~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Wednesday, December 7, 2011

ISLAM ~ Apa Kata Mereka Mengenai Islam..?

Apa Kata Mereka Mengenai Islam

>> Friday, November 25, 2011

William Ewart Gladstone (1809-1898), bekas PM Britain zaman Queen Victoria pernah mengucapkan 
"Selagi mereka (umat Islam) berpegang dengan kitab ini[AlQuran], selama itulah mereka bangkit dan kita tidak dapat menundukkan mereka. Oleh itu pisahkan mereka dari Kitab ini". 
Ucapan beliau sambil mengangkat Al-Qur'an dalam Parlimen Britain ketika membincangkan penentangan umat Islam terhadap penjajahan.

Theodore Hertzel, pencetus idea penubuhan negara Yahudi (menulis buku Negara Yahudi : 1895),
"Misi kalian bukanlah mengeluarkan mereka dari Islam, walaupun yg terakhir ini merupakan keberhasilan yg paling gemilang. Tapi lebih pada usaha bagaimana menjauhkan mereka dari Islam. Jadikanlah mereka sebagai Org Islam yg tidak kenal agamanya sendiri, Org Islam yg gemar berfoya2, suka dengan kemaksiatan, hidup semata2 utk cari harta dan kekuasaan. Jika umat Islam sudah menjadi seperti ini, maka misi kalian sudah berhasil. Laksanakan dan tunaikan misi kalian ini dengan penuh kesedaran" - ucapan di Persidangan Yahudi di Basel, Switzerland : 1897.

Arnold Toynbee menulis dlm bukunya, Islam, Barat dan Masa Depan: “Sesungguhnya kesatuan Islam sedang tidur. Tetapi kita mesti meletakkan di bawah perhatian kita bhwa, Org yg tidur boleh jadi akan bangkit.”

Samuel Zweimer, Ketua Organisasi Kristian dalam satu ucapannya dihadapan para orientalis di sebuah konvensyen, 
“sesungguhnya peranan Kristianisasi yg menyebabkan negara2 Krsitian mengutus kamu utk melaksanakannya di negara2 Muhammad (negara umat Islam) bukanlah utk memasukkan Org Islam ke dalam agama Krsitian. Sesungguhnya ini adalah kemuliaan yg mereka tidak berhak untuknya. Sesungguhnya peranan kamu ialah mengeluarkan Org Islam drpda agama Islam supaya ia menjadi satu makhluk yg tiada hubungan yg mengikatnya dengan akhlak yg menjadi pegangan semua ummah dalam kehidupannya. Dengan aktiviti kamu akan jalani, maka kamu telah membentuk tinjauan pra penjajahan di dalam kerajaan2 Islam. 

Kamu mesti membekalkan dan mempengaruhi ramai Org bijak pandai dalam kerajaan2 Islam bagi menjayakan perjalanan di atas jalan yg telah kamu asaskan, iaitu jalan mengeluarkan Org Islam drpda agama Islam. Sesungguhnya kami mahu kamu mempersiapkan satu generasi yang selari dengan apa yg dikehendaki oleh penjajahan iaitu generasi yg tidak mengambil berat terhadap perkara2 yg besar, suka bersantai dan malas serta berusaha utk mencapai kepuasan syahwat dengan apa cara pun. 

Apabila mereka mengumpul wang, maka ianya hanya utk kehendak hawa nafsunya dan ianya menjadi matlamatnya dalam kehidupan. Mereka memperelokkan setiap benda demi memuaskan nafsunyaWahai para penyebar Kristian, apabila kamu lakukan perkara demikian, maka sesungguhnya peranan kamu itu telah sempurna dengan sebaik2 cara.”

Fidel Castro, pemimpin sosialis Cuba mengutarakan sebuah nasihat kpda ahli2  diplomatik Israel dengan meluangkan masanya selama 2 jam sebagaimana yg terdapat dalam akhbar Grama, Cuba. Di dalam majalah utama Cuba, Castro berkata kepada mereka, “Israel mestilah tidak membiarkan gerakan perjuangan Palestin yg mengambil rupa (dasar) Islam kerana tindakan gerakan2 ini mengambil karakter aqidah dan menjadikannya unggun api semangat yg biasanya ada di dalam masyarakat Islam. 

Semangat keagamaan Arab ini akan memikat pertubuhan2 Islam yg lain yg seterusnya akan menyebabkan mustahil bagi Israel utk menjaga kepentingannya. Israel juga mesti berusaha utk menjadikan setiap Negara Arab disekitarnya sebagai negara yg berpaksikan dasar sosialis. Sesungguhnya pusingan terakhir bagi mana2 gerakan penentangan Arab yg mempunyai ciri2 sosialis ialah kewujudan bersama Arab yg aman bersama negara sosialis Israel.”

Callaghan, bekas PM Britain menggambarkan ketakutannya terhadap agama Islam yg berkembang pesat di Britain dimana radio Britain telah mengadakan wawancara pada tahun sebelumnya bersama bekas PM Britain tersebut.

Juru hebah bertanya beliau tentang topik2 penting yg akan dibincangkan di konvensyen empat penjuru Guidelope. Jawabnya, “di antara topik2 tersebut adalah tentang Iran”.

Sambil menyambung katanya kpd juru hebah tersebut, “persoalan Iran mempunyai akar umbi yg dalam. Akar umbi itu yg menyebabkan kita membuat kajian tentang keadaan Turki, Pakistan dan Timur Tengah.”

