~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!

~*~*~*~*~*~*~*~*~*[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~*~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~**~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~***~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~*~*~*~* ~*~ ~*~
PESAN Rasululah S.A.W
“Sesungguhnya PALING diRASA BERAT oleh seOrg MUNAFIK, ADALAH melaksanakan SOLAT ISYA' dan SOLAT SUBUH. Sekiranya mereka tahu akan ke AGUNGAN PAHALAnya, NISCAYA mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2
(HR Bukhari Muslim)

~*~ “Sesungguhnya ALLAH akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM
(An Nisa:140).

SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“
(HR Bukhari – Muslim)

~*~ Download Audio Kuliah
***
~***~أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا (Setelah diterangkan) APAKAH mereka[KAMU] SENGAJA tidak berUSAHA MEMAHAMI serta meMIKIRkan isi Al-QURAN? ATAU HATI mereka TERKUNCI RAPAT (yg mghalangnya drpda MENERIMA AJARAN Al-QURAN)? (QS Muhamad: 24) ~*~*~***~

Friday, August 13, 2010

Susuk - Nyah yang menuju 'jalan pulang'

Susuk - Nyah yang menuju 'jalan pulang'

Saya mendapat panggilan dari seorang Nyah sebaik sahaja selesai bersahur..

Nyah: Assalamualaikum.. Ni ustaz RIDAM ker?
Saya: Waalaikumsalam.. Ya..Siapa ni?
Nyah: Saya tak mengganggu ker? Ada 'benda' saya nak cakap ngan Ustaz ni..
Saya: Mengganggu tu tidak lah...tapi ni awal sangat ni..penting ker?
Nyah: Penting lah jugak Ustaz.. Tapi kalau saya mengganggu, saya call lain kali la yer..

* Sayu pulak bila dengar suara macam tu...Macam ada masalah jer..

Saya: Takper, awk leh cakap.. Tapi takleh lama la sebab lepas ni nak solat Subuh...dah habis sahur ni.. Awak dah sahur ker?

Nyah: Dah Ustaz..Awal lagi saya dah sahur..
Saya: Okay, kita ke main point, apa yang boleh saya bantu?
Nyah: Ustaz, saya nak tanya..Kalau kita dah ditakdirkan 'lembut' sewaktu dilahirkan hingga 'lembut' tu dibawa ke besar, salah ker Ustaz..

Saya: Oooo...'lembut' tu hanya dari pandangan kasar.. Manusia tetap kena pegang pada asas kejadian yang ditakdirkan atas dirinya.. Kalau dah azali dia tu berjantina perempuan, walaupun dia tu jenis 'kasar', kehidupan harian haruslah dilalui sebagai perempuan di sisi syariat. Begitu juga kalau sejak dilahirkan dia adalah lelaki, harus atas dirinya menjadi 'lelaki' tidak kira lembut atau ganas sifat peribadinya...

Nyah: Masalahnya Ustaz, saya ni bukan sekadar 'lembut'. Saya suka pada sama jantina. Tak ada nafsu bila tengok perempuan.

Saya: Astaghfirullah.................... maaf saya tanya, awak ni dah pernah lakukan %&^*&^%$ ker?

Nyah: Pernah ustaz...walaupun malu nak mengaku, saya 'buat' hampir setiap minggu.. Tapi saya dah clash dengan 'pakwe' saya.. sekarang jadi lonely..

Saya: awak kena bertaubat dah tu... Peluang masih ada lagi....

* terdengar nyah tu menangis

Nyah: Tapi ustaz, Allah nak ke ampunkan saya? Banyak sangat dosa saya ni Ustaz...

Saya: Jangan kerana dosa yang dirasakan susah untuk di ampun, kamu maintain upgrade dosa tu... Allah kan Maha Pengampun... Buat solat taubat...janji pada diri & Allah tak mahu buat lagi...Insyaallah, Dia akan ampun pada hambaNya yang insaf..

Nyah: Kalau Allah tak ampun gak macam mana Ustaz?

Saya: eh budak ni...Kan saya dah kata tadi...Allah tu Maha Pengampun.. Awak kena yakin.. mana lagi tempat untuk mengadu kalau tak pada yang Khaliq....

Nyah: Tapi saya tak tahu nak taubat macam mana Ustaz,, Bila saya niat nak taubat, badan rasa sakit-sakit..

*Seraya itu, saya terbayang jarum-jarum emas dan seekor 'sang raya' yang berbulu besar..

