak mudah..dan saya bersimpati atas apa yang berlaku.

Teruskan usaha dan Allah sentiasa mengetahuinya. Jangan putus asa.. cuba hadiahkan dia buku dan cd dan kaset yang berguna semasa dia memandu. semoga dengannya akan mampu memberi sedikit demi sedikit keinsafan

» Reply to this comment...


Posted by alam~hijau, on 13-11-2008 19:19, IP 194.80.178.1, Guest
19. ...
salam.. ustaz boleh x saya nk contact email ustaz ataupun... ape2 yg boleh sy bertanya pendapat mngenai masalah peribadi yg saya alami... ia lebih kurang cra menangani mslh tntg taubat, dosa n sbg...

syukran ustaz...

» Reply to this comment...


Posted by Hj Mahpa Musa, on 23-10-2008 21:21, IP 194.80.178.1, Guest
20. ...
Salam Ustaz…. Betullah Mahpa kat RHBIslamic dulu. Tapi tak le expert… gitu gitu aje…

Menarik Tajuk ni....

Kejadian yang berlaku di akhir zaman amat membimbangkan. Kadang-kadang tak terfikir dek kepala kita kenapa manusia sanggup dan tergamak melakukan pekara-pekara yang diluar batasan kemanusiaan. Kejadian rogol, zina, sumbang muhrim berleluasa berlaku dan dilakukan oleh orang Melayu Islam.

Saya pernah menghadiri ceramah Prof Dato’ Dr Haron Din di RHB Bank beberapa ketika dahulu (semasa zaman Tan Sri Rahsid Hussein, Dato Dr Haron Din adalah pengerusi Syariah Council bagi RHB Group dan beliau mengadakan kuliah bulanan di situ). Dato’ Haron Din telah mengupas mengenai sumbang mahram dan kenapa ianya berlaku. Antaranya:

“ Manusia menang telah di jadikan oleh Allah, nalurinya untuk menyayangi dan melindungi zuriat nasab keturunan mereka, yang mempunyai pertalian darah dengan mereka. Manusia tidak akan bernafsu terhadap darah daging mereka sendiri. Itu peraturan Allah. SunnatuLlah

Tetapi kenapa kejadian sebaliknya berlaku. Di sini kita kena check balik akan nasab keturunan mereka2 itu. Berkemungkinan besar nasab keturunan mereka adalah tidak sah yang menyebabkan terputusnya pertalian darah tersebut dari segi syarak. Mungkin mereka atau salah seorang daripada mereka adalah anak zina!!!! samada secara sengaja zinanya atau terbatal syahadahnya yang menyebabkan persetubuhan mereka dikira zina. Maka anak-anak hasil daripada zina inilah yang merosakkan dan memporak perandakan keturunan mereka. Terputus naluri kekeluargaan mereka Atuk rogol cucu, bapa rogol anak, abang rogol adik. Itu yang rogol… yang buat secara sukarela pun tak kurang banyaknya….. Dari segi syariahnya memang mereka tidak ada pertalian. Mereka tidak boleh mewarisi harta, terbatal wuduk jika mereka bersentuhan…mereka tidak boleh menjadi wali kepada anak cucu mereka… bla…bla…

Itulah betapa pentingnya kita menjaga nasab keturunan kita, menjaga aqidah kita. Kerana disitulah segala-galanya bermula.”

Sekarang pulak banyak galakkan galakan yang dipaparkan kepada umum untuk menjadi “booster” kepada perlakuan maksiat. Gambar, filem lucah tersangat mudah di dapati. Yang itu UZAR dah huraikan.

Bagi saya lambakan dan promosi “Ubat Kuat” yang berleluasa juga merupakan faktor utama di dalam kebejatan sosial ini. Kopi tongkat Ali, gingseng dan banyak lagi. Iklan “ubat kuat” terdapat di mana-mana website, yang digunakan segara dimakan, disapu kat situ dll.. Sehinggakan di dalam website HARAKAH pun melambak2. Cuma dalam website Ustaz Zaharuddin sahaja yang saya tak nampak pop-up menu / link ke iklan ubat kuat, website Malaysia yang lain semuanya bersepah-sepah.
So bila dah makan atau dah guna mestilah nak test power… Masa tu engin dah panas… dah megaum-ngaum. Bagi mereka yang ada “trek” sendiri bolehlah test power kat trek sendiri, bagi yang tak ada trek, atau.. trek sendiri dah tak mampu nak menampung engin yang berkuasa kuda tinggi maka … lanyak aje lah kat trek orang lain. Itulah terjadinya berzina dengan isteri orang, main dengan pelacur, sumbang mahram, rogol …. You name it……

Kita sentiasa berdoa semoga diri kita dan zuriat keturunan kita sentiasa dilindungi oleh Allah daripada melakukan perbuatan keji dan mungkar… wassalam.

