~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Wednesday, July 21, 2010

RAHSIA~ Bismillahirrahmanirrahim



Kehebatan Bismillahirrahmanirrahim


Ringkasan ceramah oleh Maulana Sayyidi Syaikh Muhammad Nazim Al-Haqqani

a) Umat Islam di anjurkan utk berZikir dengan Bismillah hirrahman nirraheem, sekurang-kurangnya 100 kali setiap hari.Setiap kali kita berzikir dengan Bismillah hirrahman nirraheem, Insya Allah kita akan menemui khazanah2 yg tidak kehabisan/terputus (menurut keyakinan masing2).

b) Bismillah hirrahman nirraheem adalah pedang yg tidak dapat di kalahkan, ia adalah pedang Ilahi.

c) Jika kamu lapar, dengan bacaan Bismillah hirrahman nirraheem, kamu akan kenyang.

d) Jika kamu dahaga, akan hilang kehausanmu dengan bacaan Bismillah hirrahman nirraheem.

e) Sesiapa yg sebut Bismillah hirrahman nirraheem, menjalin hubungan dengan syurga/langit, maka ia menjalin hubungan dengan pentadbir alam iaitu Allah SWT,  maka ia akan memperolehi pertolongannya. Berita baik bagi mereka yg punya hubungan dengan makhluk2 syurga/langit. Tanpa Bismillah hirrahman nirraheem, kamu tidak akan berhasil. Hasil yg sebenarnya, adalah dari bacaan Bismillah hirrahman nirraheem.

f)Wahai manusi, jadilah hamba Allah, sesuaikan dirimu, supaya kamu dapat mewarisi khazanah dari Bismillah hirrahman nirraheem, Bismillah hirrahman nirraheem, akan membuka hati yg terkunci dan akal yg buntu – seluruh penyakit zahir dan bathin dapat diubati oleh Bismillah hirrahman nirraheem.
~ Bismillah hirrahman nirraheem mencukupi, ia lebih dari mencukupi sebenarnya.

g) Setiap kali manusia membaca Bismillah hirrahman nirraheem, perkerjaan/hajatnya akan tercapai dengan mudah dan shaitan akan terhalang, tetapi manusia zaman sekarang, meninggalkan Bismillah hirrahman nirraheem, maka jalan yg mudah. menjadi sulit sekali.

h)Bacaan Bismillah hirrahman nirraheem, dikurniakan kpd Nabi Sulaiman (AS) agar Nabi Sulaiman dapat menguasai Jin dan Manusia, dan supaya ia dapat menawan Ratu Balqeesh, kemudian ia di angkat darinya. Lihatlah, bacaan sekali dapat menguasai dan menjatuhkan seluruh makhluk di bawah pemerintahan Nabi Sulaiman (AS).


إِنَّهُ ۥ مِن سُلَيۡمَـٰنَ وَإِنَّهُ ۥ بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Sesungguhnya surat itu dari Nabi Sulaiman dan kandungannya (seperti berikut): Dengan nama Allah, Yg Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani, QURAN (27:30)

i) Bismillah hirrahman nirraheem, dikurniakan kpd Nabi Musa (AS) agar ia dapat membelah lautan merah, kemudian diangkat darinya. Lihatlah, dengan bacaan sekali, Bismillah hirrahman nirraheem, dapat membelah lautan yg dalam, dapat mengatasi masaalah yg tidak mungkin tercapai dengan teknologi.

j)Setiap zarrah bergantung kpd Bismillah hirrahman nirraheem,  membawa rahmat seperti hujan, tanpa Bismillah hirrahman nirraheem, kamu akan kecundang.

Kesimpulannya,,,bacalah Bismillah hirrahman nirraheem, dgn seluruh keyakinan dan kepasrahan diri pada Allah...Nescaya semua hajat akan terkabul..
Wabillahi taufik...Al-Fatihah.
Petikan dari   http://syifaulhaqq.blogspot.com/2010/11/kehebatan-bismillahirrahmanirrahim.html




بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ
Kehebatan Bismillah
“Kehebatan  Bismillah hirrahman nirraheem,! Barangsiapa mengucapkan  Bismillah hirrahman nirraheem  banyak2 dengan harapan mendapat rezeki, nescaya akan diberikan Allah rezeki dengan mudah dan tidak terduga olehnya. Serta, diberi kurnia kehebatan di hati manusia dan di sisi alam yg tinggi (yakni Malaikat) dan alam yg rendah (yakni manusia dan lain2 makhluk Allah di muka bumi).
Dengan nama Allah, Yg Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang, Sabda Rasulullah SAW.: 
  “Adalah Jibril apabila datang kepadaku, yg pertama diberikannya kepadaku ialah Bismillah hirrahman nirraheem,.” 
(Darulquthni dan Ibnu Umar RA. )

Sabda Rasulullah SAW: 
    “Itulah isim dari asma Allah. Tidak lain antara ia dengan nama Allah, ‘Akbar’ seperti putih mata dengan hitamnya. Begitulah dekatnya.”
Demikianlah jawapan Rasulullah SAW ketika ditanya oleh Utsman Ibnu Affan berkenaan Bismillah.

Sabda Baginda SAW lagi: 
   “Ismullahil-A’zham ialah Allah. Apakah engkau tidak lihat bahawasanya pada semua pembacaan Al-Qur’an dimulai dengan  Bismillah hirrahman nirraheem,   sebelum menyebut nama2 Allah yg lain.”
 ( HR  Imam Bukhari dari Jabir )

Bersabda Nabi SAW.: 
   “Ketika turunnya Bismillah hirrahman nirraheem, bergembiralah ahli langit dari bangsa Malaikat, bergoncanglah ‘Arasy kerana turunnya. Turut serta bersamanya 1000 Malaikat. Dan, bertambahlah iman para Malaikat. Dan, tunduklah segala jin dan bergetar segala planet. Gementar segala sendi2 kerana turunnya.”

Dari Abu Na’im dan Ibn Sunni dari Siti Aisyah r.a.:
“Ketika turun Bismillah hirrahman nirraheem, mengucap tasbihlah gunung-ganang hingga dapat mendengar para penduduk Mekah dan sekitarnya. Lalu mereka berkata: 
   “Rupanya Muhammad yg menyihir gunung2 itu.” Kemudian Allah bangkitkan awan hingga meneduhkan penduduk Mekah.”
Sabda Rasulullah SAW: 
    “Barangsiapa membaca Bismillah hirrahman nirraheem, dengan penuh yakin, akan bertasbihlah gunung-ganang. Cuma sahaja ia tidak dapat mendengarnya.”

Rasulullah s.a.w. bersabda:
  ” Barangsiapa mengucapkan Bismillah hirrahman nirraheem,  dan Laa haula walaquwwata illaa billaahil aliyyil adzhiim,  Allah lepaskan dia dari 70 pintu bala dan kesukaran, dukacita dan kesakitan.”

Dari al-Waqii dan atas-Tsa’labi dari Ibnu Mas’ud r.a.:
“Barangsiapa ingin dipelihara oleh Allah dari seksaan Neraka Zabbaniah yg sembilan belas, maka hendaklah dia mengucapkan Bismillah hirrahman nirraheem. Kerana Allah menjadikan tiap2 huruf Bismillah itu sebagai perisai.”

Dari ad-Dailami dari Ibnu Mas’ud RA., bersabda Rasulullah SAW.: 
    “Barangsiapa membaca Bismillah hirrahman nirraheem, dituliskan baginya tiap2 huruf 4000 kebajikan, dihapuskan darinya 4000 keburukan dan diangkat dia 4000 darjat.” 


Bersabda Nabi SAW: 
   “Jin itu suka memakai barang2 kepunyaan manusia dan pakaian mereka. Oleh itu, barangsiapa mengambil atau menaruh pakaian, ucapkanlah Bismillah hirrahman nirraheem,. Kerana sesungguhnya nama Allah yg dibacakan di situ merupakan cop mohor Allah.” 

Pengertian dari hadith di atas ialah hendaklah kita mengucapkan Bismillah hirrahman nirraheem, setiap kali kita menyimpan atau mengambil barang2 kepunyaan kita agar terjaga daripada jin dan syaitan. Bukan sahaja kita mendapat pahala dari mengucapkannya tetapi juga mendapat keberkatan dan keselamatan sama ada atas harta-benda mahupun diri dan segala usaha kita.

