~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Wednesday, November 10, 2010

HABBATUS SAUDA

PENAWAR HABBATUS SAUDA
HABBATUS SAUDA merupakan sejenis antibiotic semulajadi yang amat berkesan dalam jangka masa yang singkat tanpa mendatangkan sebarang kesan sampingan. 

Maka dengan izin ALLAH S.W.T ia adalah amat sesuai untuk mengubati batuk yang kronik, batuk kokol selsema yang sudah lama, Resdung Lelah atau Sesak Nafas, terutama pada Bronchial asthma dan Cardiac Ashtma, sakit jantung, darah gemuruh, darah tinggi, luka-luka dihati (cirrhosis of liver), Batu karang, sakit buah pinggang, gout, kencing manis, luka-luka didalam mulut, sakit tengkuk, tonsillitis, gusi berdarah, mulut berbau, pedih ulu hati, gastric, luka-luka dalam perut (ulser), kurang penghadaman dan lain-lain.

Mujarab untuk mengecutkan semua jenis ketumbuhan pada payudara dan rahim. Oleh itu ia dapat mengatasi masalah sakit puan (Metris, Indimetris dan Ophratis), senggugut, 2 atau 3 kali dating haid sebulan atau tidak langsung datang haid, luka atau tersumbat dalam saluran fallopian atau pada kilang ovary, keputihan yang berlebihan dan berbau, buasir dan luka-luka usus kecil (colias)

Bagi mereka yang menghidapi sakit tuan seperti lemah tenaga batin, kurang kesuburan bagi lelaki dan perempuan (pasangan yang belum dianugerahkan cahaya mata) angina akhmar, lumpuh dan sawan, juga jangan ketinggalan dari mencuba Herba ini.
Ia juga dapat melegakan kesan buruk dari pada merokok, cacing, kanak-kanak kencing malam, cramp, kurang tidur, sakit kepala, migraine, senak perut, sembelit. Ia juga amat berkesan selepas pembedahan dan bersalin serta menambahkan susu Ibu.

RASULULLAH S.A.W telah memberi jaminan bahawa Habbatus Sawda mengandungi khasiat yang tinggi menerusi Sabda Baginda yang bermaksud :

"Tetaplah kamu dengan Al-Habbatus Sauda' ini kerana sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit kecuali As-Sam (Maut)"
~Al-Bukhari.
Sabda Rasulullah S.A.W :
"Sesungguhnya al-Habbatus Sauda' boleh menyembuhkan segala penyakit kecuali al-Sam."
saya bertanya "Apakah al-Sam itu?
"Baginda menjawab "al-Sam iaitu Maut"
( Hadith Riwayat Iman al-Bukhari)

Pil yang paling terkenal di bumi Arab. TULEN!!!. Direct dari Mesir. Untuk semua penyakit. Sangat mujarab untuk mengeluarkan angin dari dalam badan!!!

Di bawah ini sy sertakan 7 ciri-ciri utama Habbatus Sauda:
1. Nilai pemakanan
Habbatus Sauda kaya dengan:monosaccharide glukosa, xylosa dsb. Polysaccharide fatty acid yang tidak tepu (unsaturated essential fatty acids, EFA). EFA tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, oleh itu sumber utamanya ialah dari pemakanan amino acid yang membentuk protein karotene iaitu sumber vitamin A kalsium, zat besi, dsb.

2. Sistem imunisasi
Kajian yang dilakukan di Arab Saudi mendapati, habbatus Sauda berupaya meningkatkan sistem imunisasi anda (daya melawan penyakit). Oleh itu ia mungkin penting dalam pengawalan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit berkaitan yang lain.

3. Anti-histamine
Histamine ialah bahan yang dikeluarkan oleh sel-sel mast di dalam badan yang menyebabkan kesan-kesan allergik (alahan). Habbatus Sauda mengandungi bahan yang menghalang protein kinase C, sejenis bahan yang mencetus penghasilan histamine. Oleh kerana penghidap penyakit asma selalunya mengalami masalah alahan, habbatus Sauda mungkin baik diambil secara berterusan oleh pesakit-pesakit ini.

4. Anti-tumor
Kajian in vitro mendapati habbatus Sauda berupaya menghalang pembentukan sel-sel tumor. Oleh itu, ia baik untuk digunakan untuk membantu menghalang penyakit kanser.

5. Anti-bakteria
Penyelidikan ke atas bahan ini mendapati ia mempunyai aktiviti anti-bakteria . Habbatus Sauda didapati berupaya mengawal bakteria seperti E.coli, V.cholera dan spesies Shigella. Ini bermakna habbatus Sauda baik untuk mereka yang menghidapi beberapa jenis penyakit seperti cirit-birit dan masalah-masalah perut yang lain.

