~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Wednesday, December 14, 2011

Busung ~ Rawatan Muallij

Ayat Bedah Ghaib - Busung

Di dalam buku Asas Ruqyah 17 Mustaqim terdapat tajuk Ayat Bedah Ghaib (m/s38-39) di mana kombinasi bacaannya adalah terkandung zikir arasy, surah ar-Rahman dan surah at-Taubah seperti berikut:

بِسْمِ اللهِ رَبِّيْ اللهِ حَسْبِيَ اللهُ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللهُ إعْتِصَمْتُ بِاللهِ فَوَضَّتُ أَمْرِيْ إِلَى الله مَاشَاءَ اللهُ لاَ قوَّةَ إِلاَّ بِالله

Dengan nama Allah, Tuhanku Allah, cukuplah Allah aku berserah diri kepada Allah, Aku bergantung kepada allah, penyerahan diriku kepada Allah, Apa pun yang dikehendaki Allah, Tidak ada kekuatan kecuali kepada Allah. Zikir ini juga ada bacaan lain iaitu seperti:

بِسْمِ اللهِ رَبِّيْ اللهِ حَسْبِيَ اللهُ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللهُ إعْتِصَمْتُ بِاللهِ فَوَضَّتُ أَمْرِيْ إِلَى الله مَاشَاءَ اللهُ لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إلَّا بِاللهِ العَلِيِّ الْعَظِيْمَ فِيْ كُلِّ لحظةٍ أَبَدًا عَدَدَ خَلقِهِ وَرِضَى نَفْسِهِ وَزِنَةَ عَرشِهِ وَمِدَادَ كَلِمَاتِهِ
Apapun jenis bacaannya, matlamat tetap sama iaitu bedah ghaib. Antara kaifiatnya ialah melindungi dari musuh dan menjadi ubat kepada penyakit. Ayat ini dugunakan untuk bedah busung dengan kaedah dan cara tertentu. Busung pula terbahagi kepada dua iaitu busung penyakit dan busung sihir. Busung biasanya akan mendapat pemeriksaan doktor melalui CT scan atau ultrasound serta mengambil sampel cecair. Sekiranya warna cecair jernih ia disebabkan oleh radang. Jika cecair itu berwarna kemerah-merahan seperti darah ia berkemungkinan besar disebabkan oleh barah.

Pantang makanan bagi busung yang utama sekali garam dan diikuti telur. Tidak semua kes busung membawa kematian tetapi 100% kes busung menyebabkan pesakit menghabiskan masa di atas tilam. Untuk busung penyakit, sesuai dengan rawatan ruqyah dan bekam serta amalan makan dan minum.

 
Busung sihir dikategorikan sebagai sihir marad pula dipecahkan kepada beberapa bahagian antaranya busung angin dan busung berisi. Busung sihir biasanya tidak dapat didiagnos oleh doktor lebih-lebih lagi jika ada sesuatu yang bergerak dalam perut atau sekejap kembung sekejap kempis. Cara penyihir membuatnya dengan menggunakan kon kertas atau tempayan atau botol. Haiwan tertentu seperti katak, ular, lipas dan sebagainya akan dikurung dan dijampi dengan mantera yang dikatakan tidak mensyirikkan dan tidak memanggil jin (pengakuan tukang sihir).

Ruqyah: Kesan ruqyah terhadap busung sihir, apabila kita memegang perutnya, seolah-olah pesakit bernafas melalui perut. (Secara normal, orang dewasa bernafas dengan dada, budak hingusan sahaja bernafas kat perut). Ruqyah hanya menggoncangkan perut atau membuatkan perut kembung kempis kerana jin sihir terasa terganggu dengan ayat ruqyah. Di sini, boleh dikatakan, kita perlu berusaha membuka 'kurungan'. Kurungan itu bukan berada di tubuh pesakit, tetapi di tempat penyihir.

Peralatan bedah ghaib.


Ada banyak peralatan dan asasnya ada sesetengah perawat menggunakan keris kecil, besi tembaga, kayu dan bermacam-macam lagi. Tetapi tidak salah menggunakan **jari telunjuk. Maksud bedah ghaib di sini ialah tidak melakukan pembedahan nyata yang mengakibatkan luka. Boleh juga diistilahkan sebagai bedah makrifat. Teknik yang digunakan ialah sedut, tarik, pecah, tawar dan boleh juga hantar. Ayatnya dari surah at-Taubah iaitu:

لَقَدْ جَآءَكُمْ رَسُوْلٌ مِنْ اَنْفُسِكُمْ عَزِيْزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيْصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِيْنَ رَؤُوْفٌ رَّحِيْمٌ فَإِنْ تَوَلَّوْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيْمِ

Minuman yang baik untuk sipesakit:
Sukacita ana terangkan, minumlah air zam zam dengan niat:


اَللَّهُمَّ إِنَّهُ قَدْ بلَغَنِي عَن نَبِيِّكَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمْ أَنَّهُ قَالَ : مَاءُ زَمْزَمَ لِمَا شُرِبَ لَهُ، وَأَنَا أَشْرَبُهُ................

Makanan yang baik:
1. Sesudu madu 7 kali sehari
2. Habatus sauda (bijian) sesudu besar 3 kali sehari

**jari telunjuk Ilmu Jari - amalan jazam zikir berikut:


وَإِذَا بَطَشْتُمْ بَطَشْتُمْ جَبَّارِينَ
ثُمَّ شَقَقْنَا الأَرْضَ شَقّا


WallahHu'Alam.
[sumber...]


. .
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~