» Reply to this comment...


Posted by kenzou_338, on 09-10-2008 00:46, IP 194.80.178.1, Guest
21. ...
blog nih sgguh mantap..
alhamdulillah ader org bg link blog nih..
doakan smoga aku jauh giler dgn zina..
amin..

» Reply to this comment...


Posted by parkgee88, on 15-09-2008 22:51, IP 81.79.146.30, Guest
22. ...
Syahwat..
Hem,,
Salah 1 cara terbaik untuk elakkan syahwat ni, kawal minda.. Bila mule nak rase stim je kerane ade rangsangan2, cakap dalam ati, xnak.. Xnak.. Xnak.. Care ni perlu latihan yang lame dan berulang kali.. Aku da try, dan aku brjaye.. Die same je cam kawal emosi.. Aku biasenye suke logik untuk menolak perkare2 yg mcm mmbebankan aku.. Termasukla stim ni.. Contohnye, saat wktu nak stim tu, aku akan memikirkan, ape keuntungannye bile aku stim? Aku biasenye akan tipu keinginan aku sendiri dan.. Bile otak da penat sebab x dapat jawab persoalan2 tu, stim tu trus hilang.. Cume, aku xtau same ade aku elakkan stim ni ikhlas krn Allah.. Em, akal yang kuat pun sebahagian dari Iman.. Btol x?? :roll

» Reply to this comment...


Posted by Lelaki serba salah, on 06-09-2008 06:57, IP 81.79.146.30, Guest
23. ...
Bolehkan saya bersetubuh dengan isteri sambil menghayalkan orang lain untuk mengelakkan zina dengan dengannya? :roll

UZAR : SILA RUJUK JAWAPAN SAYA BAGI SOALAN YAG SAMA DI BAHAGIAN LELAKI WANITA ATAU RUMAHTANGGA..

» Reply to this comment...


Posted by insan keliru, on 04-09-2008 07:04, IP 90.240.186.250, Guest
24. ...
askm ustz saya nak tnyer skit ni.saya ni suka berchatting..kbnyakkan kawan chatting saya adalah lelaki..tapi adalah empat lima ekor malaun ni ajak saya wat bnda yg x senonoh pada saya spt ajak phone sex(sekali aja pnh layan),cerita pasal seks..kadang2 saya layan diaorg ni kadang2 sy x layan,smpai saya fed up ngn malaun2 ni...sy terus ignore mmber2 saya ni..saya nak tanya apa hukumnya kalau kita melayan orng macam ni??adakah berdosa..satu lagi saya pernah tertengok gmbar2 lucah untuk pertama kali seumo hidup saya..saya pnh berjanji dan bersumpah dengan nama Allah x akan tgk lagi..kerana saat tu sy rasa sgt berdosa sgt..tapi slalu melayari internet mndedahkan saya dgn perkara2 tidak sihat mcm itu..adakah sumpah saya itu akan memakan diri saya atau x..harap2 atas budi bicara ustaz saya dapat mnyelesaikan kekilieuan ini..time ksh...

» Reply to this comment...


Posted by Mohamad, on 03-09-2008 17:36, IP 90.240.186.250, Guest
25. ...
Ustaz, saya ada satu masalah nak minta pendapat.

Saya telah buat satu maksiat dgn isteri org. Saya tak buat zina, tapi raba2 and h**** brea** dia kat tempat gelap.

Sekarang saya insaf. Tapi waji ke saya minta maaf pada husband dia? Atau cukup sekadar bertaubat pada Allah?

Saya risau kalau saya minta maaf pada husband dia, nanti rumahtangga dia pecah belah dan penceraian berlaku..

Utk pengetahuan ustaz, suami dia tak tau pasal benda ni.

Terima kasih.

UZAR : MOHON AMPUN DARI ALLAH TERUS..TIDAK PELRU JUMPA SUAMINYA

» Reply to this comment...