6. Anti-radang (anti-inflammation)
Habbatus Sauda didapati boleh mengurangkan radang (bengkak). Oleh itu ia baik untuk pesakit asma (mengurangkan radang dalam paru-paru), eczema (alahan yang menyebabkan gatal, kulit merah dsb.) dan arthritis (bengkak sendi).

7. Menggalakkan pengeluaran susu [ibu-ibu]
Kombinasi lemak dan hormon yang didapati di dalam habbatus Sauda menyebabkan pengeluaran susu ibu yang menyusukan bayi bertambah.

~*~*~*~*~*~*~*~

Artikel Berkaitan Habbatus Sauda~

 UBAT KANSER

by Khairul @ ubatkanser.my

Habbatus Sauda merupakan tumbuhan herba, black seed dipercayai berasal dari daerah Mediterania namun dikembangbiakan di berbagai belahan dunia, termasuk Saudi, Afrika Utara, dan sebagian Asia.
Bentuknya kecil dan berserabut, berukuran tidak lebih dari 3 mm panjangnya, black seed merupakan tumbuhan bunga fennel biasa (Nigella Sativa) keluarga buttercup (Ranunculaceae).
nigella-sativa-seed-
Terkadang ada salah persepsi antara Nigella Sativa dengan tumbuhan herbal fennel (Foeniculum vulgare). Ada dua macam tumbuhan ini, berwarna ungu kebiru-biruan atau putih. Pusat pertumbuhan bunga tersebut pada bagian cabang di semua tangkainya saat daunnya saling tumbuh berseberangan secara berpasangan. Daun di bagian bawah bentuknya kecil dan pendek, sedangkan bagian atas lebih panjang (6-10 cm). Batang bunga tersebut bisa mencapai ketinggian 12 sampai 18 inchi sehingga kebagian buahnya, black seed yang matang.

Nama Lain Habbatus Sauda Sebagai Penawar Kanser

Nigella Sativa mengembangbiakan dirinya sendiri dan bentuknya sebuah kapsul buah yang mengandung banyak seed trigonal putih. Saat kapsul buah tersebut matang, ia akan membuka dan seed yang ada didalamnya akan mengudara, berubah menjadi hitam warnanya (black seed). Nigella Sativa atau black seed dikenal dengan banyak nama berbeza di setiap tempat. Ada yang menyebutnya Black Caraway, ada juga menyebutnya Black Cumin (Kalonji), atau bahkan coriander seeds.

Dalam bahasa inggris, tanaman Nigella Sativa lebih sering mengacu pada “ Love in a Mist”. Selain itu Nigella Sativa, yang lebih dikenal dan dipakai sejak masa dahulu ini juga disebut Shonaiz di Persia. Hal yang paling berhubungan tentang black seed adalah bahwa tumbuhan ini merupakan bagian dari sebuah pendekatan religius untuk kesehatan dan keseharian manusia. Dengan cara ini, kandungan nutrisi dan fungsi penyembuh yang banyak dalam seed ini dapat membangun system kekebalan tubuh sepanjang hari, dan juga menyediakan sumber yang optimal untuk menjaga kesehatan dan menyembuhkan penyakit.

Black Cumin (Nigella sativa) Seed kaya akan kandungan nutrisi Monosaccharides (molekul gula tunggal) dalam bentuk glukosa rhamnose, xylose, dan arabinose. Black Cumin (Nigella Sativa) Seed mengandung non-starch polysaccharide yang berfungsi sebagai sumber serat diet yang sangat berguna. Lima belas asam amino membentuk protein yang mengandung Black Cumin (Nigella sativa) Seed, termasuk delapan dari asam amino penting. Asam amino tidak dapat disintesis secara cukup didalam tubuh kita, sedangkan kita memerlukannya untuk menjaga berat badan. Black seed mengandung Arginine yang penting pada masa pertumbuhan. Analisis kimia lanjutan menemukan bahwa Black Cumin (Nigella sativa) seed mengandung karotin, yang diubah menjadi liver oleh vitamin A.

Sebagai Penawar Kanser, Apakah Sumber Zat Yang Terdapat Pada Habbatus Sauda?

Black Cumin (Nigella sativa) Seed juga merupakan sumber kalsium, zat besi, sodium, dan potassium. Dibutuhkan dalam jumlah yang sedikit dalam tubuh, fungsi utama elemen-elemen ini memiliki peranan penting dalam membantu bermacam enzim lainnya.
Balck Cumin dan Minyak Black Cumin kaya akan asam lemak, terutama asam lemak esensial tak jenuh ( asam Linoleic dan Linolenic). EFA, terdiri dari asam alfa-Linolenic (omega 3) dan asam Linoleic (omega 6), adalah pembentuk sel dan substansi yamg tidak dapat dibentuk dalam tubuh dan oleh karena itu harus mendapat asupan atau melalui makanan yang memiliki kandungan EFA tinggi.