Saya: Awak ada pakai susuk ker...?

Nyah: Ada Ustaz...5 batang semuanya.. Salah ker Ustaz?

Saya: La... pakai susuk kan adalah perkara Syirik... Awak kena taubat nasuha dah ni....

Nyah: Tapi, nenek yang masukkan susuk ni kata tak apa sebab susuknya boleh keluar sendiri bila 40 hari lagi nak mati..

Saya: Oooo..hebat benor susuk nenek tu... Nabi pun tak tahu bila wafat, ini kan pulak susuk... Awak dah kena tipu tu... Saya nak tanya, ada tak awak kena tindih atau mimpi makhluk macam beruk....?

Nyah: Ada ustaz.. sejak saya pakai susuk tu la... Nenek tu kata tak apa..Mula-mula takut gak, tapi lama-lama saya buat biasa jer....

Saya: Astaghfirullah....tu lah Jin yang dok ganggu kamu tu... Macam mana nak berubah kalau ada sekatan macam tu...

Nyah: Ustaz takleh tolong saya ker...tolonglah Ustaz...

Saya: Kalau awak betul-betul nak bertaubat...Insyaallah, saya akan cuba ikhtiarkan... Tapi kena bawa ubat bila jumpa saya la..

Nyah: Ubat apa ustaz....?

Saya: Sila bawa daun kelor 3 ranting, air mineral 3 botol dan limau nipis 49 biji...boleh?

Nyah: Insyaallah Ustaz...nanti bila saya dah ada bahannya, saya call Ustaz...

Saya: Kalau macam tu, kita stop dulu perbualan ni.. Saya nak solat dulu.. Kita nanti sembang lain kali yer...

Nyah: Okay la Ustaz.. Assalamualaikum...

Saya: Waalaikumsalam....


Berubat

Diringkaskan cerita, Nyah tu datang ke RIDAM selepas 3 hari perbualan kami.

Pada peringkat awal rawatan, saya berikan campuran air daun kelor rukyah dan sedikit garam bukit. Hampas daun kelor tersebut saya suruh sapu pada tempat susuk dimasukkan...

Ada 5 tempat point susuk dimasukkan iaitu:
1) dahi - 1 jarum
2) bawah bibir - 1 jarum
3) pipi kanan _ 1 jarum
4) buah dada - 2 jarum

Bab bahagian buah dada yang jem sket ni.. Walaupun dia lelaki, tapi bila dah dimasukkan silikon, dah cantik lebih pada perempuan... Naik segan dibuatnya...

Dah tak ada cara lain, saya suruh tutup bahagian dadanya dengan kain perca yang saya gunting untuk nampak bahagian point susuk itu sahaja... Selebihnya tak perlulah saya tengok... meremang semacam bulu tengkuk ni....

Kemudian, saya letakkan tapak tangan di ubun-ubunnya.. Saya bacakan doa rawatan Susuk sehingga 21 kali ulangan.. Naik kebas gak la mulut ni membaca... lama tuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Dengan izin Allah, akhirnya susuk tersebut keluar satu-persatu.. Susuk bahagian bawah mulut u susah sket.. Saya kena gak korek sedikit dagingnya untuk ambil susuk tu... Alhamdulillah, semua susuknya telah dikeluarkan...

Susuk pada nyah ni senang sedikit dikeluarkan sebab dari proses memasukkan hinggalah menjaga susuk dilakukan dari jin yang sama.. Jadi, jin tu juga saya arahkah padanya untuk keluarkan susuk tersebut..Kemudian, jin tu saya pindahkan ke tempat lain dengan izin Allah..

Ada juga susuk yang hanya berdamping dengan jin ketika proses memasukkan susuk itu sahaja.. Bila dah ada dalam badan, jin tu akan pulang ke bomohnya.. Jenis ni ambik masa antara 40 hingga 100 hari baru dapat dikeluarkan...

Berbalik pada Nyah tadi, dia terus sujud syukur di depan saya bila lihat susuknya dapat dikeluarkan.. Berkali-kali dia berjanji pada saya untuk bertaubat.....

Saya katakan padanya agar jangan janji apa-apa pada saya.. Janji pada diri dan pada Allah...

Saya bekalkannya dengan air rukyah, limau nipis untuk mandian selama 7 hari dan saya suruh dia beli bebapa pil vitamin untuk menguatkan semula badannya... lepas buang susuk tu, memang tak selawa ketika susuk berada dalam badannya.. Saya suruh dia jadi handsome..bukan jadi comel....

