~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!

~*~*~*~*~*~*~*~*~*[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~*~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~**~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~~***~~[PerHaTiKan MuTiARA KATANYA]
~*~*~*~* ~*~ ~*~
PESAN Rasululah S.A.W
“Sesungguhnya PALING diRASA BERAT oleh seOrg MUNAFIK, ADALAH melaksanakan SOLAT ISYA' dan SOLAT SUBUH. Sekiranya mereka tahu akan ke AGUNGAN PAHALAnya, NISCAYA mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2
(HR Bukhari Muslim)

~*~ “Sesungguhnya ALLAH akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM
(An Nisa:140).

SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“
(HR Bukhari – Muslim)

~*~ Download Audio Kuliah
***
~***~أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا (Setelah diterangkan) APAKAH mereka[KAMU] SENGAJA tidak berUSAHA MEMAHAMI serta meMIKIRkan isi Al-QURAN? ATAU HATI mereka TERKUNCI RAPAT (yg mghalangnya drpda MENERIMA AJARAN Al-QURAN)? (QS Muhamad: 24) ~*~*~***~

Monday, July 5, 2010

AlFatihah ~ Suatu Hikmah


27.6.10  Al-Fatihah - Suatu Kaifiat


3 guru Den mengajar kaifiat yang sama...biasanya ia untuk hajat yg benar2 besar dan berat..Inilah suatu amalan yang amat mustajab yang Den pernah lakukan. Tiada diterima oleh Wahabi...tapi peduli apo DEN...

Dimulai dengan amalan Fatihah pada diri sendiri...Perlulah di renung dan tenang dalam dalam sehingga nampak diri kita yang satu lagi...rupanya sama seperti kita cuma bercahaya...inilah diri batin kita ...baca Fatihah ..telan air liur. Amalkan selalu...apatah lagi kalau badan selalu rasa tak selesa..tidur selalu terganggu..emosi tidak stabil.

Menghadiahkan Fatihah pada seseorang...Isteri atau Suami..atau anak...atau Datuk Seri Najib Razak atau Nik Aziz....Tengok keadaan semasa...Kalau suami sudah kelihatan tanda merenyam samada dia sedar atau tidak...hendaklah dihadiahkan Fatihah..caranya janganlah seperti ayam mematuk burger McD..Makrifatkan orang yang dimaksudkan katakan Diana Danielle yang sudah tidak menyintai anda lagi...Pasti bayangan tersebut bertelekung putih. Sebaiknya korang duduk dalam antara dua sujud..bayang yang dimakrifat tu biar bertemu lutut...Pelan2 bacakan Fatihah ..tok sah le telan air liur...tapi hembus pada jantung...sampai kelihatan kalimah Alif lam lam ha..pada jantung di sebelah atas...kalau disebelah bawah jantung tu huruf lain...Amat sesuai untuk mangsa sihir...ada guru mengajarkan bacaan sebanyak 17x sekali gus dan tiup...ada juga yang dibaca sekali ..tiup...ulang sampai 7 kali. Masukan niat.

Amalan ini berijazah dari universitas of Darul Saka..

Nota : Jantung tu memang zahir ..DEN citer tu dinamakan HATI yg BATIN..kang ada yg pi tebuk jantung le pulok...Hati yg Batin hanya boleh di lihat dengan matahati. Maka
untuk melihatnya bukan semestinya boleh scan, ianya melihat dengan matahati. Hendaklah di latih..


Menjazamkan Fatihah...mana2 individu yg telah menjazamkan Fatihah pasti Senjata Pedang Fatihah lebih memuncak dan mantop...sehingga JIN melihatnya pun buta...ingat 121 x ingat fatihah...biasanya diamalkan selama 7 hari...tidak semestinya satu sitting...untuk tahap selanjutnya diamalkan selama 21 hari dan 40 hari sehingga 121 hari...apa2 mimpi petunjuk samada dalam mimpi atau semasa mengamalnya hendaklah dirujuk terus kepada Guru yang mengijazahkan amalan ini...

