~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Wednesday, March 16, 2011

Berita Sensasi : Bacaan Yassin cara mengundur..??? Sesattt..???

Pagi-pagi lagi dah dpt sms dari seOrg Sahabat, meminta sy membaca Harian Metro hari ini, kesah
sensasi...TB.

Sememangnya, setiap yang berlaku ada HIKMAH yg tersembunyi. ILMU manusia ini jk di kumpulkkan semua sekali [semua ahli ilmu dalam dunia ini] jk dibandingkan dgn ILMU ALLAH  ibarat "Celupan jari di lautan yg luas terbentang." Siapa kita utk menyalahkan Org lain..?

 Jangan disebabkan kebodohan kita menilai, Kegopohan kita bertindak, lalu kita menyalahkan pula Org lain, tanpa ada usul periksa yg mendalam dari org2 yg lebih kepakarannya. Periksalah, Selidikilah dahulu.

Pastikan kita menilai betul2... pastikan kita membuat Pemeriksaan dan Ujikaji serta Penyelidikan, sebelum menilai sesuatu itu adalah SALAH dan SESAT.

Jadi jika anda berminat nak mengetahui, eloklah berhubung dgn TB sendiri melalui blognya dan alamat serta talian dibawah.

Sebab firman Allah,
""Kamu adalah umat yg terBAIK yg dilahirkan utk manusia,menyuruh kpd yg MA'RUF dan menCEGAH dari yg MUNGKAR, dan berIMAN kepada ALLAH."
~(surah Ali Imran ayat 110)~

"Serulah (manusia) kpd jalan TuhanMu dgn HIKMAH dan PELAJARAN YANG BAIK dan BANTAHLAH mereka dgn CARA YANG BAIK Sesungguhnya, Tuhanmu Dialah yg lebih mengetahui ttg siapa yg tersesat dari jalanNya dan Dialah yg lebih mengetahui orang2 yg mendapat PETUNJUK"
~(Surah An-Nahl: 125)~

    "Wahai Org2 yg beriman! Jika dtg kPD kamu seOrang FASIK mbawa sesuatu berita, mk SELIDIKI lah (utk menentukan) keBENARannya, supaya kamu tidak MENIMPAKAN sesuatu KAUM dgn pkara yg tidak diingini~ dgn sebab keJAHILan kamu (mengenainya)~ sehingga mjadikan kamu mnYESALi apa yg kamu tlh lakukan."
~[al-Hujurat: 6]~




~*~



Jais tahan ‘Tok Belagak’, 11 pengikut

July 30, 2011
SHAH ALAM, 30 Julai[Sabtu] — Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) hari ini menyerbu sebuah premis di Kota Kemuning di sini, yang dipercayai menganjurkan kursus berkaitan agama Islam tanpa tauliah.

Dalam serbuan 12.15 tengah hari itu Jais menahan seorang lelaki dikenali “Tok Belagak”, 46, isterinya dan 11 pengikut.

Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan Jais Zaaba Zakaria berkata kesemuan mereka dibawa ke pejabat Jais untuk diambil keterangan sebelum dibebaskan dengan jaminan lisan.

Laporan Bernama Online menyebut, ketika serbuan, kira-kira 50 orang ada di premis dan Tok Belagak sedang menganjurkan kursus asas rawatan Islam Darul Saka yang disertai 36 peserta.

Beliau berkata semua peserta kursus itu telah diarah hadir ke pejabat Jais untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) iaitu mengajar agama Islam atau perkara tentang agama Islam tanpa tauliah.

Katanya serbuan itu dibuat hasil aduan orang ramai mengenai kegiatan ceramah di kawasan tersebut.
Tok Belagak dipercayai mengajar kaedah perubatan Islam untuk merawat pesakit saka, sihir dan juga penyakit dalaman menggunakan ayat al-Quran, katanya.

Zaaba berkata kegiatan itu dipercayai telah dijalankan sejak dua tahun lepas yang mana setiap peserta dikenakan bayaran RM250 sehari.
Katanya Jais juga akan menyiasat sama ada kegiatan itu ada kaitan dengan ajaran sesat.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jais-tahan-tok-belagak-11-pengikut/

ARKIB : 31/07/2011

 ~*~

JAIS tahan 'Tok Belagak'







Sebahagian yang ditahan anggota penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) sewaktu menyerbu sebuah permis yang dijadikan tempat seorang lelaki yang di kenali sebagai Tok Belagak mengajar agama tanpa tauliah di Kota Kemuning Shah Alam. - MINGGUAN/MOHD. SHAHARANI SAIBI


SHAH ALAM 30 Julai30 Julai[Sabtu] - Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menahan seorang lelaki yang dipercayai penceramah sebuah pusat rawatan alternatif kerana dipercayai mengajar agama tanpa tauliah, di sini hari ini.
Lelaki dikenali sebagai 'Tok Belagak' berusia 46 tahun itu ditahan dalam operasi sepasukan anggota dari Bahagian Penguatkuasaan JAIS.
Ketika ditahan pukul 2 petang, lelaki itu sedang menyampaikan ceramah dalam satu seminar yang diadakan di sebuah premis di Kota Kemuning.

Turut ditahan 12 individu dipercayai kakitangan pusat rawatan tersebut selain isteri penceramah itu yang berusia 30-an dan didakwa pemilik premis berkenaan.
Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan JAIS, Zaaba Zakaria berkata, kesemua yang ditahan bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 119, Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor 2003 atas kesalahan mengajar agama Islam dan perkara-perkara berkaitan dengan agama Islam tanpa tauliah.

"Operasi ini kita lakukan hasil aduan dan maklumat daripada orang awam. Berdasarkan maklumat yang diterima pusat rawatan ini telah aktif hampir dua tahun lalu.

"Daripada penahanan 13 individu ini, kita akan adakan siasatan lanjut dan mengambil keterangan daripada mereka, kesemuanya akan dibebaskan pada hari ini dengan jaminan.

"Mereka yang disabitkan kesalahan di bawah enakmen itu boleh dikenakan denda RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya sekali," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
Tambah Zaaba, ketika operasi itu dijalankan, pihaknya turut mengeluarkan notis untuk hadir memberi keterangan bagi membantu siasatan kes kepada 36 orang peserta seminar terbabit yang terdiri 31 orang lelaki dan lima orang wanita.

Katanya, pihaknya turut menyita beberapa barangan meliputi peralatan termasuklah risalah-risalah mengenai perubatan alternatif milik pusat rawatan berkenaan.
Mengulas lanjut aktiviti pusat rawatan berkenaan, Zaaba berkata, pihaknya mendapat maklumat, pihak berkenaan menjalankan aktiviti seminar rawatan alternatif kepada peserta dengan bayaran RM250 seorang dan menyediakan khidmat rawatan alternatif.

Rawatan alternatif itu, jelasnya, turut termasuk rawatan berpunca daripada gangguan makhluk halus seperti saka.
Zaaba berkata, pihaknya juga akan menjalankan siasatan lanjut terhadap premis itu khususnya ajaran sesat.

~ http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0731&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kota&pg=wk_01.htm

~ http://lagiberita.blogspot.com/2011/07/jais-tahan-tok-belagak-11-pengikut.html

~*~Why?


. .
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~