~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Tuesday, July 19, 2011

Pemecah Benteng BathiL

Pemecah benteng segala yang bathil (BiiznILLAH wa BiaunILLAH)

Assalamualaikum WMT dan Salam Bahagia,

Tercipta gerak bagi segala gerak dengan izin DIA, Maha Pengatur segala yang teratur. Dari DIA, kerana DIA, dengan DIA, dan kepada DIA, itulah hakikat yang tiada ternafi bagi mereka yang berfikir dan berzikir, berzikir dan berfikir. DIA, ALLAHu Jalla Jala lahu, sentiasa bersama, sentiasa ADA, sentiasa KEKAL, ALLAHu Akbar, ALLAHu Akbar, ALLAHu Akbar. AlhamduLILLAH… AlhamduLILLAH… AlhamduLILLAH.

Pelengkap akhlak bagi sekalian alam, yang tiada berganti dari awal hingga akhir, yang segala makhluk juga hamba menyampai salam dan selawat penuh takzim ke hadrat Baginda, tiada Islam dan Iman tanpa pengzahiran Baginda Rasulullah S.A.W, tiada amal ihsan tanpa kemuliaan pandangan dan ucapan Baginda Rasulullah S.A.W, tiada pintu menuju ke jalan yang benar tanpa sentuhan Baginda Rasulullah S.A.W.
Dengan syafaat Baginda Rasulullah S.A.W,
Masih bertongkat langit tanpa tiang,
Masih tertanggung bumi tanpa wadah,
Masih terucap lidah dengan kalimah suci dan masih tergerak kudrat menunaikan suruhan PENCIPTA sekalian alam juga buana, ALLAHu Akbar. ALLAHumma Solli Wasallim wabarik ‘ala Sayyidina Muhammad wa ‘ala aalih, ‘adada kamaLILLAH, wa kama yaliiqu bikamaalih.

Para Sahabat dan pembaca yang dirahmati ALLAH sekalian,

Dalam ruang masa yang terhad ini, digerakkan ALLAH untuk saya yang faqir lagi hina ini untuk berkongsi antara serba sedikit kaedah atau amalan yang dengan izin ALLAH boleh membantu dalam rawatan juga dalam pencegahan dari segala yang bathil. Baik sebelum atau sedang berlaku.

Seringkali ditanya oleh sahabat-sahabat berkaitan amalan atau kaedah dalam melawan ahli sihir atau ahli bathil.

Tidak kurang yang menerima serangan dari kumpulan-kumpulan antoganis ini.

Namun, seringkali juga saya mengingatkan sahabat-sahabat terutama diri saya, bahawa serangan paling utama adalah serangan pada hati, di situlah bermulanya sihir, di situlah bermulanya saka, di situlah bermulanya segala sesuatu yang rata-rata hari ini orang memandang satu perkara yang besar dan boleh membawa kepada kemudaratan yang baqa.

Maka seringkali itulah juga, saya mengingatkan sahabat-sahabat terutama diri saya sendiri bahawa "Pandanglah kepada DIA yang mengizinkan dan menginginkan perkara tersebut terjadi, bukan kepada mereka yang MAHU perkara itu terjadi’, insyaALLAH tenang jiwa. Kerana Ujian itu bersama Rahmat, Kifarah itu bersama peringatan, manakala bala itu bersama kemurkaan, NauzubILLAH.

Maka dari tenang itulah akan terbit satu tindakan yang bijak, tidak bertindak mengikut amarah namun bertindak berlandaskan Iman.

Maka setelah itu, amalan akan bertambah kudus dan telus.

Antara kaedah bagi memecahkan benteng sang ahli atau tukang sihir (ahli dan tukang adalah dua terma yang berlainan) adalah berwasilahkan dengan Surah At Taubah ayat 14 :

perangilah mereka, nescaya ALLAH akan menyeksa mereka Dengan (perantaraan) tangan kamu, dan ALLAH akan menghinakan mereka serta menolong kamu menewaskan mereka, dan ia akan memuaskan hati orang-orang Yang beriman.

Salah satu kaedahnya, dibacakan ayat ini, tumpukan pada pintu Jamal sehingga titik-titik nur bertemu menjadi satu, maka dihembuskan dengan satu hembusan ‘menembak’, dengan doa bermohon agar ALLAH memecahkan benteng mereka yang melakukan kebathilan dan menyedarkan mereka. Ingat sahabat-sahabat sekalian, DOA berlandaskan Iman bukan Amarah.

Paling utama kuncinya adalah TENANG. Zikir itu menyucikan, Istighfar itu menenangkan, Selawat itu menyejukkan.

Kepada mereka yang telah diijazahkan dengan Pedang Husni, buat kaedah ini terlebih dahulu, seterusnya digunakan Pedang Husni tersebut. Ingat sahabat-sahabat sekalian, tindakan berlandaskan Iman bukan amarah. Amatlah tidak digalakkan menggunakan Senjata Faqir atau Zdulfaqar setelah membuat amalan memecahkan benteng ini kerana kesannya amat kuat. BiiznILLAH. Ingatlah, bahawa kita dipertanggungkan dengan segala tindakan kita, maka lakukanlah sesuatu yang lebih berbaloi.

Kaedah-kaedah lain akan diperkongsikan dalam kadar waktu yang diizinkan ALLAH bersama gerak dari DIA.
Wassalam.

Petikan ~ http://terapi-alfatah.blogspot.com/2011/07/pemecah-benteng-segala-yang-bathil.html

. .
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~