Dari Anas bin Malik bersabda Nabi SAW:
“Andaikata pepohon dijadikan pena dan lautan dijadikan tinta, lalu dikumpulkan semua jin, manusia dan Malaikat untuk membuat buku dan menulis erti  Bismillah hirrahman nirraheem,  selama sejuta tahun, mereka tidak akan sanggup mengertikannya walau hanya satu persepuluh darinya.”

Bersabda Rasulullah SAW.: 
   “Ada suatu kaum yg datang pada Hari Qiamat nanti dengan mengucapkan Bismillah hirrahman nirraheem. Lebih berat kebajikan mereka dari keburukan mereka. Lalu berkata umat2 yg lain: 
 “Alangkah beratnya imbangan amal kebajikan mereka.”
 Sesungguhnya, adapun yg menjadi sedemikian kerana mereka sentiasa memulai segala perbicaraan mereka dengan Bismillah hirrahman nirraheem. Kerana ia adalah Isim Allah Yg Maha Agung. Jika sekiranya diletakkan langit dan bumi serta segala isinya ke atas neraca timbangan, nescaya beratlah lagi kalimah  Bismillah hirrahman nirraheem.”

Dari Abu Hurairah RA., Nabi SAW.bersabda:
“Apabila engkau berwuduk, ucapkanlah Bismillah hirrahman nirraheem, kerana Malaikat penjagamu tidak kan berhenti menuliskan kebajikan bagimu sehingga engkau selesai. Dan, apabila engkau ingin bersatu dengan isterimu, ucapkanlah Bismillah hirrahman nirraheem, kerana sesungguhnya Malaikat penjagamu akan menuliskan kebajikan bagimu hingga selesai engkau mandi janabah. Jika dari persetubuhan itu lahir seOrang anak, akan dituliskan bagimu kebajikan menurut bilangan nafasnya dan bilangan anak-cucunya hingga tidak dikecualikan walau seOrang.”

Diriwayatkan oleh Ibnu Abbas RA. telah bersabda Rasulullah SAW.: 
    “Barangsiapa di antara kamu apabila ia akan bersetubuh dengan isterinya, lalu dia mengucapkan Bismillah hirrahman nirraheem, dan berdoa, “Ya Allah, jauhkanlah Syaitan drpda kami dan jauhkanlah Syaitan itu drpd apa yg Engkau kurniakan untuk kami”, maka jika sesungguhnya Allah takdirkan dari persetubuhan itu lahir seOrang anak, tidak akan dapat Syaitan memudaratkannya untuk selama2nya.”

Dikisahkan di dalam Kitab Khozinatul-Asror bahawasanya Allah Ta’ala itu mempunyai 3000 nama yg mana 1000 nama hanya diketahui oleh para Nabi-Nabi Allah, 300 nama disebutkan di dalam Kitab Taurat, 300 nama disebutkan di dalam kitab Injil, 300 nama disebutkan di dalam Kitab Zabur, 99 nama disebutkan di dalam Al-Qur’anul kariim manakala 1 berada di sisi Allah.

Dan, adapun makna daripada keseluruhan 3000 nama ini terhimpun di dalam 3 nama-nama Allah iaitu Allah, Arrahmaan dan Arrahiim yg termaktub pula di dalam kalimah  Bismillah hirrahman nirraheem. Maka, barangsiapa mengajarkan dan mengucapkan Bismillaahir rahmaanir rahiim umpama ia menyebutkan keseluruhan 3000 nama-nama Allah. Adapun sesungguhnya kalimah Bismillah hirrahman nirraheem, itu ada sembilan belas huruf dan Malaikat2 penjaga Neraka itu juga ada sembilan belas. Maka, barangsiapa membaca Bismillaahir rahmaanir rahiim dengan penuh ikhlas dan yakin kepada Allah, nescaya terhindarlah dia drpda siksaan Malaikat Zabbaniah.

WallahHU'Alam.




