~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Thursday, October 22, 2009

Elak Histeria--Haron Din

Tips elak Histeria: Utz Dr. Haron Din saran amal Muawizat

Kejadian Histeria adalah fenomena yg sering berlaku di sekolah2 berasrama penuh yg perlu diambil perhatian oleh pelbagai pihak di samping mengamalkan beberapa kaedah, amalan dan doa tertentu bagi mengatasi gejala terbabit.  

Bagi menghindari kejadian histeria atau rasuk akibat gangguan makhluk halus berulang di kalangan para pelajar sekolah asrama mahupun Orang awam, salah satu amalan dan petua yg sebaiknya diamalkan ialah Muawizat.

Muawizat adalah surah2 yg terdiri drpda QS al-Ikhlas,al-Falaq dan an-Nas yg dibaca setiap hari, baik sebelah pagi atau pada sebelah malam, selain hadis sahih Rasulullah SAW menyebut Ayatul Kursi juga turut dibaca bagi menghindari kejahatan dan gangguan makhluk halus [Malah di khabarkan Solawat juga antara yg paling baik dan Mudah dan amat terkesan sekali..InsyaAllah].

Demikian saranan Timbalan Mursyidul Am PAS, Utz Dato' Dr Haron Din ketika diminta mengulas berhubung kejadian histeria di sekolah2 yg terpaksa ditutup akibat kejadian Histeria.

Beliau turut menjelaskan beberapa punca yg menyebabkan terjadinya kerasukan di kalangan para pelajar antaranya ialah berlaku 'breakdown' pada perasaan atau jiwa SeseOrg disebabkan tekanan (tension) belajar yg terlalu tinggi di samping kelemahan SeseOrg mengalami emosi ketakutan yg bersangatan sehingga memudahkan gejala makhluk halus mengganggu hingga terjadinya histeria.

  "Ketakburan juga boleh menyebabkan histeria iaitu berani yg terlampau sehingga mengganggu atau mencabar tempat2 yg dipercayai ada makhluk halus," katanya yg kini berada di Langkawi ketika dihubungi Harakahdaily sebentar tadi.

"Selain itu, akibat manusia yg menceroboh kawasan 'mereka' hingga mereka datang 'membalas' pula.

"Dan fenomena ini tidak hanya berlaku di sekolah2 agama, sekolah biasa atau berasrama penuh sahaja tetapi juga banyak terjadi di kilang2, OFIS serta tempat Org berkenduri kendara," kata pengamal perubatan Islam itu.

'Pindahkan' makhluk halus ke kawasan lain

Ini menjelaskan lagi katanya bahawa dunia ini tidak didiami oleh manusia sahaja malah turut dihuni oleh makhluk2 lain juga yg dikenali dgn pelbagai nama dan oleh yg demikian manusia sewajarnya tidak sewenang2nya menceroboh kawasan 'mereka' atau lebih baik lagi berdoa kpda Allah SWT, AGAR dihindari dari gangguan Jin Syaitan mahupun makhluk halus.

"Sebaik2nya sebelum buat bangunan atau sekolah di satu2 kawasan, perlu berdoa terlebih dahulu supaya dilindungi ataupun 'memindahkan' makhluk tersebut ke kawasan yg lain," katanya.

Beliau turut menjelaskan bahawa Rasullulah juga turut berdoa kpda Allah agar dilindungi drpda diganggu oleh makhluk yg mendiami alam ghaib ini.

Doa tersebut katanya berbunyi begini: 
   "Wahai bumi, Tuhanku dan Tuhanmu sama iaitu Allah, aku mohon perlindungan Allah drpda kejahatanmu dan kejahatan yg keluar darimu, dan kejahatan yg turun atasmu, kejahatan yg melata atasmu sprti binatang berbisa dan mahkluk halus yg mendiami tempat ini serta keturunan2 mereka."

Sebelum itu, Mufti Selangor, Dato' Mohd Tamyes Abd Wahid, yg turut mengulas kejadian terbabit dilaporkan berkata bhwa apabila SeseOrg takut kpda Syaitan dan makhluk halus seperti jin, ia hanya akan menyebabkan makhluk itu semakin bongkak.

Jangan Sengaja Tinggal Solat

"Kita ambil contoh, kadang2 pelajar yg tinggal di asrama, khususnya pelajar perempuan, sering ditakut2kan dgn kewujudan 'penunggu' di bilik air dan disuruh berhati2 sehingga akhirnya mereka percaya," katanya.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan pelajar di sekolah berkenaan tidak meninggalkan solat dan menjaga disiplin dan apabila SeseOrg meninggalkan Solat, amat mudah Syaitan mengganggu menyebabkan kejadian seperti histeria.

Mohd Tamyes yg mempunyai pandangan yg sama dgn Haron Din berkata, mahkluk halus seperti jin berada di sekeliling manusia, cuma ia tidak dapat dilihat dengan mata kasar.

Seperti manusia, katanya, ia memiliki tempat tinggal dan selalunya menghuni rumah yg ditinggalkan kosong.

"Semua pelajar perlu berhati2 dan mempunyai kekuatan diri supaya tidak mudah dirasuk serta tidak mudah takut dgn gangguan Syaitan dan iblis,katanya - azm

(Interbiu dgn Utz Dato' Haron Din berhubung kes Histeria ini dibuat dua tahun lalu [2007], sekadar panduan dan rujukan kpda yg terlibat dan yg mahu mengambil pengajaran drpdanya- wallahualam)


http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=19573&Itemid=1




~*~*~*~*~*~*~


Kisah Jin Ummu Shibyan Dgn Nabi Sulaiman

Diriwayatkan drpda Nabi Sulaiman bin Daud a.s. bahawa baginda telah melihat SeOrg perempuan tua yg sudah beruban rambutnya, dua matanya berwarna biru, kedua2 keningnya bertanduk, kecil betisnya, rambutnya kusut masai, mulutnya ternganga dan keluar pucuk api drpdanya, dapat membelah bumi dgn menggunakan kukunya yg tajam dan boleh memecahkan batu-batan yg besar dgn pekikan suaranya.