NOTA : Ini adalah amalan untuk menjazamkan Fatihah. Sebaiknya diniatkan untuk 7 hari dahulu. tidak boleh putus. kalau putus hendaklah diulang dari hari pertama. Maka sebaiknya kita pilih berapa hari yg ingin kita pilih untuk menjazamkannya...kalau 121 hari memang baik..tapi kalau terlupa pada hari ke 115 pun kena ulang dari hari pertama..Den nasihatkan mulakan dari 7 hari..At least ada sijil...


Amalan Fatihah...amalan Fatihah bermula dari 4 sekali baca sehingga 7 sekali baca..14 sekali baca...21 sekali baca...40 sekali baca dan 44 sekali baca...biasanya diamalkan setiap step 40 hari..baru pergi ketahap yang lebih tinggi...ianya DIBACA SEKALI SITTING didalam wuduk...


Nota : ianya adalah untuk amalan menghadiahkan Fatihah...biasa dimulakan dgn 4 Fatihah. Di Tanah Melayu biasanya di amalkan Fatihah 7 + 1. yg satu itu bila ada amlan khusus..katakan bacaan yasin..maka di tambah Fatihah kepada Syeikh Ahmad Darobi. Jadilah ia Fatihah 8.
Contoh :
1. Kepada Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarganya.

2. Kepada para Sahabat Nabi Muhammad SAW.

3. Kepada para Anbiya

4. Kepada para Malaikat.

5. Kepada para Aulia

6. Kepada para Guru.

7. Kepada Muslimin dan Muslimat samada yang masih hidup mahu pun yang sudah mati.

Maka kalau kita baca Yasin..tambahkan Fatihah kepada Syeikh Ahmad Darobi sebelum yg No 6. Jadilah ia Fatihah 8.

Begitu juga kalau ada apa2 amalan yang kita tahu siapa SOURCEnya katakan Syeikh Abdul Qadir Jilani r.a...maka bacakan Fatihah kepda SAQJ pada sebelum no 6. Tetap ia Fatihah 8.

Untuk yang lebih advance lagi dan hendaklah iqtiqomah..bacaan Fatihah yg pertama khusus pada Rasulullah s.a.w

Kedua baru kepada Ahlul Bait ( ahli keluarga Rasulullah s.a.w )

Ketiga, keempat, lima dan enam..dibacakan Fatihah memasing kepada Abu Bakar, Umar, Usman dan Ali r.a dan yang ke tujuh pada semua para sahabat Rasulullah s.a.w

Kemudian kepada Rasul yg mencapai tahap Ulul Azmi termasuk Rasulullah s.a.w

Begitu juga pemecahan kepada 10 malaikat Muqarobin. Satu Fatihah setiap Malaikat Muqarrobin.

Pasangan Fatihah

Ia seganding dengan Salamun Qoulammirrobirrohim ( ayat dari surah Yasin ). biasanya untuk perubatan..

Untuk sakit2 anggota badan..baca Selawat, Fatihah 1x dan bacakan Salamun Qoulammirrobirrohim dan sapukan telapak tangan kepada anggota tubuh yang sakit.

Nota : untuk Hajat dan sakit2 kronik..bacakan Selawat, Fatihah 1x, Salamun Qoulammirrobirrohim dan ayat 82 surah Yasin ( ayat ini dibaca sebanyak 82x dan masukkan hajat kita ). Biasa diamalkan sebelum tidur.


Mahabbah Fatihah.

Sebenarnya tak yah pakai2 llmu pengasih ni. Al-Fatihah itu sendiri lebih dari cukup untuk diamalkan sebagai Mahabbah yg terbaik dan terulung. Ado huruf dan tempat tertentu dimuka yg mengandungi huruf2..Kalau diamal..bercahaya muka...tunduk musuh..kasih kengkawan...Semunya bermula dari kalimah Alhamd..Alif Lam Ha dan Dal. Pecahan dari situ le...Banyak rahsia dari 4 huruf tersebut...Maka ada guru dia buek minyak Fatihah..namun tak sama dengan mengamal sendiri dan meletakan haq huruf huruf tu pada wajah..Ini semua rahsia maso kejadian Adam a.s


Hajat Fatihah

Amalan ini memakan masa tetapi terlalu mustajab.