Pesakit pulang dengan penuh keinsafan selepas rawatan dilakukan...

Pesanan

Saya mendapat panggilan telefon dari seorang lagi Nyah seminggu berikutnya..

Nyah 2: Assalamualaikum... Ni Ustaz Syakirin ker?

Saya: Waalaikumsalam... Yer...siapa tu?

Nyah 2: Saya Kamal(bukan nama sebenar)...kawan Syazwan(bukan nama sebenar). Ustaz kenal Syazwan....?

Saya: Syazwan mana yer....?

Nyah 2: Alah Ustaz.. ustaz ada berubat dia minggu lepas...Dia pernah cerita kat saya Ustaz buang susuknya...

Saya: Oooo...yang itu.. nama dia Syazwan ker? Tak terlintas pulak nak tanya nama betul dia ari tu..Kenapa?

Nyah 2: Ni yang saya call ni.. Nak beritahu, Syazwan 'dah tak ada' Ustaz...

Saya: Tak ada macam mana tu maksud awak...

Nyah 2: Dia meninggal Ustaz... dia kemalangan.... Mangsa langgar lari...

Saya: Innalillahiwainnailaihiroji'un.......

Nyah 2: Saya call ustaz ni lepas baca nota dalam beg duitnya...Dia tulis atas tisu... Dia kata, kalau jadi apa-apa pada dia, dia suruh maklum pada Ustaz...

Saya: Oooo begitu.. Berapa lama awak kenal dia..?

Nyah 2: Dah 10 tahun Ustaz...kenapa?

Saya: Keluarga dia macam mana? Dia tahu tak?

Nyah 2: Kalau Ustaz kenal sejarah hidup dia, memang Ustaz akan sedih.. Ustaz nak tahu ker...?

Saya: Ceritalah...mungkin boleh jadi teladan pada orang lain...

Nyah 2: Dia tu anak yatim Ustaz.. Dari lahir, dia tak tahu siapa mak bapak dia sebab dia dibesarkan di rumah anak yatim... Kat rumah anak yatim tu lah dia diliwat senior hampir setiap hari.. Sebab tertekan, dia lari ke KL dan jumpa saya... Sayalah yang bela dia Ustaz...

Saya: Oooo...awak kerja apa?

Nyah 2: Malu gak nak cerita.... Tapi...ringkas saya katakan, saya kerja di Lorong...Saya rasa Ustaz pun paham kerja apa tu kan?

Saya: Erm....

Nyah 2: Lebih kurang 2, 3 bulan ni lah dia kata nak jadi lelaki tulen.. Dia nak bertaubat... Lepas dia baca blog Ustaz, saya tengok ada perubahan hinggalah dia jumpa Ustaz..

Saya: Saya cuma tolong jer... Tak buat apa-apa pun....

Nyah 2: Ustaz kalau tengok mayatnya kat hospital memang sejuk hati Ustaz... Bersih sungguh..

Saya: Erm..apa lagi tanda yang awak lihat pada arwah...?

Nyah 2: Dahinya berpeluh....

Saya: Syukurlah...itu tandanya sahabat kamu mungkin terpilih mati dalam keimanan... Kamu tak nak jadi macam dia ker...

*terdiam sekejap...

Nyah 2: Tulah yang saya fikir ni... Orang macam saya ni leh taubat ker Ustaz...?

Saya: Apalah takleh nyer...kawan kamu tu boleh.....

Nyah 2: Nantilah saya fikirkan... Bila saya dah bersedia, saya call Ustaz lagi yer..

................................................................................................

Selepas perbualan itu, Nyah 2 still tak berjumpa saya.. Mungkin dia jumpa perawat lain kot.. Mintak-minta cepat-cepat lah dia bertaubat...Apa yang berlaku pada 2009 ini hanyalah ikhtiar rawatan dan penyembuhnya hanya Allah SWT...

Tiada yang lebih hebat kecuali Allah SWT. Susuk hanyalah dakyah syaitan agar manusia tamak pada dunia... Jauhi susuk..Kuatkan Iman dan perbanyakkan bekal untuk ke dunia kekal... Insyaallah...hidup kita akan selamat..

Sekian...
 Petikan dari..
http://darulmanzil.blogspot.com/2010/08/susuk-nyah-yang-menuju-jalan-pulang.html

. .
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~