Habbatus Sauda Sebagai Penawar Dicatat Dalam Hadith

Ada banyak hadith-hadith yang menyebut tentang Habbatus Sauda’ yang terdapat di dalam himpunan kitab-kitab hadith sahih. Hadith yang paling masyhur ialah yang diriwayatkan dalam kitab Sahih Al-Bukhari seperti berikut:
Diriwayatkan oleh Khalid bin Sa’ad:
Kami dalam perjalanan keluar dan Ghalib bin Abjar menemani kami. Dia telah jatuh sakit dalam perjalanan dan bila kami sampai di madinah dia masih sakit. Ibn Abi ‘Atiq datang menziarahi kami dan berkata kepada kami: Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda’ ini.
Maka ambillah 5 atau 7 biji Habbatus Sauda’ dan hancurkannya dan masukkannya kedalam lubang hidung…..
Bahawa ‘Aishah telah meriwayatkan kepada saya bahawa dia telah mendengar Rasulullah Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya HabbatusSauda’ ini adalah penawar segala penyakit, kecuali kematian.
—–
Rasulullah bersabda : “Tidak ada satupun penyakit melainkan di dalam habbatus sauda’ terdapat kesembuhan baginya, kecuali kematian.” (HR. Muslim)
Dari `Aisyah radhiyallahu `anha, Rasulullah bersabda : ” Sesungguhnya Habbatus Sauda’ ini adalah ubat dari segala penyakit, kecuali as-Saam”. Aku berkata (Perawi hadits ini, yakni Khalid bin Sa’ad): “apa itu as-Saam?” dijawab (yakni oleh Ibnu Abi Atiq): “Kematian”. (HR. Bukhari)

Kajian Habbatus Sauda Sebagai Penawar Kanser

Habbatus sauda sekarang sedang dilihat oleh banyak ahli onkologi sebagai ubat herba yang serius untuk membantu dalam rawatan kanser. US Food and Drug Administration (FDA) telah memberikan 2 paten yang melibatkan minyak Nigella Sativa untuk mengubati kanser, mencegah kesan sampingan akibat chemotherapy, dan untuk meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan. Pada tahun 1991, Amala Cancer Research Centre, Kerala, India telah menjalankan kajian yang membuktikan minyak habbatus sauda berguna dan effektif sebagai agen chemotherapeutic.
Dalam kajian lain, didapati bahawa pengambilan minyak Habbatus Sauda mengurangkan kesan sampingan beracun yang disebabkan oleh beberapa ubat kemoterapi yang lain seperti cisplatin dan doxorubicin.
Pada tahun 2003 di Jackson State University, USA, doktor-doktor telah mengkaji Habbatus Sauda dan keberkesanannya sebagai agen anti-cancer. Mereka mendedahkan sel kanser payudara kepada ekstrak Habbatus Sauda. Hasilnya, sel kanser payudara telah di nyahaktifkan dan doktor-doktor di disitu merumuskan bahawa Nigella Sativa sesuai digunakan dalam pencegahan dan rawatan kanser payu dara.
Pada tahun yang sama, doktor-doktor di Osaka City University Medical School di Jepun mengkaji penggunaan Habbatus Sauda untuk rawatan kanser usus besar. Pengajian mereka menunjukkan bahawa minyak Habbatus Sauda dapat menghambat pertumbuhan kanser pada tahap postinitiation.
Pada tahun 2004 di Universiti Amerika di Beirut, Lubnan, thymoquinone yang dihasilkan dari Habbatus Sauda telah diselidiki untuk mengkaji kemampuannya dalam melawan sel-sel kanser usus. Penelitian mereka membuktikan bahawa thymoquinone mempunyai potensi yang tinggi sebagai agen untuk rawatan kanser usus besar.
Penyelidikan yang dijalankan di Kimmel Cancer, Jefferson di Philadelphia, menemui bahawa thymoquinone mampu menghalang pertumbuhan sel kanser pankreas dan membunuh sel-sel dengan menggalakkan proses programmed cell death.
Dengan menggunakan sel pankreas manusia, kajian menjumpai bahawa thymoquinone membunuh lebih kurang 80% sel kanser. Kajian juga menjumpai bahawa thymoquinone mampu menyebabkan perubahan epigenetic dalam sel kanser pankreas dengan memodifikasikan sel DNA.
Kajian Habbatus Sauda Sebagai Penawar Kanser Dan Anti Tumor
Pada tahun 1991, Amala Research Center di Amala Nagar, Kerala (India) menjalankan kajian yang telah menegaskan bahawa penggunaan minyak Nigella Sativa (Black Seed) mampu bertindak sebagai agen anti-tumor.
  Jenis kedua sel kanser, Dalton’s Lymphoma ascites (DLA) sel, juga digunakan. Tikus yang menerima sel EAC dan Nigella Sativa (Black Seed) tetap muzik tanpa adanya tumor, menunjukkan bahawa secara aktif 100% mencegah perkembangan tumor EAC.
Pada tahun 1997, Cancer Research Laboratory of Hilton Head Island, South Carolina, USA, telah berjaya membuktikan bahawa Nigella Sativa dapat digunakan sebagai agen di dalam rawatan tumor dan tidak mendatangkan kesan-kesan sampingan sepertimana ubat-ubatan lain yang digunakan untuk chemotherapy.
Mereka mendapati bahawa pengambilan Habbatus Sauda dapat meningkatkan kadar pertumbuhan sel sumsum tulang sebanyak 250%, manakala dapat mengurangkan kadar pertumbuhan tumor sebanyak 50%.