Ikhlas dari

Sifu Segala Sifu

Dihantar oleh DARUL SAKA pada 9:02 AM

Label: UMUM, WAHABI, Ïjazah 124 komen:
 komen:




riey said...
Salam, Tok, Kalau saya hadiahkan Al-Fatihah kepada orang2 yang masih hidup dengan niat yang baik macammana..? @ jawapannya jika ada kat hujung entri ni saya tunggu jer lah..




(MOHD AZIM) said...
boleh kupaskan lagi ker Tok. wahabi sruh main jauh2 la.




firus said...
Besar kaifiatnya Allah anugerah sapa yang jujur...ini lah saya guna pakai...ini lah amalan dalaman bgi saya...tak terhingga kuasanya...mantap bgi sapa mengamalnya...




Caspin said...
Wah..tok, semuanya serba hijau, termasuklah ilmu-ilmu disini semoga sentiasa evergreen.




zainuri said...
Alhmdullillah... keluar jugak kaifiat fatihah ni... byk kali mintak ngn TGB ..Tok wat dek je..akhir kluar gak... TGB da kluarkn kaifiat fatihah ambo mntak izin amal...




Sombro said...
dah lama cari benda ni ,dulu ada guru nak ijazahkan ,tak nak ambil ,nak ambil dia pulak meninggal ,teruskan tok ...banyak khasiatnya.




madwan said...
Harap2lah IBU FATIHAH.......mohon ijazahnya Tok.




Abu Aiman said...
Salam, Kaifiat Al-Fatihah banyak disebut dalam hadith. Usah peduli Wahabi. Apa yang penting, amal dan sampaikan.




zainuri said...
Salam... mmm...xpaham le.. cara2 menjazamkan tu.. first step camna ya... ambo ni bebal skit... maafkn daku TGB





K said...
Many thanks, Tok...iklas




Tarabas said...
thanks tok..cuma kurang phm cara menjazam je...maaf lmbt cikit..




MalaekA AnnA said...
Alhamdulillah....Trima kasih sgt tok pencerahan ni...




Abdullah said...
Assalamu 'alaikum, Terima kasih Tok, mohon ijazah untuk diamalkan dan bersambung sanad dengan Tok-Tok Guru Tok.




Ismail said...
Terimakasih ijazah nya Tok.




TARABAS said...
Salam Tok. Kalimah Alif Lam Lam Ha pada jantung bertulisan dengan dakwat cahaya bewarna biru dan kengkadang putih ke tok?




DARUL SAKA said...
Sebaiknya putih macam lampu kalimantang tu... Biru tu cahaya Fatimah Merah tu tanda mamat tu tengah marah atau dikuasai syaitan... Hitam tu tanda..hati dia sudah mati...lama sudah tidak mengingati allah atau banyak memakan mende2 haram...




Tarabas said...
Terima kasih tok...phm dah pn..sy terima ijazah ni dari tok..ape2 "cerita" akan sy cerita pada tok..




Lina said...
Salam buat Tok dan semua Macam tahu-tahu jer..Seronok saya bila Tok buka topik ni. Kena dengan saya.. Saya ada amalkan sedekah Al-Fatihah kepada diri, suami, anak2, ibu bapa, guru2/sahabat yang beri ilmu, serta arwah2 utk keturunan saya semasa solat..selain buat junjugan Nabi ,sahabat dll. Selalunya saya baca 3 kali tiap kali solat. Tanpa niat lain selain untuk disedekahkan..( mungkin lepas ni boleh mula dengan 4 kali..seperti yg telah tok sampaikan ) Saya tak nafikan, ada kesan mendalam dengan amalan sedekah Al-Fatihah utk yang masih hidup. Mesra dan rasa dekat serta sayang orang yg kita sedekahkan Al-Fatihah tu dengan kita..terutama keluarga. Dan juga nampak diri atau muka penerima tu mcm cerah..wallahualam.. Walau macam manapun, saya masih kurang arif dan ingin tahu lebih lanjut berkenaan cara " Perlulah di renung dan tenang dalam dalam sehingga nampak diri kita yang satu lagi...rupanya sama seperti kita cuma bercahaya...inilah diri batin kita " Saya tak pandai bab2 nak nampak perkara batin.. Jadi minta tunjuk ajar dan penjelasan lebih jelas dari Tok, sebelum melangkah step seterusnya.. Dibawah ini saya salin semula Kaifiat jazam Al-Fatihah yang ada dalam posting Tok terdahulu..pada yang sesiapa yg terlepas pandang.. " Ianya diamalkan sebanyak 121x one shot...selepas tengah malam...selama 21 hari...tanpa putus." Terima Kasih..