~*~*~*~*~*~*~

Bismillah 7


Diperturunkan dari Ayahandaku...sesuai dijadikan amalan setiap kali sebelum menjamah makanan atau rezeki. Dan boleh dijadikan ayat Syifa@penawar tatkala ditimpa sesuatu musibah.
 Tetapi haruslah diingat dan yakin bahawa semua perkara itu terhasil ia dgn Kehendak Allahu SWT..
Wallahu A'alam http://jamaluddinab.blogspot.com/2010/02/bismillah-7.html

~*~*~*~*~*~*~

Bismillah Enam

Bismillah Enam



Bismillah Enam
  • Makbul segala hajat dan cita-cita.
  • Luas rezkinya.
  • Jika ditiup kpd perempuan nescaya kasih ia kepada kita.
  • Menang dalam peperangan.
  • Penerang hati.
  • Diajuhkan dari segala penyakit.
  • Dibaca 70 kali tiap-tiap hari aman dari ancaman raja-raja dan pembesar yang zalim yang hendak membunuhnya.
  • Dibaca ditempat yahng suci nescaya dapat melihat malaikat, jin dan syaitan.
  • Dibaca dimalam jumaat 20 kali boleh melihat orang didalam kubur.
  • Aman daripada binatang2 buas.
  • Air laut menjadi tawar.
  • Terlepas daripada terkena bunuh juka dibaca kepada tubuh badan.
  • Jika ditulis dan dijadikan azimat atau dibaca pada sawah aman daripada ancaman babi, tikus atau burung.
  • Terselamat daripada bahaya musuh dan seteru.
  • Terselamat dari karam dilaut.
  • Jika dibaca pada minyak malam jumaat tiga kali boleh memudahkan perempuan beranak jika meminumnya.
  • Orang yang pekak jika dibaca pada telinganya selama 7 hari nescaya mendengar.
  • Orang gila atau yang dirasuk oleh iblis apabila dibaca ditelinga tiga kali insyaallah lari iblisnya.
  • Boleh tawarkan segala jenis bisa termasuk bisa sengat binatang seperti lebah, ular dan ikan.
  • Boleh tawarkan segala jenis racun dan santau, seperti yang diperbuat daripada miang rebung, ulat buku mati beragan, hempedu katak dan sebagainya.
  • Terkeluar daripada penjara apabila dibaca bersungguh-sungguh.
  • Dijadikan jampi untuk menghalau jin dan syaitan.
Cara untuk merawat pesakit yang menderita kerana perkara diatas; latakkan tangan ditempat yang sakit, tahan nafas dan baca al-Fathihah dan juga ayat Bismillah Enam ini. Tiup tempat tersebut dah urut sedikit. Baca juga ayat ini pada air untuk disapukan pada tempat yang sakit dan untuk di minum. Angin akan keluar darpi pesakit dan diikuti oleh muntah, insyaallah.
Doa ini juga boleh digunakan kepada binatang yang termakan rumput yang diracun atau yang dipatuk ular. Kaedah rawatannya adalah dengan memberi makan rumput dan meminum air yang telah dibacakan dengan doa diatas.
AMAL LAH BISMILLAH ENAM INI KERANA IANYA MENJADIKAN SEGALA JENIS RACUN AKAN TAWAR DAN TIDAK MEMBERI MUDHARAT KEPADA PENGAMAL KALAU TERMINUM. GELAS YANG MENGANDUNGI RACUN AKAN PECAH KALAU DIPEGANG OLEH PENGAMAL BISMILLAH ENAM. INSYAALLAH.

~Nampaknya kalau tak silap saya, saudara/saudari nie telah menyalin bulat bulat drp buku karangan Utz. Prof Dato’ Haron Din & Prof. Dr. Amran Kasimin (Rawatan Menurut Al Quran & Sunnah Jilid 1 & 2).
Bismillah Enam ni lebih dikenali sebagai Bismillah 7, kerana terdapat 7 lafaz Basmalah didalamnya & lebih kuat kesan penawarnya berbanding Bismillah 5.
  PERLU DIINGAT bahawa jika menangamalkannya si pengamal akan beroleh cubaan seperti disengat/dipatuk binatang bisa menurut pengarangnya. Dalam buku ini juga ada diajarkan Bismillah 5 & kaedah rawatannya namun saya juga ada terjumpa Bismillah 5 versi lain, sila rujuk laman http://yasui-stuff.com ATAU taip aje HOME – Senjata Mukmin kat search engine anda.