Posted by girl buntu...., on 02-09-2008 21:03, IP 194.80.178.1, Guest
26. ....
askum ustaz....sebelum sye bca artikel ni...sye btl2 dh insaf sye dh byk bt dosa...sye membaca blog ni lg la sye rsa btl2 kesal..bla bf sye ajak melakukan maksiat...sye xdpt mengelak......sye snggup jika dia tgglkn sye...tp dia xnk tgglkn sye....masalah yg sye alami skrg ni sma ngn masalah (Guest)
fikiran sye buntu...nk kahwin fikirkn fmly...sye yg menyara idup mreka....duit pun masalh gak nk khwin...kna guna duit byk...umur sye pun msih muda...dlm umur sye mcm ni sepatutnya smbung belajar...tetapi masalah fmly,yg sye alami... bergntung pd sye...menyara fmly membantu kakak sye...mencari duit untuk keperluan harian kmi sekeluarga...
dharap ustaz dpt memberi pendapat pd sye apa yg perlu sye lakukan... wasalam... :cry :cry

» Reply to this comment...


Posted by gadis83, on 12-08-2008 16:43, IP 77.241.229.83, Guest
27. ...
blog yang bagus dan membr keinsafan dan tauladan utk semua org. good job...

» Reply to this comment...


Posted by wanita lemah, on 02-08-2008 21:55, IP 62.40.50.254, Guest
28. ...
assalammualaikum..sebenarnya artikel di atas telah pn saya baca dlm blog dia sendiri sblum ni.ada pengajaran yg berguna cuma ayat2 petikan yg sbnr mmg agak keterlaluan..apa yg sy ingin komen di sini ialah satu jer cara nk elak maksiat sume khusunya zina..jgn bercouple.alhamduliilah sy bru jer ptus dgn bf sy.sy mmg xmyesal lgsung krn bercouple dgn dia,hnya mmbwa sy mghmpiri zina,mgajak sy buat yg bukan2.sy penah bertanya ustaz dlm ruangan komen ringan2 mghmpiri zina.ttg bf sy yg ska cite ttg imaginasinya. terima kasih ustaz atas nasihat ustaz.sy cuba ikut nasihat ustaz.sy brhrp dipertemukan pasangan yg lbih baik yg dpt mmbimbing ke jln yg lurus.sy mncintai bf sy sblm ini krn agama yg ada pdnya,bila hilang agamany,hilanglah cinta sy pdnya

» Reply to this comment...


Posted by meen, on 15-07-2008 20:44, IP 194.80.178.1, Guest
29. ...
mmg insaf bc artikel ni..
bgs bro yg wat artikel ni..byk info...so, kaum2 adam n hawa, kt perlu sedar betapa hebatnye nikmat yg Allah berikan..tp x bmakna nikmat tersebut perlu digunakan sewenang-wenangnya..
it's all about us..if we are strong enough to get through all this, insyaAllah, we can do it...so, be strong..jauhkan diri drp zina yg akan membawa kt masuk ke neraka...wsalam...

» Reply to this comment...


Posted by gosamec, on 22-06-2008 17:00, IP 124.13.138.232, Guest
30. ...
insaf sgt lepas baca artikel nie...
:sigh

» Reply to this comment...


Posted by Guest, on 22-06-2008 10:34, IP 60.52.101.218, Guest
31. ...
jauh kan diri dari maksiat.. sentiasa berzikir dan melakukan solat sunat untuk menjauhi semua perkara yang x diredhai oleh Allah.. insyallah.. Allah akan sentiasa memelihara hati kita..

» Reply to this comment...


Posted by Guest, on 11-06-2008 15:22, IP 211.25.51.205, Guest
32. ...
aku suka dan setuju sangat dengan apa yang diperkatakan..manusia ini terlalu lemah..berhati-hati dan bertaubat sentiasa..mengata orang pun,entah2 esok tuhan balikkan hati kita pulak..nak uji iman kita..ya allah kepada kau saja aku memohon.

» Reply to this comment...


Posted by lelaki82, on 26-05-2008 09:36, IP 60.52.96.170, Guest
33. ...
Assalam uzar, apakh hikmah Allah ciptakn wanita itu bgitu sksi & mnarik pd llaki ttp tdk pula sbaliknya? apkh hikmahnya Allah mjdkn napsu llaki mnggila sdemikian rupa? Bknkah keinginn mmuncak itu akn mganggu amal n ibadahnya srta mmesongkn diri dr mtlmt hdup yg sbenar?

» Reply to this comment...


Posted by putih_hijau, on 18-05-2008 15:44, IP 60.52.99.26, Guest
34. ...
hm... dunia sekarang makin teruk... sekrang ni,ada dah bkal2 cikgu yang wat video lucah sndiri.. kat sni,ade bkal cikgu yang masuk asrama cikgu pompuan... tdo lam bilik kekaseh dia,n...... last2 kena tngkap.... ish... klu xmalu kat kawan2,ibu bpa,pensyarah... malu la kat NABI kita n ALLAH yang CIPTA kita... igat balik... NABI kita,Time malaikat mai nak amin nyawa pun igt kat kita lagi... tapi kita?????

