~*~KALiMAH TAUHiD~*~







~**~TiADA TUHAN KECUALi ALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH pd SETiAP KERLiPAN & PD SETiAP NAFAS Sbyk LuasNYA APA YG ADA pd iLMU ALLAH ~**~

~*~SOLATLah KiTa, Sebelum KiTa diSOLATkan~*~


~*~PLS OPEN this WEB with MOZILLA FIREFOX or INTERNET EXPLORER...for BEST Results, Tq (^^,)

AL_QURAN Video+ TerJemahan

~*~*~*~

HADIS ~ PESANAN RASUL KITA, UTK UMATNYA TERSAYANG!!!


Drpd Nabi SAW bsabda:~

Ssiapa ke MASJID pd Waktu PAGI/pd Waktu PETANG Allah akan menyediakan utknya satu TEMPAT TINGGAL di Syurga apabila dia pergi samada pd Waktu PAGI atau pd Waktu PETANG

(HR Muslim, #1073)




~*~*~*[MUTiARA HADIS_1]








~~*~~[MUTiARA HADIS_2]





~~**~~[MUTiARA HADIS_3]





~~***~~[MUTiARA HADIS_4]





~*~*~*~*
~*~
~*~


PESAN Rasululah SAW

“Sesungguhnya AMAT dirasa BERAT oleh seOrg MUNAFIK, UTK melaksanakan SOLAT ISYA dan SOLAT SUBUH Sekiranya MEREKA TAHU akan keAGUNGan PAHALAnya, nescaya mereka mendatanginya (ke MASJID, SOLAT berJEMAAH) sekalipun dlm keadaan MERANGKAK2”

(HR Bukhari Muslim)

~*~Hadis Abu Hurairah RA:

Drpda Nabi SAW bSabda: Sesiapa yg pergi ke MASJID pada waktu PAGI atau pada waktu PETANG Allah akan menyediakan untuknya satu TEMPAT TINGGAL di SYURGA apabila dia pergi SAMADA pada waktu PAGI atau PETANG.

(HR Muslim, #1073)

~*~
“Sesungguhnya Allah akan mgumpulkan Org2 MUNAFIK dan 0rg2 KAFIR di dlm JAHANNAM


(QS An Nisa:140).


SOLAT BERJEMAAH LEBIH TINGGI 27 DERAJAT DIBANDING SOLAT SENDIRI“

(HR Bukhari &Muslim)


***

Thursday, December 9, 2010

Ayat 33

Amalan "Ayat~33" ini Sy dapat daripada Utz Sheikh Mohsen Sheikh Ahmad, ketika berkunjung di rumah beliau di Seremban pd bulan Oct.2010 lepas, namun beliau meminta Sy sendiri berjumpa Abg beliau iaitu, Dato Sheikh Murtadza utk di "Ijazahkan" sebagai pengamal Ayat~33 ini.
[Pada tahun 1990 Sy juga berkesempatan berjumpa Allahyarham Hj Musthapa Hj Ibrahim~
beliau adalah Mantan Pegawai Penerangan JAIN[Kuala Pilah], dan semasa persaraan beliau juga seorang
yg aktif dlm bidang dakwah di Seremban dan sekitar Kuala Pilah, telah mengijazahkan kami sekeluarga ayat~33 ini]

Pd mlm itu[23.Nov.2010-Selasa] Sy dan beberapa Sahabat berkunjung di Surau, tmpt Dato Sheikh Murtadza mengajar di Rasah, Seremban. Sempat juga kami meminta izin utk dipanjangkan kpd Sdara Muslimin dan Muslimat yg lain-lain, kata beliau, "..amalkanlah dan sebarkan kepada Ahli keluarga dan kenalan, dan beliau juga mahu kami memPERKASAkan juga Islam didalam diri dgn mengaji [belajarlah Fekah, Usuluddin dan Tasawur Islam].Dan ditekankan kepada kami dgn nasihat yg berUlang-ulang kali, utk menunjukkan betapa seriusnya beliau kpd kami bahwa "ilmu" itu amat penting..!

Hari ini Umat Islam terlalu lemah, hinggakan banyak perkara2 mungkar terjadi, Sihir dan kes-kes penganiayaan berlaku dimana2 sahaja. Ini adalah kelemahan terbesar Umat Islam hari ini..! Katanya kpd kami malam itu. Kami berasa amat terharu sekali pd malam itu, atas kemurahan hati beliau, menurunkan ayat33, dan beberapa nasihat yg amat berguna kpd kami.

Dato Sheikh Murtadza juga mengatakan pd masa askar2 kita ke Conggo, mereka ini juga dibekal ayat33 sebagai amalan harian mereka, AlHamdulillah, hasilnya bukan shj askar kita terselamat dgn izin Allah, malah mereka juga dpt menawan ramai musuh-musuh, ketika di sana.

Moga Allah jua yg membalas, jasa beliau dan juga Sahabat2 yg banyak membantu, dgn sebaik2 balasan ..Amin! Ya Rabb Ya ArHamarrohimin Ya Zaljalalli walikram Ya Kariim

Alhamdulillah..! Ini adalah ayat tersebut. Wallahu A'lam.














~*~*~*~*****



Hizb al-Bahr [w/ TEXT] | Litany of The Sea - written by Imam Abul Hassan Shadhili (RA)



Hizib Al Imam An Nawawi

. .
~***~LadingEMAS~***~

No comments:

~*~*~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~*~