~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Thursday, June 23, 2011

5 AYAT PENDINDING ~ Ayat 5

5 AYAT PENDINDING [Ayat 5]








Dalam al-Quran, ada lima ayat dalam beberapa surah yg mengandungi khasiat.
 Lima ayat itu lebih dikenali sebagai ayat Nashr, yg bermaksud suatu ayat yg boleh digunakan sebagai penolong atau pendinding diri.
Mengikut pendapat ulama, ayat lima itu mempunyai pelbagai faedah termasuk:
l. Sebagai penolak sebarang kejahatan manusia, jin, syaitan dan binatang buas.
2. Sekiranya dibaca di hadapan musuh atau seteru, insya-Allah akan terjaga daripada sebarang kejahatannya.
3. Dapat menimbulkan kewibawaan dan kehebatan diri di depan musuh ketika dimedan perang hingga mereka gerun.
4. Jika dijadikan suatu wirid (amalan yang berterusan) tiap selesai sembahyang fardu, maka segala hajat yang diingini akan dikabulkan Allah.
5Sesiapa yang membaca selepas Subuh dan solat Maghrib secara istiqamah akan dikekalkan dalam jawatannya dan dinaikkan pangkat.

~*~
Ayat pertama adalah surah al-Baqarah: 246

yg bermaksud:
“Apakah kamu tidak memerhatikan pengikut Bani Israil sesudah Nabi Musa iaitu ketika mereka berkata kepada seorang nabi mereka, lantiklah untuk kami seorang raja supaya kami berperang (di bawah kepemimpinannya) di jalan Allah. Nabi mereka menjawab, …Mengapa kami tidak mahu berperang di jalan Allah, pada hal kami dihalau dari kampung halaman kami dan daripada
anak kami? Maka tatkala perang itu diwajibkan ke atas mereka, lalu mereka pun berpaling kecuali beberapa orang saja antara mereka. Dan Allah Maha Mengetahui ke atas orang yang zalim.?"

~*~
Ayat kedua surah Ali Imran: 181;
 bermaksud:
Sesungguhnya Allah mendengar perkataan Org yg mengatakan, “Sesungguhnya Allah miskin dan kami adalah kaya”. Kami akan mencatat perkataan mereka itu dan perbuatan mereka yg membunuh nabi tanpa sebarang alasan yg benar. Dan Kami akan mengatakan (kpd mereka),rasakanlah oleh kamu azab yg membakar.

~*~
Ayat ketiga daripada surah an-Nisa: 77 ;

yg bermaksud:
"Tidakkah kamu perhatikan orang yang dikatakan kpd mereka, Tahanlah tanganmu
(daripada berperang), dirikanlah Solat dan keluarkan zakat.” Setelah diwajibkan ke atas mereka berperang tiba² sebahagian mereka (golongan munafik) takut kpd manusia (musuh) seperti mana ketakutannya kpd Allah, malah lebih drpd itu dlm ketakutannya lalu mereka berkata, “Ya Tuhan kami,mengapa Engkau tangguhkan (kewajipan berperang) kpd kami Smpi bbrpa waktu lagi! Katakanlah, kesenangan dunia itu hanya sebentar dan akhirat itu lebih baik untuk Org² yg bertakwa dan kamu tidak akan dianiaya sedikit pun.”

~*~
Ayat keempat daripada surah al-Maidah: 27

bermaksud:
"Ceritakanlah kpd mereka mengenai kisah kedua² anak Adam (Habil dan Qabil) menurut yg sebenarnya ketika kedua²nya dipersembahkan korban, maka terimalah(korban) drpd seOrg antara mereka berdua (Habil) dan tidak diterima dari yg lain (Qabil). Dia berkata, “Aku pasti akan membunuh.” Habil berkata, “Sesungguhnya Allah hanya menerima korban drpd Org yg bertakwa.”

 ~*~
Ayat keLima daripada surah al-Ra’du: 16

bermaksud:
"Katakanlah siapakah Tuhan langit dan bumi? Jawablah: Allah. Katakanlah, patutkah kami mengambil perlindunganmu selain Allah?, pada hal mereka tidak menguasai kemanfaatan dan tidak pula kemudaratan bagi diri mereka sendiri" 

WallahHu 'Alam.

http://www.deamira.com/2011/02/5-ayat-pendinding/ 

~*~*~*~*~*~*~*~ 

HIZZIB PENJAGAAN DIRI 



Hizib Perisai Diri ~ Abah Guru Sekumpul ~ 
YT PECINTA WALI 


 اَللَّهُمَّ إِنْ أَحَدٌ أَرَادَنِى بِسُوءٍ مِنَ الْجِنِّ وَاْلإِنْسِ وَالْوُحُوشِ مِنْ بَشَرٍ أَوْشَيْطَانٍ أَوْسُلْطَانٍ أَوْ وَسْوَاسٍ, فَارْدُدْ نَظَرَهُمْ فِى انْتِكَاسٍ, وَقُلُوبَهُمْ فِى وَسْوَاسٍ, وَ أَيْدِيَهُمْ فِى إِفْلاَسٍ, وَأَوْبِقْهُمْ مِنَ الرِّجْلِ إِلَى الرَّأْسِ, لاَ سَهْلَ يَجْدَعُ, وَلاَ جَبَلَ يَطْلَعُ, بِا اَلْفِ اَلْفِ اَلْفِ لاَحَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ العَلِيِّ الْعَظِيْمِ

Alloohumma in ahadun araadanii bisuu-in minal jinni wal insi wal wuhuusyi, min basyarin au syaithaanin au sulthaanin au waswaasin, fardud nazharahum fintikaasin, waquluubuhum fii waswaasin, wa aidiyahum fii iflasin, wa aubiqhum minar-rijli ilar-ra’si, laa sahla yajda’u, walaa jabala yathla’u, bi alfi alfi alfi laa haula walaa quwwata illaa billaahil ‘aliyyil ‘azhiim. 

Artinya: Ya Allah! Jika SeseOrg ingin berbuat Jahat kepadaku, baik dari kalangan jin, manusia, maupun binatang buas, baik dari manusia, syetan, penguasa (zhalim), maupun bisikan jahat, maka kembalikan pandangan (pikiran) mereka dalam keadaan terjung-kir, hati mereka dalam keragu-raguan, tangan² mereka dalam keadaan gagal (tak bisa berbuat banyak), hancurkan/hinakan mereka dari kaki sampai kepalanya, tak mampu memotong (mengalahkan /berjalan) di tanah datar dan tidak mampu memanjat di gunung, berkat beratus-ratus juta ‘Laa haula walaa quwwata illaa billaahil ‘aliyyil ‘azhiim 

ps~ Cara Amal bc 1x pagi, bc 1x ptg, bersama Sayydul Istighfar .


WallahuA’lam.. وَاللهُ أَعْلَمُ  




. .
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~