» Reply to this comment...


Posted by echad, on 30-04-2008 12:08, IP 60.52.100.145, Guest
35. ...
aku sungguh terasa pilu bila membaca artikel ni...terkenang aku pun ada buat benda2 yg hmpir kpd zina atau zina kecik...tp umur aku dalm 20-an..x kawin lg..tp bila kawin nnt risau gak bila dpt anak pompuan..ye lah..wanita hiasan dunia...mcm2 blh berlaku..so..mcm mn tips terbaik kalo blh dikongsiuntuk mendidik anak khusunya anak pompuan - adik-beradik aku semuanya llki tu yg bertanya tu..

» Reply to this comment...


Posted by ahmad, on 27-04-2008 17:52, IP 60.52.99.72, Guest
36. ...
bagaimana isteri yg main sms dengan suami orang katanya hanya sekadar sms je

UZAR : HARAM HUKUMNYA KRN IA JALAN2 KEPADA ZINA

» Reply to this comment...


Posted by hambah allah, on 26-04-2008 08:38, IP 60.52.102.149, Guest
37. ...
:sigh sedey aku dgn sesama kita ni..byk2lah bertaubat..jgn tau buat jer erk :roll

» Reply to this comment...


Posted by Guest, on 17-04-2008 14:31, IP 211.25.51.200, Guest
38. ...
Assalammualikum,,,,saya amat gembira kerana dapat membaca ruangan ini yang berkaitan dengan zina ni,,,selepas membaca atikel zina ni,,,alhamdulillah,,,semakin kuat rasa takutku untuk mendekati perbuatan zina..semoga Allah sentiasa melindungiku dan juga anak-anak gadis di luar sana tu... :)

» Reply to this comment...


Posted by kidz, on 16-04-2008 07:50, IP 60.52.101.206, Guest
39. ...
bila bce articel ni aku dah jd insaf,, smoga aku mndapt hdayah n kmbali ke pngkl jln.........amin.. :grin

» Reply to this comment...


Posted by abdah, on 15-04-2008 21:52, IP 60.52.100.30, Guest
40. ...
rase mcm xcaye jekk....
tp alhamdulillah la slame aku hidup aku brpgang dgn prinsip2 yg mendidik aku...

thnx ustaz ats artikel ni...

peringatan utk sume dan aku juge, solat jgnlh ditinggalkan...
kalo baik amalan solat korang, insyaAllah baik la amalan lain...
kan solat dapat mencegah diri dr melakukan dosa...

berpeganglah kepada prinsip orang yang baik untuk pasangan yang baik...
kalo baik diri kite, insyaAllah baiklah pasangan kite nnti.
kalo buruk prangai kite, maka blum tentu lglah psgn tu nnti baik@buruk prangainye...

berdoalah supaya Allah mengurniakan kite pasangan yang baik2...coz Allah telah berfirman "berdoalah kepada-Ku, nescaya akan aku perkenankan doamu..."

aku mendoakan kalian...semoga kalian juga mendoakan aku.
semoga Allah mengampunkan dosa kita semua...sesungguhnya Allah Maha Pengampun..

» Reply to this comment...


Posted by Spiderman, on 12-04-2008 18:33, IP 60.52.96.223, Guest
41. ...
Aku dah Insaf!!!!!!!!! :cry

» Reply to this comment...


Posted by putri_comey, on 09-04-2008 21:46, IP 60.52.102.173, Guest
42. ...
Thanks..semua ini membuatkan sy b'fkir..dan b'tekad tk jga diri sebaik mungkin..InsyAllah :)

» Reply to this comment...


Posted by chek, on 09-04-2008 13:35, IP 60.52.102.173, Guest
43. ...
ya alllah apabila aku terbaca artiker ini baru aku tau bahawasanya selama ni apa yang aku buat ada lah salah...ya allah banyak nye dosa yang telah aku lakukan.. baru aku tau bahaya jugak lelaki ni ek.

» Reply to this comment...


Posted by iza, on 02-04-2008 20:28, IP 60.52.98.214, Guest
44. ...
apakah hukumnya sekiranya saya mwmbayangkan dimana saya melakukan hubungan dengan seseorang yang saya minati?

UZAR : HARAM.

» Reply to this comment...


Posted by lili9s, on 29-03-2008 19:02, IP 60.52.102.84, Guest
45. ...
uhuuuhhh...petikan ini sngt menyedarkan...thanks bangat ... :zzz :zzz

» Reply to this comment...


Posted by JAN, on 20-03-2008 21:34, IP 124.13.136.90, Guest
46. ...
JANGANLAH BUAT BEGINI YA ALLAH :? :roll

» Reply to this comment...