L
alu juru hebah meminta beliau menambahkan penjelasannya. Jawabnya secara ringkas, “ boleh jadi payah utk kamu memahami apa yg berlegar di kawasan2  ini. Tetapi sebagai seOrg pengamal Kristian yg patuh, maka saya katakan kepada kamu, sesungguhnya di sana terdapat agama yg memusuhi kita di sini yg dirasakan dan diketahui benar2 oleh penganut Krsitian tulen. Inilah apa yg akan kami bincangkan dlm konvensyen tersebut”.

Jewish Cronical, majalah Yahudi Britain mengingatkan tentang kebangkitan pemuda-pemuda Islam, lebih2 lagi di universiti-universiti Arab dan Islam. Katanya dalam rencana bertajuk Jihad Pada Jalan Islam,
“pakar-pakar strategi politik Barat akan memperakui kekurangan analisis politik mereka jika mereka membiarkan seruan-seruan yg semakin meningkat yang dihadapi oleh akademi-akademi dan universiti-universiti tempatan di dalam dunia Islam, seperti dibuat semakan terhadap manfaat beragama dan kembali kepada pengajaran Islam yang asas.”

Lawrence Brown, “pemimpin2 kita menakut2kan kita dga pelbagai bangsa. Tetapi selepas eksperimen, kita tidak dapati rasionalnya terhadap ketakutan2 tersebut. Mereka menakut2kan kita dengan bahaya Yahudi, Jepun dan Bolshevik, tetapi ternyata kpd kita bhwa Yahudi adalah kawan2 kita, Komunis Bolshevik adalah konfiderasi kita, begitu juga dgn Jepun, terdapat Negara2 besar demokrasi yg menguruskan penentangannya. Tetapi kami dapati bhwa bahaya sebenar terhadap kita terdapat dalam Islam, dalam kekuatannya utk berkembang serta menguasai dan dalam ketahanannya yg menggerunkan.”

Morro Byger menulis dalam bukunya Dunia Arab Masa Kini, “sesungguhnya ketakutan kita terhadap umat Arab dan perhatian kita terhadap mereka bukanlah lahir drpda kewujudan petrol yg banyak. Tetapi kerana sebab Islam. Wajiblah memerangi Islam bagi menghalang kesatuan Arab yg soleh yg boleh membawa kpd kekuatan mereka, kerana kekuatan Arab akan sentiasa beriringan dgn kekuatan Islam, kemuliaannya dan perkembangannya.”

Pemimpin Tertinggi Freemason, “kita hendaklah menguasi golongan wanita. Apabila kita berjaya menguasai mereka, maka kita sogokkan mereka dengan perkara2 yg haram. Kita juga hendaklah memisahkan pasukan tentera mereka drpda agama.”

Pemimpin Tertinggi Imprealis, “arak dan nyanyian merupakan dua unsur yg mampu menghancurkan ummat Muhammad dgn berkesan berbanding 1000 laras meriam, maka utk itu tenggelamkanlah mereka ke dlm kancah maksiat dan materialistik.”

Karl Marx, pengasas ideologi sosialis ketika ditanya tentang pengganti kepada akidah ketuhanan, beliau menjawab, “penggantinya ialah teater (panggung drama dan filem), maka palingkan mereka yg sibuk dgn amalan kerohanian kearah pementasan drama.”

Miyen, seOrg pemimpin di Burma,
“Jangan biarkan Org2 Islam bebas bergerak krna mereka akan membangunkan kembali Kerajaan Arab (kerajaan Islam).”

10 Rancangan Kuffar Hancurkan Islam

1) Lenyapkan sistem pemerintahan Islam.
2) Menghapuskan Al-Qur'an.
3) Hancurkan akhlak Muslim, fikiran, hubungan mereka dengan Allah dan bebaskan mereka mengikut hawa nafsu.
4) Lenyapkan kesatuan kaum Muslimin.
5) Ragukan kaum Muslimin terhadap agamanya.
6) Lemahkan bangsa Arab.
7) Dirikan negara diktator di dunia Islam.
8) Pisahkan kaum Muslimin dari menguasai perindustrian dan biarkan mereka hancur dengan barangan Barat.
9) Singkirkan tokoh-tokoh Islam dan tamatkan Gerakannya.
10) Rosakkan wanita dan kembangkan pergaulan bebas.

Renungkanlah.WallahHu'Alam.




Sila sebarkan utk Umat Islam yg prihatin agar tidak tidur lena...



@@@@@@@
True of  9/11 
👉 ~ https://lading-emas.blogspot.com/2011/09/911-terror-attacksmahathir-mohamad.html 




PERSAMAAN ISLAM n HINDU 👉 ~ https://lading-emas.blogspot.com/2016/07/bicara-persamaan-hindu-dan-islam-dr.html?m=1 



Kenali SIFAT Robb Mu 👉 https://lading-emas.blogspot.com/2010/04/sifat-20-tuhan.html


MANTAN BIRAWATI Kembali ke ISLAM 👉 ~ https://lading-emas.blogspot.com/2020/02/bekas-biarawati-membongkar-rahsia.html  


Muslim Demographics[WORLD]👉 https://lading-emas.blogspot.com/2020/02/muslim-demographics-world.html 





WallahuA’lam.. والله أعلم

 اَللَّهُمَّ صَلِّ وسَلاٌِم عَلٓى سَيٌِدِناَ مُحَمَّدٍ ﷺ 

📮 ❤️Sharing is Caring❤️

. .


~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~