Daniel Darwish said...
Izinkan saya untuk mengamalkannya. Terima kasih TBG !! Kalau kaler hijau kejap, putih kejap, tapi mcm lampu nak malap jer..camno tuh tok?




(MOHD AZIM) said...
Tok saya mintak ijazah ye. Moga Diterima.nk tunggu kelas lambat lagi. memang lama tunggu Tok kupas hal ni.




albab said...
Salam tok, Izinkan sy amalkan nya Tok. Saya terima ijazahnya.




wealo said...
Assalamu 'alaikum Tok, mohon ijazah untuk diamalkan dan bersambung sanad dengan Tok-Tok Guru Tok.




KhAiRoN said...
Assalamualaikum tok, Bolehkah org awam mcm saya mengamalkannya dan menghadiah pada ahli keluarga dan diri sendiri?




....East.Me.Tzar.... said...
terima kasih tok diatas pencerahan...pohon diijazahkan amalan ini..




ajamfx24 said...
salam tok mohon di amal sume ayat2 yg di ijazahkan dlm blog ini..mohon dihalal dunia dan akhirat. terima kasih tok. semoga Allah swt senantiasa merahmati dan memberkati tok dan keluarga.




noza said...
wah menghijau dah blog tok ni, baru tinggal beberapa hari... ambo mohon ijazah amalan ni ye tok...




sangbayu said...
alhamdulillah terima kasih tok....




Sang Petala Bumi said...
salam tok..saya dah buat amalan Alfatihah(sblum ni)...belum diijazahkan tok...skrg saya nak pohon ijazah drp tok utk teruskan amalan ni...makasih




hamdan said...
juta-juta terima kaseh tok..




Sang Petala Bumi said...
saya pohon jua drp TOK ijazahkan amalan ni kpd saya...makasih...




pakwan said...
salam tok mohon ijazah fatihah ni tok... tenung dalam2...mcm kaedah scan jer tok...ker yg xmampu scan pon leh nampak kaler2 yg seperti tok ckp tuh???




aduka30 said...
salam tok mohon di amal amalan ini terima kasih...




wajatimur said...
Tok saya mintak ijazah ye.Izinkan sy amalkan nya Tok.terima kasieh,org baru.




M Fazmi said...
Mohon untuk mengamalkannya ya tok...2 kali dah jumpa tok di darulsaka..rasa lega plak bila dah jumpa..kalau x asyik terngiang2 je nak pegi...terima kasih dgn air yg diberikan semoga menjadi lbh baik dimasa akan datang dengan izin Allah S.W.T




Sam1971 said...
Terima kasih tok... saya mohon ijazahnya.




Habib said...
memanggil roh org tengah tido pun,salah satu dari kelebihan fatihah,tapi lotihla nak baca..




Lucky7 said...
tok.... sykh saya dulu ada ajar bacaan setiap ayat al fatihah di makrifatkan di setiap makam2nya di anggota badan..contoh..bismillah ..di gariskan dari kanan kekiri di dahi (atas kening kanan ke kiri)..alahmdulilahirobilalamin (di atas kepala/ubun makamnya) dan seterusnya... yang itu untuk apa ya? saya amal je masa solat tapi tak tanya..sebab bila amal tu rasa sedap je..




gym_midas said...
mana yang perlu didulukan...... 4 kali atau 121 kali bacaan....