Posted by Guest, on 15-03-2008 20:43, IP 124.13.137.151, Guest
47. ...
Assalammualaikum ustaz ,

Ada satu pemasalahan yang tidak tertanggung oleh saya sekarang, saya harap ustaz boleh membantu saya dengan memberi jawapan dan hukumnya serta apakah tindakan yang perlu diambil oleh saya untuk memastikan saya tidak melakukan dosa walaupun yang tidak saya sedari.
saya sudah bertunang, usia pertunangan saya mencecah 5 bulan, hubungan kami suci kerana saya tidak membenarkan dirinya menyentuh saya walaupun bepegangan tangan . Dia meghormati saya dan saya yakin tunang saya juga adalah baik walupun tidak terlalu alim..Saya amat menyayangi dirinya . Tapi sejak kebelakangan ini dia cuba untuk menyentuh saya dan memegang tangan saya . saya manusia biasa ustaz, kadang-kadang saya tewas, tapi kami cepat sedar . Tunang saya selalu menyatakan dia tak akan menyentuh saya sehingga kami perhubungan kami halal. Saya amat kagum dengan pengakuanya. Tetapi sejak kebelakangan nie saya rasa amat kesian akan dirinya kerana dia pernah meyatakan terseksa pabila menahan gelodak nafsu bila bersama saya tetapi dalam pada itu dia bersumpah untuk tidak menyentuh saya. Tiap2 malam dia menyuruh saya tidur memeluknya . Tetapi kami hanya di telefon. Saya menuruti kehendaknya tetapi saya tidak tahu perbuatan saya itu berdosa atau tidak. Dia juga pernah menyatakan selalu berasa terangsang bila teringat saya sewaktu tidur. Saya pernah terbaca didalam satu artikel ustaz bahawa adalah bahaya jika seorang lelaki yang menyatakan kehendak seksualnya . Kerana dia akan memperlakukan kepada wanita lain setelah berkahwin, Tetapi walaupun dia begitu saya yakin dia tidak akan mengajak saya melakukan zina sekaligus memperdaya kan keimanan saya dan mencemari batas-batas yang telah kami jaga dari awal perkenalan sehinggalah pertunangan. Soalan saya adalah saya amat takut ustaz jika kami berjaya digoda oleh nafsu syaitan kerana kadang-kadang saya pun merasa terangsang apabila kesian kat dia yang bersungguh-sungguh mengawal nafsunya terhadap saya . Saya tahu dia terseksa . :cry

» Reply to this comment...


Posted by jannah, on 10-03-2008 09:18, IP 60.52.102.7, Guest
48. ...
hish seram gak ek.. bila tau hal ni. aku yg dah kawin ni seram.. kalau tak kawin,, ntah ape jadik kat aku agaknye..

alhamdulillah allah dah selamatkan aku dr satu maksiat. aku harap suami aku pn terpelihara drp kategori lelaki yg tak elok tu..

yg aku risau skrg ialah anak aku. aku mmg risau sesangat. aku mintak pd allah panjangkan umur aku n suami aku supaya aku dan suami dapat didik dia betul2. sian sgt ank yg kehilangan ibu atau bapak .. tak kiralah dia hilang sbb mmg hilang, atau mati,, atau berpisah atau bercerai.. tp byk kes rosak remaja sbb ibubapa jugak. hubungan kekeluargaan rapuh.. pastu anak takde perlindungan bapa. org amik kesempatan kat anak,, mcm2..

aku juga nak pesan pd ibu2,, jaga anak,,baik2
kalau laki tu,, jaga adik, jaga ibu, jaga makcik, jaga adik perempuan baik2.. skrg apepn blh jadi.. semoga allah jauhi anak cucu cicit kita semua dr maksiat

» Reply to this comment...


Posted by zaaaaaaaaa, on 07-03-2008 13:06, IP 60.52.98.104, Guest
49. ...
:) jgn la kite mencari ke arah kemaksiatan....sesungguhnya Allah lbh tahu ape yang kita lakukan..
Ingat lah wahai manusia sekalian yang ingin cuba sek..fikir la klrga kamu,maruah kamu,iman kam dan lain2..
Tbah la hati n cekal n jgan mdh terpengaruh ngan kata2 lelaki...

» Reply to this comment...


Posted by Guest, on 06-03-2008 19:28, IP 60.52.99.228, Guest
50. ...
yang instimewa, hanya untuk orang yg istimewa.kan?

» Reply to this comment...

Petikan ~ http://www.zaharuddin.net/content/view/497/95/



Lading_Emas

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~