Nabi Allah Sulaiman bertanya kepadanya, siapakah kamu? Adakah kamu drpda jenis manusia atau jin? Kerana aku tidak pernah melihat Org yg paling hodoh selain daripada engkau.

  Perempuan itu menjawab: 

  “Akulah Ummu Sibyan (Ibu penyakit sawan) yg dapat menguasai ke atas anak Adam lelaki dan perempuan, aku boleh masuk ke rumah2, boleh berkokok sprti ayam, menyalak seperti anjing, bertebah seperti lembu, bersuara seperti keldai dan kura2 dan bersiul seperti ular.

Aku juga boleh bertukar2 wajah dgn pelbagai rupa, aku boleh mengikat Rahim Perempuan, boleh membunuh anak2 di dalam kangungan dan mereka semua tidak akan mengetahui bahawa itu adalah angkara drpda aku, aku memasuki ke dalam Rahim Org perempuan dan aku ikat rahimnya serta sumbat lalu dia tidak boleh mengandung dan jadilah rahimnya kosong, aku masuk ke dalam perut Orang perempuan yg hamil di waktu janin di dalam kandungannya sedang membesar aku tendangnya, maka berlakulah keguguran dan jadilah rahimnya kosong semua.

Tambahnya lagi : “Aku menyusup masuk kpda kanak2 perempuan ataupun Org2 perempuan yg telah dicalitkan dgn tanda kepadanya, lalu aku mengenakan penyakit dgn ekorku, aku tukarkan kegembiraan Org2 yg sudah bertunang dgn kecelakaan, aku menyusup masuk ke dalam badan Org lelaki dan aku menghirup spermanya yg putih pekat dan tinggal di dalamnya mani yg cair lagi jernih, maka jadilah dia mandul dan tidak akan melahirkan zuriat.

Aku juga pergi kpda peniaga2 dan aku palingkan jualannya. Dgn itu, dia tidak akan mendapatkan keuntungan, aku meresap masuk ke dlm bumi yg kering, lalu aku sapu menjadikan ia tandus. Dgn itu, ia tidak lagi menjadi subur dan segala tanaman tidak akan menghasilkan buah. Aku juga menyekat kanak2 kecil dan aku campakkan kpdanya kepanasan yg sangat panas dan kesakitan yg mengerikan. Maka, dgn itu mengigillah badan mereka serta diconteng2 rupa paras mereka supaya dibenci Org”.


Nabi Allah Sulaiman pun menangkapnya sambil berkata : 

  “Wahai perempuan yg celaka! Kamu tidak boleh lari dari genggamanku sehingga berikan satu perjanjian dan sumpah setia kpda anak2 Adam, lelaki dan perempuan”.


Begitulah kisahnya akan jin yg akan merosakkan anak Adam dgn berbagai cara yg kita tersangka oleh kita yg selama ini tidak mengambil peduli. Makanya apabila jin sudah melakukan peranannya, tentu kita boleh mengagak apakah kesannya kpda kita anak2 Adam. Tanpa rawatan dari mereka yg benar2 berilmu haqq dan berkebolehan, tentulah kita anak2 Adam ini akan merasai kesengsaraan sepanjang kehidupan. 

  Jika rawatan dilakukan oleh mereka yg tidak berada di jalan haqq, penyakit akan tetap datang dan pergi sebagaimana yg pernah di catatkan oleh Prof Shahidan Radiman dari National University of Malaysia, Faculty of Science and Technology.


Prof Shahidan Radiman, mencatat:
Sebenarnya Org yg tidak belajar Ilmu Mengenal Diri tak guna mengamalkan perubatan Islam .

  Banyak kes berlaku dimana SeseOrg itu “mengubat” si pesakit dgn ayat Al-Quran dan sebagainya, ttpi sakit Org itu tak baik, iaitu sakitnya berulang. Mengapa demikian? Sebab jin yang dia “buang” itu tidak ke mana – ia hanya menyorok atau TERKUNCI, dlm badan atau keluar sekejap kemudian masuk balik? Sampai bila pun tak akan baik…

Org yg tak belajar Ilmu Mengenal Diri amat berbahaya jika “bermain” dgn alam ghaib.  Ibarat Org Melayu cuba melintas padang pasir Sahara tanpa unta dan bekal, tanpa “guide” Baduwi, memang pasti akan binasa atau membinasakan Org lain.

  Bukan saja jin pandai bermain wayang ttpi jenis dan perangainya beribu-ribu. Hanya Org yg sudah mengenal diri dapat mengenali semua makhluk2 itu.

  Itu sebabnya Ilmu Mengenal Diri sangat penting, khasnya di waktu Sakaratul Maut. Ia penting di dunia dan di akhirat. Begitulah perjalanan yg akan kita tempoh ~ jauh perjalanan, maka oleh itu, saya amat MENYARANKAN kpda semua pembaca, carilah ilmu utk menyampaikan kita kpda Al-Haqq!!! 

Rujukkan:

http://tolibun.blogspot.com











 

Tanda2 GANGGUAN JIN UMMU SIBYAN pada Bayi dan Wanita






 
 JIN Ummu Sibyan~Utz Habib Khairul Nizam


No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~