Habbatus Sauda Meningkatkan Sistem Immunisasi Badan Dan Penawar Kanser
Sistem pertahanan badan merupakan sistem kompleks yang sangat penting kerana ia menghasilkan antibodi-andibodi di dalam badan. Antibodi ini mampu mengenalpasti dan melawan organisma dan bahan asing dalam badan. Maka, sistem imunisasi merupakan sistem pertahanan badan terhadap serangan. Terdapat dua jenis sel yang bertanggungjawab terhadap sistem imunisasi badan, iaitu sel darah merah dan juga sel darah putih.
Sel darah merah bertanggungjawab membawa oksigen ke seluruh badan manakala sel darah putih mempertahankan badan dari serangan agen asing. Terdapat pelbagai jenis sel darah putih di dalam badan. Antaranya ialah lymphocytes yang menghaslkan B-sel dan juga T-sel. B-sel bertindak menghasilkan antibodi, iaitu protein berbentuk Y yang dirembeskan sekiranya terdapat antigen seperti bakteria, virus atau parasit.
 Antibodi ini akan bergabung dengan antigen, lalu meneutralkan ia. T-sel pula lebih agresif kerana ia menyerang terus dan menghancurkan agen asing.
Banyak penyelidikan telah dilakukan ke atas Habbatus Sauda’ yang telah membuktikan bahawa ia boleh digunakan untuk menguatkan sistem imunisasi badan. College of Medicine di Uneversity King Faisal telah menerbitkan satu penemuan yang menarik di dalam Journal Pharmaceutical Arab Saudi. Mengikut penyelidiknya Dr . Basil Ali dan rakan-rakan,
Habbatus Sauda’ telah didapati mampu meningkatkan jumlah T-sel di dalam badan. T-sel pula boleh dibahagikan kepada beberapa jenis,antaranya adalah suppressor T-sel (TS) dan helper T-sel (TH).
Helper T-sel berfungsi mengaktifkan B-sel dan T-sel yang lain, manakala suppressor T-sel bertindak mengawal keseimbangan sel immunisasi supaya tidak berlebihan atau kekurangan. Pengambilan Habbatus Sauda’ walaupun dalam kuantiti yang sedikit, iaitu sebanyak 2 gram selama 30 hari, dapat meningkatkan nisbah TH:TS sebanyak 55-72%. Ia juga dapat meningkatkan jumlah natural killer cells sebanyak 30%.
Pengarah Institut Immunology dari University Munich, Prof G.Reitmuller juga mengakui bahawa Habbatus Sauda’ dapat meningkatkan sistem pertahanan badan dan juga boleh digunakan sebagai bioregulator.
Habbatus Sauda’ juga mampu meningkatkan kesan aktiviti B-sel ke atas sel tumor. Ini kerana ia mampu menolong menyediakan ruang pada tapak agen tumor yang membenarkan B-sel bergabung dengan lebih mudah.
Habbatus Sauda’ yang diambil untuk satu jangka masa yang panjang telah dibuktikan bertindak sebagai immunomudulator. Ini bermakna ia akan meningkatkan kekuatan sistem imunisasi dan mengekalkan keseimbangan sistem imunisasi untuk berfungsi secara optimum.
Penemuan-penemuan ini menunjukkan bahawa Habbatus Sauda dapat memainkan peranan penting dalam , AIDS dan penyakit-penyakit imunisasi yang lain.
Wallahu'Alam.
http://ubatkanser.my/category/info-produk/habbatus-sauda/


. .
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~