~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Friday, October 7, 2011

Hizib Bahar dan Hizib NAWAWI

Hizib Bahar dan Doanya 

 

Bismillahirrahmanirrahim, alhamdulillah hari ini ana ingin kongsi doa yang selalu dibaca sebelum memulakan bacaan Hizib Bahar. Doa ini agak terpinggir memandangkan tertib pengijazahan oleh guru mungkin tidak dilaksanakan oleh pengamalnya. Doa ini telah diiijazahkan oleh guru ana pada 10 Disember 2010 pada waktu selepas solat jumaat bagi melengkapkan sesi ijazah hizib ini. Maka ana dengan penuh rasa syukur, mengijazah doa pembuka dan penutup hizib bahar (Ijazah Terbuka) kepada pembaca blog ini, semoga mendapat rahmat dan hidayah dari Allah.


Doa sebelum membaca hizib bahar:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ وَبِهِ نَسْتَعِيْنُ،  وَبِهِ حَوْلَ وَالقُوَّةُ رَبِّ يَسِّرْ وَلَا تُعَسِّرْ فَاِنَّ تَيْسِيْرَ كُلِّ عَسِيْرِ عَلَيْنَا يَسِيْرُ رَبِّ تَمِّمْ بِخَيْرٍ بِحَقِّ ا ب ت ث ج ح خ د ذ ر ز س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ك ل م ن و ه ‍لا ء ي،  لَا إلَهَ إلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُوْلُ الله اَلَّلهُمَّ صَلِّى عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اٰلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ




Doa selepas membaca hizib bahar:
اَلَّلهُمَّ إِنَّيْ أَسْأَلُكَ بِبَرَ كَةِ هَذِهِ الحِزْبِ وَبِبَرَكةِ فِيْهِ مِنْ آ يَاتِ وَأسْمَاءِ وَبِبَرَكةِ قَا إِلِهِ سَيِّدِى أَبِيْ الحَسَنْ الشَاذِلِى أَنْ تُنَوِّرْ قُلُوْبَنَا وَ أَنْ تَشْرَحْ صُدُوْرَنَا وَأَنْ تُيَسِّرَ أُمُوْرَنَا وَ إِنْ تَقْضِيْ حَوَاءِجِنَا وَإِنْ تُعَا فِيَنَا مِنْ بَلاَءِكَ وَإِن قُلطُفْ بِنَا فِي قَضَاءِكَ وَأَنْ تَرْحَمُنَ وَتَعْفِرْ لَنَا وَلِوَ لِدِيْنَا وَالمُسْلِمِيْنَ وَالمُسْلِمَاتْ وَ لْلمُؤْنِيْنَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ الأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَ الأًمْوَاتِ بِرَحْمَتِكَ ياَ أَرْحَمُ الرَحِمِينَ وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اٰلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ اَجْمَعِيْنَ وَالحَمْدُ الله رَبِّ العَلَمِيْنَ

Boleh download terus di http://www.ziddu.com/download/12981177/HizibBahar.pdf.html

 

Hizib Bahar


  Hizib-hizib dalam Tareqat Syadzilliyah, juga digunakan oleh anggota tareqat lain untuk memohon perlindungan tambahan (Istighotsah), dan berbagai kekuatan hikmah, seperti yang diamalkan oleh pengikut-pengikut Tareqat Ahmadiah Idrisiah, Rifai’yah dan Qadiriyah. Mereka yang ahli mengatakan bahwa hizib, bukanlah doa yang sederhana, ia secara kebaktian tidak begitu mendalam; tapi lebih merupakan doa-doa perlindungan mengandungi Nama-nama Allah Yang Agung (Ism Allah A’zhim) serta ayat-ayat al-Quran dan, apabila dilantunkan secara benar, akan mengalirkan berkah dan menghasilkan tindakbalas luar biasa. Mengenai penggunaan hizib, wirid, dan doa, para syeikh tareqat biasanya tidak keberatan bila doa-doa, hizib-hizib (Azhab), dan wirid-wirid dalam tareqat dipelajari oleh setiap muslim untuk tujuan peribadi. Akan tetapi mereka tidak bersetuju murid-murid mereka mengamalkannya tanpa keizinan.

Tareqat ini mempunyai pengaruh yang besar di dunia Islam. Sekarang tariqat ini terdapat di Afrika Utara, Mesir, Kenya, dan Tanzania Tengah, India, Sri Lanka, Indonesia, Malaysia dan beberapa tempat yang lainnya termasuk di Amerika Barat dan Amerika Utara. Di Mesir yang merupakan awal mula penyebaran tareqat ini, tareqat ini mempunyai beberapa cabang, yakitu: al-Qasimiyyah, al- Madaniyyah, al-Idrisiyyah, as-Salamiyyah, al-Handusiyyah, al-Qauqajiyyah, al-Faidiyyah, al-Jauhariyyah, al-Wafaiyyah, al-Azmiyyah, al-Hamidiyyah, al-Faisiyyah dan al- Hasyimiyyah.

