~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Tuesday, November 29, 2011

Al Fathun Nawa ~ The First al-Qur’anic Scientist of the World

Ringkasan Buku Al Fathun Nawa

RINGKASAN
BUKU AL FATHUN NAWA

Buku Al Fathun Nawa adalah sebuah buku yang ditulis oleh DR. Halo-N (Dr. H. Ahmad Laksamana H. Omar) beliau adalah seorang pakar Monetery Future Prediction dalam bidang ilmu Mathematical Engineering. Keinginan mendalam untuk memahami al–Qur’an telah terbentuk dalam dirinya sejak usia dini dibawah didikan kakeknya yang juga seorang guru terkenal yang yang memahami dan mengajarkan al-Qur’an. DR. Halo-N menekuni minat memahami al-Qur’an ini secara terus menerus sampai beliau berhasil menjadi The First al-Qur’anic Scientist of the World. Kesuksesan ini telah menjangkau ketinggian dunia ilmu setelah teori yang dibangunnya dalam menafsirkan ayat-ayat al-Qur’an dapat dibuktikan kebenarannya.

Teori yang dibangun oleh DR. Halo-N menggunakan metode penafsiran ayat al-Qur’an dengan ayat al-Qur’an (tafsir al-ayat bi al-ayat) pada dasarnya telah digunakan oleh tafsir-tafsir lain tetapi keistimewaan metode ini terletak pada pendekatan sains modern yang digunakan. Sehingga hasil penafsiran yang dikeluarkan berbeda dari tafsir-tafsir umumnya dan mempunyai ciri khas dan keistimewaan yang tidak dijumpai dalam karya tafsir-tafsir lain. Teori ini akan memberi kemudahan kepada para pembaca untuk menggali berbagai rahasia khazanah al-Qur’an sampai mewujudkannya dalam bentuk ilmu dan hikmah Furqan yang dapat digunakan dan dipakai oleh manusia dalam kehidupan sehari-hari. Teori baru ini juga akan menjadikan al-Qur’an sebagai sumber kajian dan penggalian ilmu lebih dalam dari sebelumnya dan akan membangkitkan semangat para peneliti dunia untuk melihat dan memandang al-Qur’an sebagai sumber pembentuk pola baru ilmu teknologi dan peradaban dunia.

Buku Al Fathun Nawa ini dapat dijadikan oleh semua elemen masyarakat sebagai pedoman dan bahan bacaan yang berkualitas tinggi untuk menelaah al-Qur’an. Suatu bentuk penafsiran baru dan hadiah istimewa bagi generasi baru yang menggunakan bahasa yang mudah dipahami dan sesuai untuk generasi sekarang dan masa yang akan datang.

Selamat membaca semoga Allah merahmati pentafsiran kitab sucinya. Terima kasih.








. .
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~