~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Tuesday, August 3, 2010

Kenapa kamu tidak rogol saya..?

"Kenapa kamu tidak rogol saya?"

Mungkin anda pernah tahu, atau dengar atau terbaca kisah ini...

Kisah BENAR ini berlaku di US.

Kisah tentang seOrg wanita dari Malaysia yg bekerja di US. Dia memakai pakaian yg menutup aurat dgn sempurna dan memiliki akhlak yg bagus.

Suatu malam muslimah ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat utk pulang. Jalan yg diambil pula agak tersorok dan tidak banyak Org yg lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yg agak sudah lewat, berjalan di jalan yg agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih2 lagi dia berjalan berSeOrgan.

Tiba2 dia nampak ada seOrg lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati. Tiada apa yg boleh dilakukannya pada waktu itu melainkan berdoa kpd ALLAH memohon keselamatan atas dirinya. Dia membaca ayat Kursi dgn penuh pengharapan agar ALLAH membantu dia disaat itu. 


Masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan muslimah itu selamat sampai ke rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yg seOrg perempuan telah dirogol oleh seOrg lelaki yg tidak dikenali dekat lorong yg dilaluinya semalam hanya beberapa minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yg dia lihat semalam adalah perogol tersebut.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan membuat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yg dicari.

Namun muslimah itu sedikit hairan kenapa lelaki itu tak jadikan dia mangsa rogol ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keSeOrangan pada ketika itu, tetapi lelaki tadi merogol perempuan yg lalu selepasnya. Muslimah itu ingin tahu sebabnya. Dia meminta kebenaran polis utk bercakap dgn perogol tersebut sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).

Dia pun bertanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak apa2kan saya malam itu walaupun awak tahu saya seOrang sahaja ketika itu?)

Perogol itu menjawab:

“No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be mine”
(Tidak, awak bukan berSeorangan. Malam itu saya nampak ada 2 Org lelaki berjalan dgn awak. SeOrg sebelah kanan awak dan seOrg lagi sebelah kiri awak. Kalaulah awak berSeOrgn pada malam itu, sudah pasti awak jadi kepunyaan (mangsa) saya..)

Muslimah tersebut rasa amat terkejut apabila mendengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat ALLAH kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi  yang dia baca malam itu.

p/s:

1) Tutuplah aurat [Jaga hukumNYA] dgn sempurna, ALLAH akan melindungi kamu.
2) Sentiasalah memohon perlindungan ALLAH walau di mana sahaja kita berada.

Sekian


PS~ Kenali Robb Mu 👉https://lading-emas.blogspot.com/2010/04/sifat-20-tuhan.html

Kenali Robb Mu 👉https://lading-emas.blogspot.com/2016/10/ilmu-hakikat-dan-makrifat-ariff-billah.html

Benteng Diri n Family 👉~  https://lading-emas.blogspot.com/2010/04/benteng-diri-dan-family.html

Amal Sedikit ttpi MasyaAllah berbaloi.. 👉 ~ https://lading-emas.blogspot.com/2019/04/amal-sedikit-tetapi-pahala-besar.html


📮 _*❤️Sharing is Caring❤️*_
. .
~***~Lading EMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~