Yang menarik dari falsafah tasawuf Asy-Syadzily, kandungan makna hakiki dari Hizib-hizib itu, memberikan penekanan simbolik mengenai ajaran utama dari tasawuf atau Tarikat Syadziliyah. Jadi tidak sekadar doa belaka, melainkan juga mengandung doktrin sufistik yang sangat hebat.

Di antara Ucapan Syeikh Abul Hasan asy-Syadzili:

1. Penglihatan akan yg Haqq telah mewujud atasku, dan takkan meninggalkan aku, dan lebih kuat dari apa yg dapat dipikul, sehingga aku bermohon kepada Tuhan agar memasang sebuah tirai antara aku dan Dia. Kemudian sebuah suara memanggilku, katanya 

  ” Jika kau memohon kepada-Nya yg tahu bagaimana memohon kepada-Nya, maka Dia tidak akan memasang tirai antara kau dan Dia. Namun memohonlah kepada-Nya utk membuat mu kuat memiliki-Nya.”

Maka akupun memohon kekuatan dari Dia dan Dia pun membuatku kuat, segala puji bagi Tuhan!

2. Aku dipesan oleh guruku (Abdus Salam ibn Masyisy RA): 

   “Jangan anda melangkahkan kaki kecuali utk sesuatu yg dapat mendatangkn keredhaan Allah, dan jangan duduk dimajlis kecuali yg aman dari murka Allah. Jangan bersahabat kecuali dengan orang yg membantu berbuat taat kepada Allah. Jangan memilih sahabat karib kecuali Org yg menambah keyakinanmu terhadap Allah.”

3. Seorang Wali tidak akan sampai kpda Allah selama ia masih ada Syahwat atau Usaha ikhtiar sendiri.

4. Janganlah yg menjadi tujuan doamu itu adalah keinginan tercapainya hajat keperluanmu. Dengan demikian engkau hanya terhijab dari Allah. Yg harus menjadi tujuan dari doamu adalah utk bermunajat kpda Allah yg memeliharamu dari-Nya.

5. SeOrang ARIF adalah Org yg megetahui rahsia2 Kurniaan Allah di dalam berbagai2 macam bala’ yg menimpanya sehari2, dan mengakui kesalahan2Nya di dalam lingkungan belas kasih Allah kepadanya.

6. Sedikit AMAL dengan mengakui kurnia Allah, lebih baik dari banyak amal dengan terus merasa kurang beramal.

7. Andaikan Allah membuka NUR (cahaya) seOrang Mukmin yg berbuat dosa, nescaya ini akan memenuhi antara langit dan bumi, maka bagaimanakah kiranya menjelaskan : 

 “Andaikan Allah membuka hakikat kewalian seOrang Wali, niscaya ia akan disembah, sebab ia telah mengenangkan sifat2 Allah SWT.


~*~*~*~*~*~*~*~

HIZIB IMAM NAWAWI

Diantara kelebihan Hizib Imam Nawawi ini ialah :
  1. Orang yg membaca Hizib ini akan terpelihara drpda kejahatan Jin, Manusia dan seluruh penduduk langit dan bumi.
  2. Terpelihara drpda tipu helah Org2 yg ingin melakukan kerosakan, sihir dan sebagainya.
  3. Sesiapa yg membaca Hizib Nawawi ini pada waktu pagi 10 kali, maka akan ditambah pembukaan dan pertolongan Allah kepadanya sama ada di dalam perbuatan, perkataan dan perilaku zahir dan batin.
  4. Telah berkata Syeikh Al-Qutb Jamal al-Din Sayyidi Yusuf ibn Abdullah, bahawasanya Sesiapa membaca Hizb Nawawi selepas subuh dan Maghrib atau membacanya selepas subuh dan Isya'. Maka akan terpelihara  drpda tenungan ahli Mukasyafah, sihir, permusuhan dan peperangan.






    Page 1





    Page 2

    Page 3

    Page 4

    Page 5


    Page 6


    Page 7


    Page 8


    Page 9

    Page 10



    Download PDF HIZB NAWAWI


    Download mp3 and video HIZB NAWAWI

    Petikan~ http://jamaluddinab.blogspot.com/2010/03/hizb-imam-nawawi.html


    WallahHu'Alam.



    Petikan dari   👉 http://klinik-muallij.blogspot.com/2010/12/hizib-bahar-dan-doanya_15.html








    . .
    ~***~Lading EMAS~***~
    . .
    ~***~LadingEMAS~***~

    No comments:

    ~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~