Abu Naim said...
pucuk dicita ulam mendatang... syukran jazilan tok....saya pohon keizinan mengamalkan amalan ini BTW...nyamannya setting baru blog ni :)




Nubuwuah said...
salam tok.. mohon izin mengamalkan Fatihah...semoga kita semua mendapat menfaatnya.. amin




syarius said...
mohon ijazah tok.thx~




ichigo said...
salam tok....saya orang baru disini...minta ijazah tok... amalan ini




Sombro said...
Tok,minta izin amal jazam al-fatihah.




zmiglobal said...
salam tok. oleh kerana blog tok ni dah ijau saya minta lampu hijau untuk segala2nya... makasehhhh




Sharif Abdullah said...
Salam tok, alhamdulilah...nampaknye segar sokmo blog ni yg menghijau. Minta ijazah amalan fatihah dan izin jazamkan ya. Tengkiu byk2.




Ateng said...
Assalamu 'alaikum Tok, mohon ijazah untuk diamalkan dan bersambung sanad dengan Tok-Tok Guru Tok.




Rozaimy Baharuddin said...
apabila TB dah post kat dlm blog ni, maknanya boleh diamal oleh semua orang/jin/dewa/hantu yg membaca blog ini. tak kira perawat atau org awam.




inginbelajar6666 said...
salam tok "Pasangan Fatihah Ia seganding dengan Salamun Qoulammirrobohim ( ayat dari surah Yasin ). biasanya untuk perubatan.." saye ade terbace dlm buku di tulis begini>>>"salamungkaulam mirrobbirrahim "(MUNGKIN kalo di baca mengikut tajwid kot) boleh juga di tambah dgn "salamungkaulam mirrobbirrahim ya balqis sulaiman ibni daud" (petikan dari buku Tok Awang Ngah....berlawan dgn syaitan)hehehhehe......sahabat tok jugak tu kan sorry yo tok kalo silap




bayu said...
Alhamdulillah tqvm...Tok, dengan izin Tok,saya terima ijazah ini




terangwulan said...
uiks..senjata ghaib da...




bhumiputra said...
maka bermulalah si salik menuju jalan kepada penciptanya...tqvm tok belagak...




mamBang said...
Salam Tuan Belagak .. care to elaborate antara Fatihah dan Salamun tuu .. coz aKoo gunakan untuk perubatan .. ada yg lain ker




BimaSakti said...
Salam TB sy mohon ijazah untuk mengamalkan dan bersambung sanad dgn Tuan-Tuan Guru Tok.




The New Guan Yu said...
salam sifu, mohon diijazahkan...terima kasih.





inginbelajar6666 said...
Salam tok belagak saya berharap sgt tok memberikan cara2 mengamalkan surah al ikhlas(dgn harapan agar ALLAH mengurniakan keikhlasan di hati kita)...kalo x ikhlas nk beribadah dan beramal mcm mana tok??? tu yg nanti beramal sbb nk jd super saiya la...nk kan kelebihan ayat2 tertentu la... Jadi saya amat berharap tok memberikan cara2 utk mengamalkan nya.....mudah mudahan kita beribadah dan beramal semata2 kerana ALLAH jua dan tiada sebab lain maaf andai tersilap kata






inginbelajar6666 said...
salam... alamak tok..cara amal surah al ikhlas dah ado kek TAJUK ZIKIR...den terlopeh pandang....x lupo juo tajuk PEMBAWAAN DIRI....sory lagi skali yo....hehehe





Irsyad said...
salam, mintak izin diamalkan amalan ini tok.









wealo said...
ooopocott.. tersilap takik kote umar plak. lerr nie malas aku nk sunat org nie.. asal teperanjat jerr terlatah.




Awang Timur said...
Salam. Klu lum buang ilmu yang bukan-bukan seperti psi-energy ko, biosinergi ko, tenaga dalam ko, merkaba prana kundalini tachyon chi qi ko, eloklah di buang. Takdok la ko duk meroyan meraban kutuk org tak tentu pasal tuding jari. Solat,zikir-zikir, n ngaji Quran jo dah cukup. Klu dikejar dunia, akhirat akan kehilangan. Klu dikejar akhirat, dua-dua dapat, dunia dan akhirat pun dapat.




ninkugumi said...
Salam Tok, Terima kasih banyak-banyak. Apa-apa yang kurang jelas, nanti kat kelas saya tanya kat Tok ekk...