http://junjungan.wordpress.com/bismillah-enam/ 


********************************************************

Bacaan BISMILLAH 5




Bismillahir Rahmanir Rahiim
Bismillahish Shaafii
Bismillahil Kaafii
Bismillahil Mu’aafii
Bismillahil ladzhi laa ya
dhurru ma’as mihi syai
un fil ardhi wala fis sama’i
wa huwas samii’un ‘alim

Dgn nama Allah Yg Maha Pemurah
lagi Maha Penyayang
Dgn nama Allah Yg Menyembuhkan
Dgn nama Allah Yg Mencukupkan
Dgn nama Allah Yg Memberikan kesihatan yang baik
Dgn nama Allah yg tidak memberi kemudaratan dengan
namanya akan sesuatu pun di dunia dan di
langit dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui

Bismillah 5 ni elok diamalkan
Antara kelebihan bismillah 5 ini adalah ;-
1. Penawar bisa diri
2. Penawar bisa tulang
3. Boleh diubati penyakit yg tidak diketahui puncanya.
Tatacara
1. Membaca dgn dgn hati yg khusyuk.
2. Ditiup ditangan atau ditempat yg sakit.
3. Sapukan di tempat yg sakit ataupun disapukan ke satu badan.
Sekadar ingin berkongsi kalau ada salah silap harap dimaafkan.
 Utk lebih teliti boleh la merujuk kpd yg lebih Arif.

WallahuA’lam.. وَاللهُ أَعْلَمُ  



Fadhilat Bismillah 6 Bahagian 01/03
 Fadhilat Bismillah 6 Bahagian 02/03
 Fadhilat Bismillah 6 Bahagian 03/03




Dahsyatnya ayat yg sering kita dengar ini || Kalam Sekumpul ~ Hamba Allah






Dahsyatnya amalan basmalah ~ Lurah Alam Ghoib




10 Khasiat Basmalah




RAHASIA KALIMAH SAKTI BASMALAH YG JARANG KITA SADARI~ PENGGALI ILMU



41 KHASIAT MEMBACA BISMILLAH YG SANGAT LUAR BIASA~ Amalan Akhirat



Keutamaan Bismillah 21 Kali Menarik Manfaat & Menolak Bala (Tafsir Jalalain 03)~ Yayasan Al-Muafah



Dahsyatnya Wirid BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~ Majmu'atul Fawaaid



NGASAH BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~ Raja Ryzal Kelayang




Bismillahirrahmanirrahim Nabi Sulaiman ilmu Peluluh~ Raja Ryzal Kelayang




Bathin Bismillahirrahmanirrahim~ Raja Ryzal Kelayang




Bismillahirrahmanirrahim "menggulung" segala ilmu~ Raja Ryzal Kelayang




Agar DOA di Kabulkan CEPAT by Ustad Dhanu




Rahasia Doa Ustadz Dhanu




BERSYUKUR ATAS KARUNIA ALLOH SWT ~ RUANG USTADZ DHANU




Utz Muhadir Haji Joll ~ RAHSIA BISMILLAH



Kelebihan Amalan Membaca Bismillah ~ Pengajian Kitab Zahratul Murid @ Utz Muhaizad Muhammad



41 KHASIAT MEMBACA BISMILLAH YG SANGAT LUAR BIASA






IJAZAH DARI TUAN GURU HJ SOLEH PONDOK SIK KEDAH [Bc 786x] tiup ke Air beri anak Minum, Cerdas Akalnya InsyaAllah.
bc 41x tidur Mlm, Elak Gangguan Iblis@Syaitan



Ketahui Dahsyatnya Ayat yg sering kita DENGAR ini ~ Kalam[ABAH] Sekumpul Hamba Allah [Bismilahilazi laayadurru.. ]



PS~ Semakkan Kenali Robb Mu 👉https://lading-emas.blogspot.com/2010/04/sifat-20-tuhan.html


Semakkan Kenali Robb Mu 👉https://lading-emas.blogspot.com/2016/10/ilmu-hakikat-dan-makrifat-ariff-billah.html


Semakkan Benteng Diri n Family 👉~  https://lading-emas.blogspot.com/2010/04/benteng-diri-dan-family.html


Semakkan Amal Sedikit ttpi MasyaAllah berbaloi.. 👉 ~ https://lading-emas.blogspot.com/2019/04/amal-sedikit-tetapi-pahala-besar.html




. .
~***~Lading EMAS~***~

.
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~