golok said...
Tok mintak izin diijazahkan kaifiat fatihah






Jabat said...
Disarankan kita semua baca surah al kahfi pada hari Jumaat. Mudah-mudahan terlepas dan terhindar dari fitnah Dajjal. Kerana sebelum lahir Dajjal sebenar akan wujud dajjal-dajjal kecil. Bacalah dan mohonlah dengan keberkatan amalan alkahfi pada hari Jumaat agar Allah membebaskan kita dari fitnah Dajjal yang menyonsong kesesatan dalam beraqidah, beribadah dan bermuamalah.




kammin said...
hebatnya kisah sahabat rasulullah, bila menentang musuh di medan perang, habis musuh tersungkur ke bumi. tp apabila mukanya diludah, tatkala ia menghunus pedang utk menetak org yg meludah beliau, dia terhenti, apabila dia ditanya kenapa tidak jadi utk membunuh org itu, beliau menjawab, "aku berperang kerana agama Allah, dan aku tak mahu membunuh org ini hanya disebabkan kemarahanku" sabar itu indah dan lebih bahaya kepada musuh yg tdk mengetahuinya :-)





DARUL SAKA said...
Inginbelajar6666 , kalau dah muleh bawak dalam mimpi..dah boleh tahan tu...




Amrixxx said...
erm.. pasal bacaan al-fatihah nih tok.. saya pernah mimpi awal bulan lepas.. saye berdepan ngan jin.. pabila saya baca al-fatihah jin tersebut terus terbakar..apekah tandanya itu tok? pabila baca kat blog tok.. rupanya mmg byk lagi khafiat al-fatihah..




DARUL SAKA said...
Mak ai..berapa kali ko amal sehari...? Bagus dah tu...ni dah muleh jadi perawat.





sihensem said...
salam, nak belajar juga....




muadz said...
Pelik,kan.. TIme2 darulsaka dapat ujian mcm ni, darulsaka lebih kukuh dari sebelumnya.. Kalau ikutkan logik akal, dah ramai org blah..punye lah banyak usaha jatuhkan darusaka..dari pelbagai arah.. siap muleh berpakat nak jatuhkan darulsaka ni.. Tapi, ahli2 darulsaka den nampak maintain jer.. yg lama dan yg baru.. Alhamdulillah.. ujian ini sebenarnya utk kukuhkan persaudaraan kita. Akhir sekali, mereka malu sendiri.




Lina said...
Salam buat Tok dan semua Saya ingin bertanya,kalau kita hadiahkan fatihah kepada penerima..mengikut turutan..adakah kita berniat menghadiahkan fatihah tersebut(niat dgn sebut satu2 penerima tersebut) adalah dengan sekali bacaan Al-Fatihah tersebut atau setiap penerima yang kita hadiahkan fatihah itu, kita baca 1 kali setiap orang yg kita hadiahkan ? Selama ni apa yg saya telah buat, saya sedekahkan fatihah dengan niat sebut nama2 semua sekali(lebih dari 3)..dan baca fatihah 3 X... Harap dapat penjelasan lanjut..Terima Kasih..




DARUL SAKA said...
Baca al Fatihah 1 x dan hadiahkan pada beberapa orang sekali memang boleh...namun jauh bezanya antara khusus dan umum...sebab itu dalam majlis tahlil ada disebut khususan.....




Amrixxx said...
xselalu gak bace..selain time solat.. time org sakit @ meninggal je ar baca al-fatihah.. biasanya sy amalkan istigfar je ari2 n setiap mase yg mencemaskan.... Berkenaan "aura2 jahat" sy mmg dapat rasa dan sensitif pd suasana..cuma,xtau camne nak hadapi klu ada org2 terkena sihir @ saka.. sy hanya boleh nasihatkn org tu jumpa dgn yg lebih ahli je..erm.. klu sy terkena, biasanya dalam mimpi dan bergantung pada firasat je camne nak hadapi..kira mohon petunjuk,taufik dan hidayah dari Allah je ar..erm..pepun, sy anggap itu anugerah dari Allah swt.. KLu ada rezeki, boleh sy berguru ngan tok nanti.. :D




TARABAS said...
Assalammualaikum Tok Belagak, Ada apa dengan 27 Rejab tahun ini?




ore baru said...
assalamualaikum...wbt buat TGTB... dan semua rakan2 saya terpangil untuk berkongsi pengalaman saya dgn tgtb. tgtb pernah scan dan dapati saya mempunyai pendamping. benar.... 1) pendamping bulu perindu. ( yg ni saya dpt dari seberang,yg ni sebenarnya saya dah lupa sebab dah lama ambil bulu perindu,tapi tgtb boleh tahu sebab pendamping tu selalu bersama saya. 2) pendamping bunian.( yg ni area2 sini) dari buluh perindu gunung ###### saya dinasihatkan oleh tgtb supaya tingalkan dan saya akur..alhamdulillah... dan mengenai gerak geri saya. tgtb tahu amalan yg saya amalkan. alhamdulillah apa yg tgtb ckp meme betul. meme saya tak nafikan... akhir kata setakat ini sajalah perkongsian peribadi saya. maafkan saya sekirannya ada yg tidak berkenan diatas perkongsian saya ini. saya punyai satu niat iaitu "nak belajar" itu je.... salam buat kawan2 semua.




wan said...
cantik blog ni, terpukau saya, dgn hijau nye yang redup, dengan tinggi nilainya ilmu yang disampaikan.. moga Allah merahmati tok dan pembaca blog sekelian.




Nubuwuah said...
salam semua... kata-kata yang cantik dan indah keluar dari hati yang suci dan bersih kata-kata yang kesat dan kasar keluar dari hati yang kotor dan hitam terkilan dengan kata-kata kesat dan keluar dari saudara Umar... marahnya Umar al khatab sahabat nabi demi kebaikan..tak keluar kata2 kotor dan hina... melainkan kebenaran.. Umar..kau tak selayaknya memakai nama samaran Umar al Khatab... ini adalah hanya teguran semata2..maaf jika tersalah kata...




athstrom said...
Ok saya pun nak kongsi jugak sikit pasal scan TB.Sebenarnya saya juga kurang senang dengan tuduhan yg dilemparkan pada TB.Pernah 2 kali saya minta Tok Belagak Scan..1)pasal rakan saya...betul memang dia kena Santau Angin seperti yg TB scan tu dan yg ke2)pasal masalah sakit saya baru ni ..memang betul scan TB yg mengatakan saya elergi makanan..ya tapi sekarang alhamduliiiah sembuh dah pun..dgn Rahmat Allah sesudah makan ubat elergi.Kepada TB diucapkan berbanyak terimakasih ,Allah sajalah yg dapat membalas kebaikan Tok Belagak.Sekali lagi semoga Tok Belagak membenarkan saya sekiranya nak mengamalkan apa2 amalan yg terkandung dalam blog ni.Boleh ya Tok Belagak?




inginbelajar6666 said...
Salam Tok Belagak... kalo ikut University Darul Saka yg sebelom no6 tu nk letak nama sapa??? jeng jeng jeng.....soalan cepu emas utk Tok Belagak......ampun tokk...den menanti jawapan dari Tok dgn penoh suspen...bkn sonang nk dpt jadi cucu angkat ni......hehehehe




DARUL SAKA said...
Dalam Silibus Darulsaka...spt pesan Guru...biasanya amalan fatihah dihadiah mengikut Guru yg menurunkan...utk yg keenam tu biasanya utk mereka yg sudah tiada... Ada 3 zikir khusus..satu dinamakan zikir hati...dua zikir tahli ketiga zikir aurad. Untuk zikir tahlil diambik sanad dari berjurai dari syeikh Daud al fatani membawa ke syeikh wahab Rokan membawa ke Syeikh Qubaisyi membawa ke Abu Bakar a.s ke Rasulullah..Naksyabandi al kholidiah. untuk zikir aurad membawa kepada syeikh Dandarawiah ...Syeikh Ahmad Idris sehinggalah ke Qutubul Alam dan seterusnya Rasulullah s.a.w dinamakan Tarikat Ahmadiah al Idrisiah




http://darulsaka.blogspot.com/2010/06/al-fatihah-suatu-kaifiat.html#comments

Lading_Emas

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~